5 Sposobów, Aby Zapoznać Użytkowników Z Produktem

Główny projektant w agencji reklamowej Innovatemap Christian Beck o tym, jak warto realizować dla urządzeń mobilnych i internetowych projektów. Tłumaczenie od założyciela agencji content marketingu Smile Bright Media Aleksandra .

Sytuacja, w której użytkownicy trudne do czynienia z tym, jak pracować z produktem, spotyka się dość często. Powodów na to wiele. Sam produkt może być naprawdę trudne, człowiekowi może brakować doświadczenia do pracy z nim, czasem rozbudowana funkcjonalność po prostu przeraża użytkowników, którzy nie wiedzą, od czego zacząć.

W celu rozwiązania tych wszystkich problemów jest podejście, zakładający wprowadzenie klienta z oferowanym produktem przed rozpoczęciem bezpośredniego użycia, — . W tym artykule skupimy się na tym, jak najlepiej go realizować w zależności od konkretnych sytuacji. — to mechanizm tworzenia pierwszych wrażeń, który pozwala kształtować postrzeganie produktu ze strony użytkowników od pierwszego kontaktu do momentu płatności.

Istnieje kilka mechanik , które są stosowane w zależności od sytuacji i celów deweloperów. Oni mogą chcieć zapewnić maksimum przydatnych informacji, pobudzić przejście do płatnej wersji serwisu lub aktywniej zaangażować użytkowników.

Dla realizacji , odpowiedniego dla danego zadania, nie warto inspiracji tylko pięknymi zdjęciami na Dribbble lub kopiować ruchy twórców ulubionych aplikacji. Najpierw trzeba uporać się z własnymi celami i możliwymi sposobami ich osiągnięcia. Termin „” włączyła pojęcia, w ogóle opisujące proces szkolenia użytkowników, ale więcej jest skierowany właśnie na tworzenie odpowiedniego pierwszego wrażenia i zapoznanie użytkownika z czymś nowym lub wcześniej nieznane.

Na początek przyjrzyjmy się najbardziej popularnym sposobem rozwiązania zadania. Ta metoda jest najbardziej prosty w realizacji ze strony deweloperów i łatwy do zrozumienia przez użytkowników. Zazwyczaj przedstawiane w postaci kilku ekranów z dostępnymi tekstowe instrukcje i ilustracje, które można przerzucać.

W ten sposób można powiedzieć tylko o najważniejszych funkcjach produktu. Ze względu na swoją prostotę i powszechności ta metoda jest czasami błędnie stosowane tam, gdzie rzecz w tym, by tak wyglądał interaktywny . „” podejście stosuje się głównie do aplikacji z ogólnymi formami interakcji, które nie wymagają szczegółowych wyjaśnień.

W przypadku innowacyjnego produktu, decydującego zadania wcześniej nieznanych sposobów, on nie nadaje. Aby rozgrzać się przed kominkiem, najpierw trzeba go stopić. Jak i użytkownikom nie wolno oferować nowy pomysł, wcześniej ich nie „rozgrzewka”. Metoda koncepcji nowego jest dość skomplikowane, ponieważ zakłada balans na granicy między tym, aby wymienić wszystko, co potrzebne, ale przy tym nie przesadzić i nie określić zbędne.

Ten podejście można podzielić na dwie podkategorie. „boczne koła” i „najlepsze praktyki”. Kiedy dziecko chce nauczyć się jeździć na rowerze, często wykorzystują małe koła boczne — one nie dają mu spaść w razie utraty równowagi. Dopóki człowiek nie nauczył się utrzymywać równowagę, może skupić się na nauce tego, jak kontrolować rower i pedałować.

Dokładnie tak samo można pomagać użytkownikom produktu w momencie, gdy są one koncentrują się na rozwiązywaniu prostych zadań. Przykład. Aplikacja tusk-zarządzania. „Boczne koła”.

„Spróbuj utworzyć zadanie i przypisać jej użytkownikowi. Nie martw się — my już stworzyliśmy testowego rozmówcy za ciebie, ma na imię Anna”. Proces tworzenia zadania składa się z kilku kroków. I jeden z nich — przydział zadań jakiegoś użytkownika.

Ponieważ w powyższym przykładzie studiuje właśnie tworzenie zadania, a nie tworzenie użytkowników (trzeba podjąć zupełnie inne działania), to od ostatniego działania człowieka można zwolnić. Tak, on będzie mógł w 100% skupić się na tym, co jest ważne na początku. Serwis Sigstr wykorzystuje metodę „bocznych kół” w trakcie interaktywnego do funkcji tworzenia podpisu do wiadomości e-mail. W wyniku stosowania produktu użytkownik otrzyma dość szerokie możliwości w zakresie projektowania e-maili, ale na początek serwis pokaże mu sam podejście do tworzenia podpisów, a nie stanie się od razu uczyć projektowania szczegółów.

Każdy projektant, sklep spożywczy, kierownik lub deweloper wie, że w świecie produktów istnieją dwie prawdy: Klasyczny przykład.

W rzeczywistości waciki nie są przeznaczone do czyszczenia uszu. I o tym producenci często piszą dużymi literami bezpośrednio na opakowaniu — „Chłopaki, nie to w uszy”. A co robią ludzie. Oni z uporem wciągane ich w ucho tak głęboko, że starają się wykopać tam skarb.

Jeśli użytkownicy czegoś nie wiedzą, to będą samodzielnie zakładać, jak najlepiej wykorzystać produkt, a przy tym będą pewni, że wszystko robią dobrze. Jeśli produkt pozwala zrobić coś łatwiej, lepiej i inaczej, lepiej powiedzieć o tym bezpośrednio do użytkowników. Na przykład, właśnie tak robią programiści z Google.

