Dlaczego Nowej Grze Od Twórców Candy Crush Saga Nie Stać Komercyjny Sukces

Shuffle Koty — to, jak twierdzą w King, „świeże spojrzenie” na klasyczną grę w karty „Jin” (hazardowa gra w karty, której celem jest ułożyć karty w określonych kombinacjach — ok. Red.). Grają dwaj. Każdy gracz otrzymuje siedem kart zakryte i na początku każdej tury bierze jedną kartę z talii lub resetowania.

Jeśli w ręce ułożyły się kombinacje, gracz stawia je na polu i w końcu uderzenie resetuje jedną kartę koszulę w dół. Celem gry — zebrać połączeniu z trzech kart o tej samej wartości lub kolejność kart w tym samym kolorze. Oprócz tego, gracz może rzucić karty w połączeniu na polu. Dla każdego wyłożona karty gracz otrzymuje jeden punkt.

Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie 10 punktów. Nagroda — podwójna stawka na wejście i doświadczenie. To ciekawa interpretacja mechaniki klasycznej. Uproszczone zasady obniżają próg wejścia, a zapisywanie wpływu umiejętności i powodzenia pozwala utrzymać zainteresowanie graczy przez długi czas.

Przyjrzyjmy się dokładniej, jakie rozwiązania sprawiają, że Shuffle Cats dobrą grą. Wysoka jakość — innowacyjna cecha gier King, i Shuffle Koty — nie jest wyjątkiem. Gra pozostawia wrażenie drogiego i wysokiej jakości produktu.

Działało wszystko — od charyzmatycznych bohaterów, z których każdy zawierał swoją historię i luksusowego ustawienie lat dwudziestych, aż do elementów interfejsu i animacji. Drużyna pracowała nad własnych doświadczeń — zarządzanie wyszło intuicyjny i przyjazny dla gry jedną ręką. Na początku gry użytkownik otrzymuje zadanie — wygrać pięć rund. Na starcie każdego z pierwszych pięciu rund mu pokazują specjalną kartę z paskiem postępu, a po ukończeniu poziomu zachęcić gracza kontynuować grę.

Taki mechanizm dobrze wpływa na krótkotrwałe zatrzymanie graczy, bo stawia jasne i osiągalną cel — wyjść po pięciu rozegranych rund trudniejsze, niż po jednym. Zamiast znanego energii King próbuje schemat z hazardu. Na początku gracz otrzymuje kapitał kryształów.

Każde wejście do gry kosztuje od 500 do 50 tysięcy kryształów. Przegrałeś — tracisz depozyt, wygrał — . Jeśli skończyły się kryształy, następnego dnia dostaniesz bezpłatną porcję, lub kupuj w banku. Zakup waluty gry — jedyny sposób na zarabianie.

Motywatorów są odpowiednie — wprowadzanie gracza w stan przepływu, stymulacja wzrostu stawek i tym podobne. Przez analogię ze stołami do pokera i karabinami w gniazdach, w Shuffle Cats po zakończeniu szkolenia otwiera dostęp do klubów ośmiu klubów z grami na kryształy i jeden z grą na premium-waluty. Im wyższy poziom klubu, tym większa kwota wpłaty, aby rozpocząć grę i nagroda. Ponadto, im lepszy klub, tym więcej doświadczenia użytkownik otrzymuje za grę w nim — tak Shuffle Cats stymuluje próbować kluby z wysokimi stawkami.

W grze jest jedna mini-gra — Aces or Hearts. Raz dziennie okazję zagrać za darmo; za dodatkowe próby będzie musiał zapłacić premium-walutą. Gracz oferują odgadnąć kolor następnej karty w talii. Im większa liczba poprawnych odpowiedzi z rzędu, tym większe potencjalne nagrodę w kryształach.

Każdy gracz może odebrać nagrodę lub dalej zgadywać. Po trzecim nadzoru pełna bank spala i gracz otrzymuje nagrodę. Skill jest ważny, tak jak w grze proste zasady i nie ma skomplikowanej strategii. Trzeba działać taktycznie i nie mylić. Szczęście, bo w wirtualnej talii kolejność może być ustalona w chwili pobierania mapy, co otwiera możliwości do manipulacji sytuacji w grze.

