Badanie: Co Będzie, Jeśli Powiedzieć Użytkownikom, Jak Reklamy

b_579886a4b8316.jpg

W Ohio state University w USA postanowili dowiedzieć się, jak to na nas wpływa reklama. Okazało się, że efekty psychologiczne od targetowanie behawioralne jest o wiele silniejszy, niż myśleliśmy. Przetłumaczyliśmy dla was artykuł ContentStandard o tym badaniu. Główny wniosek z badania. Efekt psychologiczny od reklamy zależy od tego, czy użytkownik jest świadomy, że ogłoszenie zostało dobrane właśnie do niego.

Pokaż czytelnikowi reklamy jakiegoś drogiego, znakomitego produktu. Jeśli on wie, że to ogłoszenie było dobrane z uwzględnieniem jego osobistych cech, poczuje się bardziej wyrafinowanym naturą. Następnie użytkownik będzie bardziej zainteresowany marką. Nowe rozumienie psychologii behawioralnej kierowania okaże się pomocny dla marketerów. Firmy będą dążyć do lojalności użytkowników, pomagając im poczuć się lepiej.

W Ohio state University przeprowadzili kilka eksperymentów, aby dowiedzieć się, jak użytkownicy reagują na reklamy. Dla pierwszego eksperymentu naukowcy wybrali ludzi, którzy znają się na obsłudze targetowanie behawioralne. Grupa ludzi, wierzył, że reklama kształtuje się na podstawie ich interent-historii, zainteresowała zniżki na wstęp do „wykwintne” restauracji. Druga grupa uczestników myślałam, że reklamy dobierane są osobiście dla nich, a w zależności od wieku i płci, i nie wykazała zainteresowania usługą. Drugi eksperyment potwierdził pierwszy.

Jego uczestnikom pokazywali reklamy drogich godzin. Przy tym niektórzy mówili, że to ogłoszenie było bezpośrednio na nich. Te uczestnicy na końcu eksperymentu oceniali siebie jako bardziej wyrafinowanych ludzi, w porównaniu z tymi, którzy nie poinformowali o użyciu adware kierowania. „Reklama dała im do zrozumienia, że ich historia wyszukiwania mówi o wyrafinowanych gustach, — piszą naukowcy w” Harvard Business Review. Oni wzięli te informacje i uznali się bardziej wyrafinowane konsumentami, i ta zmiana w ich postrzeganiu samych siebie zwiększył ich zainteresowanie do produktu”.

Jeszcze jeden eksperyment pokazał, że efekt psychologiczny z reklam utrzymuje się. Oglądając reklamy produktów ekologicznych, uczestnicy określali siebie jako „zielone” i poinformował, że w większym stopniu skłonni kupować takie towary i datki dla ochrony środowiska. Naukowcy robią jedną istotną rezerwacji. Kierowanie musi być punktowym. Inaczej efektu nie będzie.

Na przykład, uczestnicy eksperymentu reklamowany, jak fajnie jest gorąca czekolada podczas wypoczynku na łonie natury. Ci, którzy lubią taki rodzaj spędzania wolnego czasu, zwrócili na niego jeszcze więcej uwagi. Przy tym reklama zadziałała. Te uczestnicy zainteresowani zakupem gorącej czekolady. Ale ci, którzy nie wykazywał żadnego zainteresowania do odpoczynku na łonie natury, nie doświadczyli ani ochoty spędzić czas, ani kupić reklamowany produkt.

Wszystkie eksperymenty przeprowadzono w laboratoryjnej” środowisku. Reklama w rzeczywistości nie była oparta na zachowaniu uczestników. Uczestników po prostu skłonni w to uwierzyć. A to oznacza, że w realnym świecie, gdy reklama opiera się na historii wyszukiwania użytkownika, i zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z reklamowych kierowanych, efekt może być o wiele silniejszy. Jeśli użytkownik nie będzie sobie sprawę, że reklama bezpośrednio na niego, efekt zniknie.

Sama idea użyć kierowanie, aby wpływać na zachowanie konsumenta nie jest nowy. Ale możliwość wpływania na zmysły klientów otwiera duże możliwości dla marketerów. Większość współczesnych ludzi, na pewno zdaje sobie sprawę, że dane na temat ich zachowania są używane do tego, aby pomóc reklamodawcom skutecznie je „dostać”. Wzrost popularności reklamy, między innymi, dzwoni właśnie niepokojem użytkowników ingerencją w ich prywatność. Przy tym spersonalizowane reklamy są skuteczne.

Niedawny sondaż przeprowadzony przez Adlucent, wykazało, że 71% respondentów preferuje, aby zobaczyć reklamy opartej na zainteresowaniach i przyzwyczajeniach konsumenckich. Okazało się, że użytkownicy dwa razy częściej klikają w reklamy od nieznanych marek, jeżeli zostały one sporządzone z uwzględnieniem ich preferencji. Po pierwsze, marki muszą zrozumieć, że wskaźniki efektywności kampanii reklamowych z wykorzystaniem kierowania wykraczają poza CTR i współczynnika konwersji. Reklama może zmienić konsumentów. Marki, działające z silnymi cechami osobowymi – wyrafinowany, przygód, wesoły, inteligentny itp.

– mogą czerpać więcej korzyści z kierowania. Spójrz na reklamę od sprzedawcy odzieży damskiej MM.LaFleur. Marka zwraca się do intelektualistom, mądry i profesjonalny kobietom, które chcą wyglądać dobrze, bez zbędnego wysiłku. Kobiety, które widzą tę reklamę, wyobrażają sobie istnienie tych cech u siebie i mogą być bardziej skłonni do zakupów.

Drugi wniosek z badań po swojemu pasty. Dawać konsumentom zrozumieć, że reklama właśnie na nich, może być korzystne. Tylko wtedy, gdy użytkownicy są świadomi, że mają do czynienia z targetowaniem behawioralnym, i dochodzi do zmian w . Oznacza to, że marki mają przestrzeń do manewrów przy i mogą podchodzić do procesu bardziej twórczo. Na przykład, agencja może tworzyć treści reklamowych w stylu „wiemy, że lubisz przygody.

Pokaż swoją dziką stronę, odwiedzając nasza agencja”.

Dodaj komentarz