10 Cech Marketingu, Które Mogą Zniszczyć Firmę

Nieśmiałe, niezdolne odejść od szablonu, ślepo następujące trendów, zbyt optymistyczne, snobów i inne typy pracowników, które utrudniają rozwój firmy. Iwan (fikcyjna marketingu, na którym będziemy prowadzić przykłady) zawsze sądzi po sobie. Na przykład, uważa się wagony metra najlepszym miejscem na umieszczenie reklamy i już drugi rok wpycha w baner na cały ekran smartfona po podłączeniu do Wi-Fi.

Wania pewien, że właśnie to miejsce przyniesie firmy góry pieniędzy i zapewni wykonanie wszystkich rocznie KPI. Ale w rzeczywistości wszystko gdzie coś bardziej przyziemnego — Ivan nie widzi dalej swego nosa. Problem tkwi w ograniczonej mapie świata. Mapa świata — to jest to, co otacza Wanię.

Metra, kawiarnie, vlogs, wizyty raz na pół roku na małej ojczyzny. Rozpoznać jakość łatwo, wystarczy podążać za tokiem myślenia pracownika. Jego ulubione zwroty. „Ja bym tak nie zrobił”, „A u mnie kiedyś było inaczej”, „już to robiłem”.

Jak to jakość może zaszkodzić marketingu. Wania po prostu słaby na kreatywne i w ogóle na cokolwiek, ciepło odpadowe z pieca od szablonu, ponieważ w jego głowie bardzo rzadko może się wyłaniać coś, wykraczające poza jego mapę świata. W ofercie zrobić wbudowaną kwasu reklamy w profesjonalnych MEDIÓW Wania, mówiąc z własnego doświadczenia, odpowie, że nikt ich nie czyta. Na pomysł opracowania aplikacji pod Windows Phone powie.

„Jesteś szalony, u wszystkich iPhone”. Mu odpowie, że z tego kierunku SEO-wydanie „Yandex” zatkana konkurencją i mieć wykorzystać kontekst. „W reklamie nikt nie klika”, — powie Wania. On naprawdę przekona wszystkich w tym, że wszystkie te pomysły są złe.

Najgorsze, jeśli taka jakość nieodłącznym . Gorsze może być tylko UX-projektant z miłością o wszystkich sądzić po sobie. „Nigdy nie w ofercie, więc nie opublikował tekst na „. Takich bym w ogóle uważał .

Wania nie sądzą według siebie — on w ogóle nie jest jasne, skąd bierze wnioski. Pierwsze okolicy. „Na vc.ru napisali, że za botami przyszłość. Skracamy budżet reklamowy na 100 tys. zł i oddajemy je za napisanie bota do Telegram”.

Wnioski mogą wziąć z dowolnego miejsca na spontaniczne i chaotycznej kolejności. Strony internetowe, społeczności w sieciach społecznościowych, konferencji, wideo, koledzy. Podobną cechę można rozpoznać po tym, jak Wania zachowuje się w proste życie. Na przykład sądzi o pogodzie według plotek, przechowywane kaszą gryczaną, bo powiedzieli, że wkrótce będzie w niedoborze, kupuje y, bo wszyscy kupują, i tak dalej.

Wania po prostu przyzwyczaiłem się polegać na obcej doświadczenie. Raczej nie Wania, a jego mózg, który w ten sposób oszczędza mnóstwo energii. Nie należy przechowywać informacje po spotkaniu z powtarzających się zdarzeń i wyciągania wniosków na podstawie własnych refleksji.

Dziwni, jeśli masz taka copywriter. Co tu powiedzieć — Wania bardzo , zawsze się myli i nie jest w stanie skoncentrować się na zadaniach. Na jego biurku zawsze chaos, który jest elegancko zamyka frazy o twórczy bałagan. Wręcz przeciwnie, zauważyć człowieka z obowiązującymi przepisami w myślach można, zwracając uwagę na to, jak ubiera się schludnie i jak składa dokumenty.

