Duże Zdjęcia, Komentarze I Memy

Za co „Meduza”, RBC, „Science|Nauka” i inne wspólnoty chwalą i szydzą z „mądrą” taśmę „Vkontakte”. Sieci społecznej „Openid” uruchomiła przybiera aktualności, opartej na preferencjach użytkowników, przy w kwietniu 2016 roku. W czerwcu tego samego roku „mądra” taśma stała się dostępna dla użytkowników aplikacji mobilnej „Vkontakte”.

Według danych firmy, teraz 80% użytkowników zawrzeć „mądrą” taśmę. Kierownik kierunku uczenia maszynowego i analizy danych „Vkontakte” Andrzej Praw powiedział vc.ru, że aktywność uczestników portalu w dziale aktualności wzrosła o 30% w stosunku do wyników z ubiegłego roku. Jego zdaniem, wraz z rozwojem algorytmicznego taśmy wzrósł zasięg nie tylko treści, ale i u 55% społeczności.

Sprawozdanie i opinia jest teraz mocno zależy od jakości nagrania i jej znaczenie dla odbiorców. Wysokiej jakości i unikalne treści wyświetla się wyżej w mediach i dostaje więcej odpowiedzi, nieciekawe treści użytkownicy widzą rzadziej. Również uważnie śledzimy równowagi wiadomości od przyjaciół i od społeczności. W lipcu 2016 roku „Vkontakte” wyjaśnił na swoim blogu, jakie czynniki wpływają na ranking treści w aktualnościach.

Preferencje oddawane rekordów z tym typem zawartości, z którego użytkownik komunikuje się częściej. W ogóle „Vkontakte” radzi administratorów wspólnot eksperymentować z różnymi formatami i branżach, rekordy i analizować statystyki, aby zrozumieć interesy swoich odbiorców.

Według „Vkontakte”, wprowadzenie „inteligentnych” taśmy wpłynęło na wzrost widowni w społecznościach edukacyjnego projektu „rozwój osobisty” (214%), internetowego wydania „Meduza” (67%), pop-kulturowej projektu Clique (77%), malarza Antona (106%), a także strony piosenkarek (69%), Heleny (49%) i Jana (45%). Przy tym rzecznik „Vkontakte” Eugeniusz powiedział, że na wyniki może mieć wpływ nie tylko algorytmiczne zasada wyświetlania wiadomości.

Redaktor działu dystrybucji „Meduzy” Aleksiej Ponomariow powiedział vc.ru, że nie zauważyłem gwałtownego przyrostu po podłączeniu „inteligentnej” taśmy. Administratorzy społeczności starają się brać pod uwagę zasady pracy algorytmicznego taśmy, którzy wyrazili przedstawiciele „Vkontakte”. Jednak w sposób zasadniczy na strategię zachowania „Meduzy” w sieciach społecznościowych zalecenia te nie mają wpływu, powiedział Ponomariow. Liczba członków społeczności rzeczywiście rośnie, ale jest to dość płynny, organiczny wzrost strony, a wybuchy nie są związane z technicznymi subtelności, a raczej z porządkiem obrad, na przykład, spotkanie wiosną 2017 roku.

Jan Gordienko (Jan Ego) powiedział vc.ru to, że zwrócił uwagę na napływ nowych abonentów do końca 2016 roku. Wraz z tym zwiększył się zasięg wpisów. Jak wszystko mi się podoba — aktywność, sprawozdania i liczba subskrybentów rosną.

A jak użytkownikowi mi było wygodniej jest śledzić taśmą wiadomości — mam prawie 600 znajomych, czytać ich wpisy na co dzień nie można. Z „inteligentnej” taśmą mi automatycznie wyświetlane są najciekawsze publikacje z ważnych przyjaciół. Po wprowadzeniu algorytmicznego taśmy Gordienko nie prowadził dużych zmian na swojej stronie, tak jak i wcześniej starał się publikować różne materiały bezpośrednio w „Vkontakte”. Również wykorzystuje różne rodzaje treści — filmów, zdjęć, audio i ankiety dla subskrybentów.

Społeczność Clique też nie zmieniło własne treści strategii po uruchomieniu „inteligentnej” taśmy „Vkontakte”, powiedział vc.ru twórca projektu Wasyl . Ale teraz administracja grupy planuje uzupełnienia treści „pouczające wpisami”. Według , to wynika tylko i wyłącznie z potrzeb odbiorców i stanowi naturalny proces ewolucyjny każdej społeczności.