Bardzo często, aby nie zapomnieć coś zrobić, użytkownicy wysyłają do siebie e-maile z tematami w stylu „Kup mleko”, „Przedłużenie prawa” i tak dalej. Przy tym firma posiada wbudowaną funkcjonalność alarmów. Tak, gdy użytkownicy wybierają nieefektywne rozwiązanie — na przykład, wysyłają do siebie e-maila z przypomnieniem, — obsługa dyskretnie sugeruje zrobić to „poprawnie”, korzystając z odpowiedniej funkcji.

Ważna uwaga. Ta metoda nie stosuje się zaraz po tym, jak użytkownik pobierze aplikację. Występuje on tylko w sytuacji, w której serwis może zaoferować bardziej odpowiednią do rozwiązania zadania z funkcji.

Na każdym pierwszej randce pojawiają się te same tematy. Praca, rodzina, hobby, nauka, miejsce zamieszkania i tak dalej. Jednak nikt nie chce, aby pierwsza randka przypominało rozmowę kwalifikacyjną — w końcu mówimy o miłości, a nie o lata stażu w chłodnym firmy.

W podobny sposób zbierać informacje o użytkownikach można poglądowymi sposobów, bez konieczności wypełniania formularzy i kwestionariuszy. Chcemy dotrzeć do drugiej randki, prawda?. Aby uzyskać dużą liczbę danych o użytkowniku można, dając mu możliwość rejestracji w systemie poprzez połączenie konta z portali społecznościowych. Tak deweloperzy mogą natychmiast uzyskać jego imię i nazwisko, zdjęcie, adres, lokalizacja, nazwa firmy, w której pracuje, i stanowisko.

Ważne jest powiązanie tej decyzji, która jest najbardziej odpowiednia dla odbiorców produktu. Powiedzmy, jeśli jest to coś dla ludzi biznesu, to może już lepiej korzystać z LinkedIn, a nie Facebook. Można również zaoferować użytkownikowi formularz do zbierania danych w takiej postaci, aby ona niejasno przypominała grę „wypełnij luki”.

W tym przypadku wypełnienie formularza będzie postrzegana łatwiej. Jednak taka metoda nie warto używać w sytuacjach, gdy konieczne jest uzyskanie dużej ilości danych. Sprawdza się również podejście „najpierw dać — potem brać”.

Naprawdę, jeśli najpierw użytkownikowi coś do zaoferowania, to pomoże usunąć początkową napięcia. Przykład. Serwis Thumbtack jest przeznaczony do wyszukiwania dostawców usług dla biznesu i uzyskania oferty z cenami. Twórcy pozwalają użytkownikom najpierw utworzyć wniosek na wykonanie prac, a dopiero następnie zostaniesz poproszony o podanie adresu pocztowego.

Ten podejście do w przeciwieństwie do metody „gabloty”, ale on nie jest pasywny, a interaktywny. Taki model działa dzięki jednoczesnemu wyjaśnienie i demonstracja działania funkcji systemu. Od pierwszych sekund użytkownik rozumie, co to jest funkcja, to po co ona jest potrzebna i jak z niego korzystać. Użytkownicy pokazuje się ekran, na którym należy wybrać ulubione gatunki muzyczne.

To jest potrzebne do tego, aby później aplikacja może wygenerować rekomendacje. Serwis obsługuje trzy rodzaje interakcji. Jedno dotknięcie, dwukrotne dotknięcie i przytrzymanie. Użytkownicy mogą ćwiczyć tych gestów, równolegle system zbierze niezbędne do pracy elementy o ich preferencjach.

Tu można się spierać, ale — jedna z najważniejszych celów . Oczywiście, oprócz tworzenia wartości produktu. Przekonać użytkownika, że po drugiej stronie formy płatności trawa jest bardziej zielona, a słońce jaśniej, nie jest tak łatwo. Trzeba w jakiś sposób przekazać, że twoje słowa to nie tylko reklama.

Metoda „blokowania fitch” (feature blocking) oznacza instalację barier między użytkownikiem i dodatkowych płatnych treści. Warto go używać z ostrożnością, ponieważ w przypadku nie na miejscu może prowadzić do poważnych strat.

Serwis SEMrush wykorzystuje podejście do stymulowania użytkowników do przejścia na płatną subskrypcję. Zamiast tego, aby całkowicie ograniczyć treści na stronie, serwis pokazuje dziesięć rekordów, a reszta chowa się za . To pozwala wykazać wartość funkcji premium i zmusić użytkowników do chcieć uzyskać więcej, niż jest dostępna w wersji darmowej.

Jeśli system pozwala wykonywać jakieś działania na kilka sposobów, to otwiera dobre możliwości . Krótko mówiąc, ludzie są bardzo leniwi, i jeśli im zaoferować za niewielką opłatą bardziej wygodny i szybki sposób rozwiązania zadania, to może stać się doskonałym wyjściem. Szczególnie ważne jest tutaj, aby stworzyć wysokiej jakości tekst reklamy, z którego będzie jasne, jak dokładnie za pomocą dopłaty można zaoszczędzić czas i wysiłek.

Przykład użycia metody. Twórcy jednej z aplikacji, aby tusk-zarządzania zawrzeć podpowiedź z następującym tekstem. „Wydaje się, kopiujesz zadania ręcznie, nie jest to łatwe. Przejdź na konto premium, aby natychmiast kopiuj popularne zadania”. Wyślij nam swoje kolumny i front-end woreczki na interface@vc.ru.

Dodaj komentarz