4 Najczęstsze Błędy W Projektowaniu, Które łatwo Naprawić

To logo przysłali w VC. Tu wyraźny problem z przejściem kolorów gradientu. Między odcieniami, które stoją na przeciwnych stronach koła kolorów, zawsze pojawia się „brudny” kolor. Ten sam błąd popełnił Studio Lebiediewa w swoim express-projekt za 100 000 zł:

Takie logo jest trudne do wykorzystania w życiu — przedmioty w tym kolorze wyglądają brudne: Naprawić to proste — między kwiatami trzeba dodać jeden lub kilka odcieni, z pominięciem „brudnego”. Na przykład tak:

Zamiast brudno-zielonej użyliśmy odcień fuksji — logo stał się cieplej, jaśniej, a co najważniejsze, czystsze. Można dobrać i inne odcienie. Taki znak będzie bardziej zauważalny, a firmowe wizytówki i koszulki nie będą wyglądały na brudne. Nam przysłali takie logo:

Ludzie rzadko rozważają logo bliska. Znacznie częściej widzimy logo w ruchu, w małym formacie lub na odległość. Aby sprawdzić, jak logo będzie wyglądać w warunkach bojowych, trochę go — to się nazywa „zez test”.

Stało się oczywiste, że tekst na czerwonym przeczytać bardzo trudne. Na to są trzy powody. Po pierwsze, jest on wpisany wielkimi. CHYBA DLA WSZYSTKICH JEST JASNE, ŻE CZYTAĆ TAKI TEKST TRUDNO. ALE JEŚLI CHODZI O LOGO, NAWET BARDZO DŁUGIE TYTUŁY ZYSKUJĄ WIELKIMI.

To zrobić można, ale ostrożnie. Po drugie, tekst jest zrobiony „” — biały na czerwonym. To też zmniejsza czytelność. Po trzecie, czcionka wybrana jest cienki, dlatego warto , natychmiast rozpuszcza się w czerwonym tle. Nie będziemy zmieniać kompozycję, poprawić tylko czcionkę na środku stało wielkie, i dobierzemy bardziej masywny czcionki:

Sprawdźmy: Nawet nie patrząc na to, że litery stały się mniejsze, napis czyta się lepiej. Teraz masz szansę, aby zrozumieć, że to Kuznetsky technikum nawet nie spoglądając.

W tym prostym znaku, który nam przysłano, można zauważyć ulubiony odbiór początkujących projektantów — zakreślić wszystko, co tylko można. Jesteśmy już w kolejce obrys w jednym z poprzednich wydań: Sama w sobie obrys — przydatny odbiór, jeśli wykorzystane do miejsca.

Ale najczęściej można go po prostu pozbyć — stwarza niepotrzebny hałas i komplikuje logo. Porównaj: Po prostu zabierz obrys i zobacz — jeśli znak stał się „łatwiej”, lepiej bez niej:

Logo sieci domów towarowych: Częsty problem w logach i projektowaniu w ogóle — zła kompozycja. Trudno go odczytać, nie ma akcentów — nie jest jasne, co najważniejsze, a co drugorzędne. Twórcą tego logo jest po prostu „grać w tetris”, starając się złożyć wszystkie elementy w zwarty prostokąt:

W końcu okazało się nieproporcjonalnie duże „P”, godło-kwiat, który rozbił się w losowym miejscu i uchwyt, który nie czego nie wyrównany. Porównaj, o ile łatwiejsze byłoby, na przykład, taki skład: Elementy te same, za wyjątkiem gigantycznej litery P, ale układ jest bardziej proste i intuicyjne.

Zastosujmy ten schemat: Zmieniliśmy lokalizację i wymiary elementów. Udało się nie idealnie, ale lepiej niż w oryginale. Przy tworzeniu kompozycji należy patrzeć na wzajemne podporządkowanie i lokalizacji obiektów, a nie tylko „gry tetris”, walenie elementy w puste miejsca.

Wtedy będą poprawnie rozmieszczone akcenty, znaki będą lepiej postrzegać i , a napis będzie łatwiej czytać. Były to cztery częste błędy w projektowaniu, które łatwo naprawić. Wyślij nam swój projekt bezpośrednio w komentarzu lub w naszym public VC. Musimy analizować błędy, a czasami całkowicie zmieniły wygląd i pokazujemy nowy styl. I, jak zawsze, powodzenia dla ciebie i twoich projektów!

Logomachine.ru — zamówić projekt.

Dodaj komentarz