Zazwyczaj telefon u tego pracownika jest zawsze ściśle równolegle do krawędzi stołu. I laptop. I notatnik. I szklanka kawy. Oczywiście, to nie jest stuprocentowym objaw, ale często jest to połączone.

przykład — Wania, który trzyma za każdy . I nie obchodzi mnie, że twój biznes — handel chemią gospodarstwa domowego dla b2b, i nie obchodzi mnie, że w swoim o wie tylko informatyk w szkole, a już tym bardziej tak, że w swojej społeczności w „Vkontakte” składa się 15 osób i wszyscy oni — pracownicy firmy i jeszcze dwa spamera, które weszły do grupy natychmiast po utworzeniu. „Opublikujemy wpis, niech wiedzą, że jesteśmy w temacie”.

Wania święcie wierzy w to, że tak trzeba i tak jest prawidłowo. Najczęściej jest to jakość idzie na dodatek do w głowie, i wychodzi na to wybuchowa mieszanka marketingu, którego absolutnie obojętne, jak potraktowano w grupie jego wpis o , który publikował w czasie ich dawnej popularności.

Jeśli w twojej firmie działa taka Wania, powiedz mu o tym, że w podobny mogą zajmować się tylko marki z pierwszej ligi i tylko wtedy, gdy wszystkie czynniki mówią o tym, że można użyć . Przykłady jak jadalni — to absolutne wyjątki od reguły, szansę powtórzyć które jest bardzo mały. Na moim doświadczeniu podobnych kolegów można odróżnić po skłonności do typowych rzeczy. W ubraniach, akcesoriach, sprzęcie i nawet kierunkach myśli.

Wan kiedyś nie wyjaśnił, że 99,9% sukcesu osiąga się nie poprzez jakiś pomysły, a codziennym trudem. To znowu o mózg, który chce odpocząć, a nie myśleć o tym, że trzeba pracować całe życie. Wania generuje pomysły, z których każda skupia się na radykalny przełom firmy, ale nie ma ani jednej, która byłaby mniej ambitny, ale realistyczny.

Przeciwieństwem takiego podejścia — japońska filozofia kaizen to strategia ciągłych ulepszeń. Jeszcze jeden przejaw tej cechy — nadmierny optymizm. Taka Wania zawsze odpowiada, że cena lida może być znacznie powyżej kosztów pierwszej płatności użytkownika, w nadziei na LTV, trwające kilka lat. On naprawdę wierzy, że nowa SEO-strategia to zadziała — trzeba tylko poczekać na aktualizacje TCI (rozrywki indeksu cytowania).

W środowisku początkujących takich dziewięć z dziesięciu. Normalna sytuacja na naszym spotkaniu zespołu. „Spędziliśmy dziesiątki tysięcy rubli na kontekst jednego kierunku za kilka miesięcy i nie otrzymali ani jednego opłacalny lida.

W czym problem?”. Jak myślisz, co powie Wania. Wania powie, że problem w serwisu. Czy w tym, że ruch teraz zdrożał. Czy w tym, że call center scala wniosku.

Ale tylko nie w Wan. Doskonały sposób, aby walczyć z przejawami ich jakości — tworzenie osobistej odpowiedzialności, która wyraźnie określa na początku projektu, a jeszcze lepiej udokumentowane. Jako opcja — wprowadzenie KPI. To nie tyle kwestia motywacji, ile problem odpowiedzialności osobistej.

Jak wydobyć podobną cechę u marketingu. Podczas okresu próbnego daj mu niewielką wcześniej niewykonalne zadanie, które będzie zależeć tylko od niego. Wszystko od razu stanie się jasne.

„Jesteśmy dynamicznie rozwijająca się firma, już od dziesięciu lat na rynku..” i tym podobne. Dowiesz się. Niestety, większość takich. SMM-specjaliści, copywriterów, marka-menedżerowie i inne.

Wcześniej myślałem, że jest to cecha tylko początkujących młodych specjalistów, ale, niestety, takie są i w wieku 30-40 lat. Jak z tym walczyć. Osobiście jestem „biję zgoda”, kiedy dają zgodę na coś takiego. Z czasem przestają. Właściwie, to jak smak w projektowaniu — przychodzi z czasem i ze zrozumieniem, jak to wszystko działa.

Wania jest tak zajebisty, że umieszczone w „Koledzy z klasy”, to dla niego dyshonor sprawa. A o jakiej pracy mowa opinie. Partnerstwo z projektem, u którego na miejscu nie Roboto (popularna zestaw słuchawkowy bezszeryfowa od Google — vc.ru).