Artysta Anton w rozmowie c vc.ru nazwał się „złym adminem, który czuwa nad ilością subskrybentów kątem oka”. Tak, wzrost abonentów w ostatnim czasie stał się bardziej, ale jego przyczyny nie analizował. Rzecz w tym, że teraz wiele społeczności zaczęli publikować moje prace, powołując się na mnie, i to daje mi pewien przyrost odbiorców. Jedyne, jak pod zalecenia dla „inteligentnego” taśmy — na wszelki wypadek zwiększył rozmiary swoich rysunków.

Wśród społeczności, w których liczba użytkowników, zgodnie z „Vkontakte”, zmniejszyła się po wprowadzeniu algorytmicznego taśmy, okazały się grupy „Pogromcy mitów gier wideo” (44%), publikacja RBC (23%), „Science|Nauka” (44%), „.nie ma” (22%) i strona piosenkarki Victorii (82%). w rozmowie z vc.ru powiedział, że profil nie obowiązuje od grudnia 2016 roku. „To jest nawet historia nie jest o spadek, a o pozostałych ruchu.

Użytkownicy nadal szukają jej i coś patrzą na stronie”, — zaznaczył przedstawiciel portalu. SMM-edytor holdingu RBC Arsenij powiedział vc.ru, że społeczność w „Vkontakte” należy części zaleceń kierownictwa portalu. W szczególności, jakość zdjęć i filmów. Teraz omawiamy kwestię zwrotu komentarzy i ich moderacji za pomocą narzędzi „Vkontakte”.

Ale w sumie jesteśmy dość ograniczone do adaptacji, bo przestrzegać porządku serwisu i, według wyznania RBC, muszą stosować się do neutralnego tonu, co często zmniejsza . Administrator wspólnoty „Science|Nauka” Aleksander w rozmowie z vc.ru zaznaczył, że spadek liczby subskrybentów odbywało się etapami. Również w grupie musiał dostosować się do zalecenia do pracy z algorytmicznego taśmą. Jeśli będziemy nadal publikować treści tak samo, jak wcześniej, to statystyka była by dwa razy gorzej niż teraz.

Zrezygnowali z nauki wiadomości na rzecz memów prawie całkowicie, dzięki czemu mamy jeszcze jakaś publiczność. Społeczność, według , będzie zmieniać treści strategii, jak tylko drużyna „Science|Nauka” zrozumie zasady „inteligentnej” taśmy. Teraz algorytmiczne taśma działa nie wiadomo jak, ale co zrobić — nikt nie wie. Żadnych korzyści nie ma, taśma została uruchomiona w celu zwiększenia zysków „Vkontakte”.

Algorytmiczne taśma się nie podoba ani użytkownikom, ani administratorów. Kolejnym ofiarom algorytmicznego taśmy społeczności o nauce stało się wydanie NakedScience. W końcu lipca 2017 r. projekt opuścił „Vkontakte” po konflikcie z przedstawicielami portalu.

Dyrektor generalny NakedScience Rusłan oświadczył, że z powodu algorytmów „Vkontakte” spadł zasięg jego społeczności i ilość przejść na stronę, linki, na który są publikowane w nagraniach grupy. Społeczność często wpisów, powołując się na własną stronę internetową, co, zgodnie z zaleceniami „Vkontakte”, negatywnie wpływa na sprawozdaniu publikacji. Według statystyk grupy, z początku 2017 roku sprawozdanie grupy spadł z 2 mln do 1,1 mln użytkowników dziennie.

Na pytanie autora „Vkontakte” Olegowi o spadku sprawozdania odpowiedział. „Społeczność jest bardzo kontrowersyjna — na pewno nie można nazywać to wysokiej jakości treścią”. Po tym NakedScience, według , zniknęło z listy zaleceń.

Z kolei Iłłarionow powiedział, że nie ma nic wspólnego do usuwania społeczności z listy zalecanych. 27 lipca 2017 r. w NakedScience pojawił się zapis z instrukcją, jak zrobić z męskich majtek kobiecy biustonosz. Publikacja zdobyła więcej odsłon, niż inne.

powiedział vc.ru spadek rozpoczął się zaraz po uruchomieniu algorytmicznego taśmy. Zdaniem szefa NakedScience, „mądra” taśma nie podoba się użytkownikom i administratorom społeczności. „Szkoda, że nie wszyscy administratorzy o tym otwarcie mówią. A do tych, którzy mówią, stosuje się siłę i nie zawaha się”, — twierdzi . Zamiast tego, aby indywidualnie podchodzić do każdego tematu , stosuje się jeden filtr dla wszystkich.

Nie są brane pod uwagę interesy użytkownika lub uwzględnia się źle, tak jak memy gwarantowane coraz większy zasięg praktycznie wszędzie. U Facebook algorytmiczne taśma lepiej i o wiele czystsze.

Dodaj komentarz