„Aby Uruchomić Swoją Markę Ubrań Trzeba Pięć-sześć Milionów Rubli”

Przedsiębiorcy Jakub i Aleksander zajmują się tworzeniem ubrań już sześć lat. Ich głównym firma — Fabrika — produkuje umundurowania firmowe ubrania dla publicznych i prywatnych instytucji. „Wykonaliśmy mundury dla kolejarzy, opracowywali identyfikacja wizualna dla pracowników catering-usługi olimpiady. Wspólnie z departamentem transportu Moskwy tworzyli ubrania dla kontrolerów” — mówi .

ukończył instytut wojskowy i na początku lat 2000-tych służył jako oficer. „Sama w sobie wojskowa odzież — bardzo przemyślany. Jest lakoniczny, nie ma w niej nic zbędnego. To musi być funkcjonalne i ekonomiczne w produkcji.

Dlatego w ZSRR jej rozwój zaangażowane całe instytuty naukowo-badawcze”, — powiedział on. Na początku 2015 roku przedsiębiorcy postanowili spróbować otworzyć własną linię ubrań, opowiada . „Chcieliśmy stworzyć autentyczny styl, rozpoznawalny nie tylko w Rosji, ale i za granicą. Nam nie chciało się kopiować zachodnie trendy, aby nit tego samego typu płaszcze, kurtki, plecaki”.

Współwłaściciele szukasz pomysłu dla swojej marki, ale potem postanowili stworzyć kolekcję cywilnej odzieży na podstawie mundurów wojskowych ZSRR. „Myśli, że może komunikować strój wojskowy i związek Radziecki. Chcieliśmy postawić nie na agresywność, a na ciągłość. I wtedy nas olśniło. Toy soldiers” — wspomina .

„Zabawkowe żołnierzyki były u każdego w dzieciństwie. Przynajmniej u każdego wśród naszej grupy docelowej. Stąd zrodził się pomysł na nazwę marki. Olovo” — mówi .

„My myśleliśmy wtedy. Fajnie by było, gdyby w przedniej kieszeni naszych kurtek leżał ołowiany żołnierzyk. Ale w końcu postanowili uczynić go naszym symbolem i stali na rękawie”, — dodaje .

Zweryfikowaliśmy radzieckie dziedzictwo i umieścili go w nowoczesne miejskie warunki. Założyciele pomógł doświadczenie we współpracy z zakładami produkcyjnymi, który otrzymali, pracując nad korporacyjnej ubiorem. „Dowiedzieliśmy się, gdzie najlepiej szyć wyroby puchowe, gdzie — kapelusze, krawaty, buty. Mamy kilka produkcji znajdują się w Ufie, niektóre — na Białorusi, niektóre — w Mołdawii, a także — w Moskwie i w Sankt Petersburgu” — mówi . Wziąć tę samą fabrykę w Mołdawii.

Ona odmawia międzynarodowe marki — Patricia Pepe, Versace, Moncler. I naszą odzież wierzchnią. W Rosji, na pewno mają do szycia fabryki, z którymi można pracować, ale jest ich tak mało w wyniku stagnacji w branży, która rozpoczęła się w latach 90-tych, i skończyła się kilka lat temu. „W Rosji jaka jest sytuacja — kontynuuje , — jeśli fabryka produkuje wysokiej jakości produkt, to ma z kolei klientów i cennik niekonkurencyjne. W krajach WNP i jakość i cena na poziomie, ponieważ współpracują z zachodnimi markami i u nich z ramkami nie ma problemu”.

Połowę tkanin dla nowej marki założyciele kupują w Rosji, połowę za granicą, mimo, że na krajowym rynku jest wysokiej jakości materiały. „My wiele razy odwiedzali wystawy przemysłu lekkiego, i tam spotkałem bardzo przyzwoite próbki , tkanek produkcji rosyjskiej. Możliwość ich produkować, ale fabryce nie opłaca się współpracować z drobnymi klientami. Na przykład, przychodzi do nich Ministerstwo obrony i zamawia ilość — 300 tysięcy metrów płótna.

A potrzebujemy zaledwie 500 metrów” — wyjaśnia . Również trudno wymyślać nowe modele, nadal . „Aby przemyśleć projekt kurtki, trzeba nabywać wiele małych skrawków tkanin i materiałów, długość pięć-sześć metrów do układów i wzorcowych próbek. Wtedy staje się jasne, jaka tkanina nam pasuje najbardziej.

Pracować na tym schemacie krajowych producentów tkanin nie opłaca. Dlatego musimy zwrócić się do dostawców z innych krajów”. W sierpniu 2016 roku, twórcy wypuścili pierwszą zimową kolekcję odzieży z ośmiu modeli. Obejmuje ona strój sportowy, plecak, kamizelka i kilka modeli odzieży.

„Aby uruchomić swoją markę w Rosji takiego poziomu, trzeba mieć około pięciu-sześciu milionów złotych i przeznaczyć na to co najmniej rok — zauważa , — zajęło nam około dwóch lat, bo to nie był priorytetowy projekt i zajmujemy się dużymi zamówieniami naszym głównym firmy”. W Moskwie nasza odzież jest sprzedawana w kilku butikach, ale chcemy rozwijać głównie w internecie-kierunek. Tak spadają wielu wydatki. Większość procesów można przetłumaczyć na .

Teraz za logistykę i dostawę towarów u nas odpowiada firma transportowa, w przyszłości możemy w pełni przesuniemy nasz magazyn na przechowywanie. „Ubrania u nas zamówić nie tylko w Rosji, i to nie tylko mężczyzn. Niedawno wysłali kurtka czołgisty dziewczynie z Nowego Jorku. Planujemy rozwijać handel z USA i Europą. Myślimy korzystać z serwisu Amazon Fulfillment” — mówi .

Spółka zamierza wysyłać towary na składowanie w USA, skąd będą dostarczane do lokalnych klientów. „Od nas wymaga podania ceny, wymiarów linii, nakleić kodów kreskowych. Reszta jest zautomatyzowane”, — powiedział on. Teraz towarzysze równolegle rozwijają się następujące letniej i zimowej kolekcji.Część nowych rzeczy mają zamiar przedstawić do końca 2016 roku.

Dodaj komentarz