Ego zamyka dostęp do tlenu w lewej półkuli mózgu i przeszkadza myśleć racjonalnie. Osobowość takiego pracownika nakłada się na wszystko, co on robi. Jeśli MEDIÓW do publikacji — to tylko Meduza, jeśli — to tylko na cały kraj. Iwana bardzo ciężko coś wyjaśnić i zaproponować, tak jak całun przed oczami przeszkadza mu nawet myśleć o tym, że ktoś inny może wymyślić coś wartościowego.

Rozpoznać takich bardzo łatwo przy pierwszym komunikacji. A oto jak radzić sobie z takimi, nie wiem nawet. Pracuję w Omsku, tu takie Vani występują rzadziej niż w stolicy.

Polecenie na podstawie wypowiedzi Marka Zuckerberga w Harvardzie. Jakość głęboka i skomplikowana. W celu marketingu śmiało szedł do przodu, konieczne jest jednoczesne dopasowanie wielu zamożnych czynników. Istnieje bardzo wiele Wan, które boją się popełniać błędy.

Stąd bardzo ostrożne marketing, który takie eksperci wykorzystują w pełni. Te Vani w programie „Ława ” wybierają zieloną ścieżkę. Z nimi, być może, wszystko będzie w porządku, plany zostaną wykonane, KPI zamykać, jednak jest bardzo problematyczna. Przyczyny nadmiernej ostrożności często tkwią w niewystarczającej kompetencji i fachowości.

Czasami sprawa osobista. Tu idą w ruch argumenty w stylu „Muszę ćwiczyć pensję i nie wychylać” lub „ostatnim razem trójkę marketingu zwolniony za nieudany projekt, lepiej trzymać pomysły”. Oczywiście, działalność nie może składać się tylko z wysokiego ryzyka projektów i odważnych aktywacje — wszystko z umiarem. Głównym zadaniem podręcznika jest tu zachęcić ryzyko i zapewnić ciągłe testowanie hipotez.

Osiągnięcie tego jest trudne, ale bardzo ważne jeśli chcesz osiągnięcia wybitnych wyników. Umiejętność powiedzenia „nie”, dyrektor generalny na pomysł zrobienia na miejscu paralaksy. Możliwość umieścić swoją opinię na przekór nastrojom i oczekiwaniom kierownictwa.

I to absolutnie nie jest kwestia odpowiedzialności lub różnych ról — to kwestia zdrowego rozsądku, właściwej oceny i zdolność do podejmowania decyzji. Przyjrzyjmy się skomplikowany, ale ciekawy przykład. Jesteś zwykły internet marketer, który otrzymał instalację przyciągnąć reklamy przez Instagram. Po prostu na kolejnym spotkaniu kierownictwa ktoś zaproponował taki pomysł.

Tymczasem masz wszystko. I stabilne kanały promocji i obliczone parametry leadów i nastawiona analityka. Jednak nadszedł taka wskazówka. Wszystko skonfigurować, uruchomić i zobaczyć cenę lida dwa razy wyżej, niż, powiedzmy, od kierowania w „Vkontakte”.

Poinformować o tym przełożonego, na co on odpowiada. „Trzeba jeszcze”. Co zrobić. Nadal lać zły ruch i wydatki budżetu zmarnowane.

Trzeba umieć powiedzieć „nie”. W tym przypadku, albo doprowadzą argumenty, z którymi można szczerze zgadzam się, albo udowodnić swoją pozycję i w końcu się nie pomylił. W mojej praktyce były różne sytuacje, w tym i takie, w wyniku których znalazłem się mylę.

Ale, jak by nie było, to, co robisz, — wyłącznie twój obszar odpowiedzialności. Dlatego podejmowanie decyzji, robić coś, czy nie, tylko na sumieniu. A Wanię, który nie potrafi udowodnić swoje pomysły, w końcu oskarżony o porażkach. I będą mieli rację, bo to on pozwolił na niego nacisk i nie udowodnił swoją pozycję.

Więc szukać nie tylko marketingu, a dojrzałą osobowość z cechami, w pełni zgodnie z interesem firmy. Od osobowości marketingu w dużej mierze zależy od skuteczności marketingu. I co cele firmy, tym uważniej należy przeprowadzić analizę w czasie rekrutacji.

Wyślij kolumny, zgodne z wymaganiami redakcji, na secret@vc.ru.

Dodaj komentarz