„Czerwone Koperty”: Jak Chińscy Użytkownicy WeChat Korzystają Z Przelewów Do Komunikowania Się Między Sobą

. WeChat to nie tylko komunikator, a platforma do zakupów i przelewów. Odbiorcy usług przekracza 762 milionów użytkowników, z czego 300 milionów aktywnie dokonują przelewów, podłączając elektroniczny portfel. Funkcja P2P-płatności (od użytkownika do użytkownika) pojawiła się w WeChat w 2014 roku, w przeddzień chińskiego Nowego roku.

Początkowo nazywała się Lucky Money, ale później został przemianowany na Red envelopes (Czerwone koperty). W Chinach istnieje tradycja dawania czerwone koperty z pewną sumą pieniędzy swoich bliskich na święta i uroczystości, na przykład, na Nowy rok, ślub, bal lub urodziny, towarzyszy ich życzeniami. Twórcy WeChat podchwycili ten pomysł i wdrożyliśmy serwis „czerwone koperty”, którymi można dzielić się wewnątrz platformy. Kwota znajdująca się w nich, nie powinna przekraczać 200 juanów (około dwóch tysięcy rubli).

Z dodaniem tej funkcji w WeChat zaczęło się korzystanie z tłumaczeń jako komunikacji. Na dzień zakochanych w Chinach (20 maja) w 2015 roku deweloperzy zauważyli, że wielu użytkowników WeChat wysłali do siebie 5,20 juanów (około 50 zł) w czerwonych kopertach. Cyfry 5-2-0 na chińskim internetowego slangu oznacza „kocham cię”. Większość kopert wróciło z powrotem z tej samej kwoty na znak tego samego uczucia.

W rezultacie użytkownicy nic nie stracił i nie kupili, był ważny jest sens, który w to przesłanie, a nie ilość wymienionych pieniędzy. Przelewy można wykonywać zarówno jednej osoby, jak i grupy osób. Użytkownik nie tylko określa kwotę przelewu i pisze towarzyszący wiadomość, ale i wybiera, ile osób z dialogu otrzymają koperty. W tym przypadku wylot koperty następuje w formie loterii.

Na przykład, jeśli użytkownik wysłał przesyłkę w dialog, w którym składa się 50 osób, i wskazał, że pieniądze podzielić tylko wśród dziesięciu z nich, to losowe 10 osób otrzyma swoją część kwoty. Nie jest wykluczone, że wtedy jednym z użytkowników, którzy otrzymali kopertę, okaże się sam nadawca. W związku z dodaniem przez deweloperów dystrybucji masowej, w rozmowach pojawiły się wirtualne kasyno, gdzie użytkownicy zakłada się postawić komuś z nich trafi czerwony koperta.

. W większości użytkownicy wolą grupowe transfery nie tyle o pieniądze, ile z powodu gry aspektu tego procesu. Wiele osób specjalnie wchodzą na czaty, aby wziąć udział w losowaniu elektronicznego koperty. Dzięki temu zaczynają rozmawiać między sobą i nawiązać relacje.

Na dzień dzisiejszy 300 milionów użytkowników WeChat przywiązany swoje rachunki bankowe do kont usługi i korzystają z aplikacją do zakupu towarów i usług. To sprawia, że serwis atrakcyjny dla inwestycji ze strony firm z sektora usług i handlu. Na przykład, w 2015 roku firma-deweloper Tencent za $8,1 milion zdobyła patent na opracowanie scenariusza corocznego Wiosennego Festiwalu, który został pokazany na centralnym telewizji Chin na żywo.

Podczas transmisji reklamodawcy firmy Chevrolet, Huawei i inne — rozegrali w WeChat $81 milion, który wysyłane losowo wielu z 36 milionów użytkowników. Do tego, aby stać się posiadaczami czerwonej koperty, im trzeba było wstrząsnąć telefon w trakcie czasu antenowego show.

Tencent nie zatrzymał się na laurach i w dalszym ciągu korzystać z imprezy masowe w celu przeprowadzenia loterii czerwonych kopert. Ponadto, twórcy wymyślają nowe konkursy i rozrywka. Od 2016 roku w aplikacji pojawiła się funkcja rozmycia zdjęcia. Jeśli użytkownik chce dowiedzieć się, co jest widoczne na zdjęciach siebie, trzeba mu wysłać e-koperta z pewną sumą, żeby obraz był ostry.

W związku ze wzrostem odbiorców aplikacji, duża liczba oszustów, którzy tworzą kopie kont użytkowników i proszą o ich znajomych, o przeniesieniu środków pieniężnych. Dlatego dla płatności lub przelewu na WeChat należy pobrać dokument tożsamości i w ten sposób potwierdzić swoje dane. Twórcy WeChat dążą do tego, aby serwis stał się liderem wśród systemów płatności.

W święta użytkownicy wysyłali 409 tysięcy kopert z pieniędzmi i życzeniami na sekundę w chwilach największej aktywności. Teraz nawet najbardziej skromne życzenia towarzyszą niewielkie kwoty, która często wraca z powrotem wraz z wzajemnych poleconym. Dlatego dla nadawców „czerwonych kopert” wysłane kwota nie ma znaczenia, o wiele ważniejsza jest komunikacja, która odbywa się w czasie tłumaczenia.

Dodaj komentarz