Ale taka proporcja daje złudzenie kontroli nad sytuacją — gracz nie czuje się bezradny przed przypadkiem — i w tym samym czasie sprawia, że różnice w poziomie gry między ludźmi. Jedną z nowości w klasyczną mechanikę — żetony, które dają specjalne zdolności gracza.

W grze cztery rodzaje tokenów. Żetony wprowadzają urozmaicenie w strategii i zwiększyć dramatyzm gry, gdy jeden udany ruch odwraca grę i prowadzi dolnego do zwycięstwa. Ale nie wszystko jest tak gładko z realizacją. Żetony przyczyniają się do różnorodności, ale także zmniejszają zmienność strategii — token, punkty dla pań i królów, stymuluje gracza, aby pozbyć się pozostałych kart i odwrotnie — czym są te dwie karty, jeśli przeciwnik taki token.

Token zamrażarka działa zbyt agresywnie — wyprowadza do trzech kart z komisji na trzy uderzenia. Dopóki karty zamrożone, nie możesz ich używać w kombinacjach, ani wrzucić. W Shuffle Cats niski poziom emocji.

Z powodu stałych rozmiarach dziennych i nagrody brakuje czynnik ryzyka wewnątrz gry. Gra działa zgodnie z zasadami (bezpośrednia rywalizacja, krótkiej sesji), a publiczność mechanicy na co dzień. Publiczność Gin — ideowym spadkobiercą której jest Shuffle Cats — kobiety 35-55 lat, a sam protoplasta — spokojna, blisko do gra. W Shuffle Cats na ruch otrzymuje 20 sekund, za które gracz musi wziąć co najmniej trzy rozwiązania.

To stresujące warunki. Według raportów, gier karcianych średni czas sesji wynosi 15 minut. Publiczność jest gotowa poświęcić dłuższy czas na grę, to jest potrzeby w takim przyspieszeniu gry, nie.

King zrobiła zakład na dodawanie zasobów. W grze nie , niedostępnych poziomów, premium działań, liczniki, personalizacja ogranicza się do wymiennymi tłami na czacie, a żetony umiejętności — bezpłatne. Nacisk kładzie się na kluby. Po przegranej na wysokich stawkach trudno będzie wrócić do gry na tysiąc kryształów, a gracz w całości zasili konto, aby pominąć wahadłowego do wyższej ligi.

W grze nie ma turniejów, które stymulują dogonić rywali, w przypadku spadku kapitału poniżej poziomu depozytu. Nie . Górna listwa nagrody jest ograniczona. Wszystko to nie tworzy wystarczającego bodźca do doładowania, a sama gra jest przyjemna, niezależnie od stawki, więc gracze siedzą w niskiego poziomu klubach.

Sztuczna stopniowo obumiera, ale z niej rezygnować w grze — kontrowersyjna decyzja. W PvP-gry użytkownikami jest napędzany przez pragnienie, aby konkurować, zdobywać osiągnięcia i grać w zespołach. Teraz w Shuffle Cats jest tylko zaproszenie przyjaciół z Facebook za nagrodę, równowartość jednej wygranej w średnim klubie, i pozycji znajomych na pierwszych poziomach — sens zapraszać kogoś do gry zero, i efektu retencji znajomych w grze też nie ma. Pierwsze, co rzuca się w oczy podczas oglądania recenzji — graczom nie podoba się, że w Shuffle Cats nie ma kampanii.

Zamiast zwykłej ścieżki z poziomami graczy rzucają się w ocean możliwości. Dla wielu ludzi liniowość postępu — jest to czynnik komfortu, a łańcuch poziomów — gwarancja nowych treści. Udana czy to gra. Z punktu widzenia finansów — nie. W grze długi ogon akumulacji LTV (całkowity zysk firmy, pochodzące od jednego klienta przez cały czas współpracy z nim — ok.

Red.), ale wątpliwe jest, że wynik wyjdzie na wysoki poziom.

Dodaj komentarz