Estee Lauder: Historia Kobieta, Która Stworzyła Znana Na Całym świecie Marka Kosmetyków

zysk, światowa sława, dziesiątki marek, przychodzących do firmy, pomysły, z których korzysta cała światowa przemysł kosmetyczny – rodzinny biznes, który rozpoczął się z ambicji jednej amerykańskiej dziewczyny. Program vc.ru studiował biografię najsłynniejszej self-made kobiety świata Este Lauder i jej firmy. W latach 20-tych XX wieku w USA na podwórku w stodole węgierski chemik John opracował krem do twarzy i nazwał go Super-Rich All Purpose produkty, Crema („Odżywczy krem na każdą okazję”). Krem miał przyjemną konsystencję i zapach, a co najważniejsze, był skuteczny.

Szczególne zainteresowanie eksperymentu wykazała siostrzenica , która, korzystając z tkwiącą w niej od dzieciństwa, przedsiębiorczość, stała się rozpowszechniać nowość wśród koleżanek i kolegów. Dziewczynka nazywała się Josephine , przez kilka lat wyszła za mąż za Józefa , zmieniła imię i zastąpiła jedną literę w nazwisku, stając się legendarnym Este Lauder. Zamiast szkoły młoda Este pracowała w sklepie swojego ojca, a cały wolny czas spędzała z wujkiem, który uczył ją pielęgnować cerę i wymieszać składniki na krem. Dziewczyna chciała być sławna i myślałam pójść do aktorki, ale pomysł mieć „władzę do tworzenia piękna” tak przejął się, że postanowiła spróbować swoich sił w dziedzinie kosmetyki.

Pewnego dnia właścicielka salonu urody na West 72 Street, gdzie Este robiła fryzurę, pochwaliła piękna twarz dziewczyny, w odpowiedzi Lauder chętnie opowiedziała o kremie. A po miesiącu wróciła i zrobiła prezentację narzędzia dla klientek salonu, a także dała próbki kremu. Towar tak się spodobał, że gospodyni zaproponowała Este prowadzić kierunek kosmetyczny u niej w salonie. Przez kilka tygodni krem sprzedawany już w wielu salonach w Nowym Jorku.

Dzięki Este Lauder wszystkie kosmetyki marki zaczęli używać próbki do prezentacji towaru i dać miniaturowe kopie produktów. Jest to jeden z pomysłów, który pozwolił Lauder zbudować imperium urody. W 1933 roku Este założyła firmę Lauter Chemists, to jeszcze przez „t”. Swoimi widziała udanych kobiet biznesu, które nie mają czasu na długie zabiegi kosmetyczne.

O towarze Lauder była gotowa opowiedzieć całemu światu, ale najpierw wyjechała na najdroższy w tym czasie ośrodek Miami, gdzie otworzyła przedstawicielstwo w hotelu i na początku odpalić żądaną randki. Za dziesięć lat od momentu założenia firmy Estee Lauder zdążyła urodzić syna, rozwieść się z mężem, spotkać się z nim i ponownie wyjść za niego za mąż, urodzić drugiego syna, popracować aktorką w teatrze i w końcu dojść do myśli poważnie zająć się biznesem kosmetycznym razem z mężem. Pierwszą rzeczą, którą małżonkowie Lauder kupili lokal restauracji na . Sala one przekształcony w sklep, a kuchnię w laboratorium do produkcji kosmetyków, gdzie w nocy małżonkowie mieszane i pakowali się krem, który następnego dnia .

W 1946 roku założyli Estée Lauder Cosmetics Inc. W tym samym roku obroty kobiet kosmetyki w USA wyniósł $7 milionów. Na początek Lauder należało opracować opakowania dla środków swojej linii. Będąc w dziesiątkach łazienek domów przyjaciół i znajomych, hotele, interesu doszła do wniosku, że przy każdym wnętrzu i kolorystyce luksusowo będzie wyglądać kosmetyki w turkusowych kolorach. Tak pojawił się słynny odcień opakowania Estee Lauder.

Jej linia kosmetyczna początkowo składał się tylko z czterech tytułów, a sama właścicielka nie wahając w salonach piękności i opowiadała klientów na temat swoich produktów. Później Lauder rozszerzyła asortyment poprzez kosmetyki, wpisując czerwoną szminkę, turkusowe cienie i po raz pierwszy proponując puder cielisty (do tego producentów wypuściło ją tylko w kolorze białym i różowym wariantach). Kolejnym krokiem było znalezienie miejsca dla sprzedaży kosmetyków. Este Lauder chciała, aby jej produkty kojarzyły się z luksusem, przy tym w cenie były dostępne klasy średniej.

Jej wybór zatrzymał się w nowo otwartym centrum handlowym Saks Fifth Avenue. Po długich namowach właściciel domu towarowego zrobił pierwsze zamówienie na $800. Zaradny Lauder kilka dni obserwowaliśmy gośćmi sklepu, aby dowiedzieć się, co oni patrzą przy wejściu do sklepu. Okazało się — w lewo, tam jest i wybrała miejsce dla swojej gabloty z kosmetykami.

Reklamy już nie ma pieniędzy, więc klientom Saks ona rozesłała karty, gdzie po raz pierwszy pojawiła się jeszcze jeden pomysł na biznes Lauder, cieszący się popularnością jak do tej pory — „prezent przy zakupie”. Este obiecała bezpłatną puder wszystkich, którzy nabywają towary. Również ona uroczyście zaprezentowała swoją linię. Za kilka dni odwiedzający domu towarowego wykupili cały towar Estee Lauder.

Szczególną uwagę przyciąga metalowe opakowanie szminki, podczas gdy po Drugiej wojnie Światowej wszystkie szminki produkowany w plastikowych opakowaniach. Przez kilka tygodni produkty Estee Lauder pojawiła się we wszystkich większych sklepach w Nowym Jorku. Na początku lat 50-tych jej biura otworzyły się i w innych miastach USA. Otwierając franczyzy, Lauder szła czterech biznesowych zasad:

Mając w kieszeni dochód $50 tysięcy, Este Lauder zwróciła się do agencji reklamowej z prośbą, aby zrobić małe darmowe próbki produktów i kartki z napisem. „Proszę pani — nasz ulubiony klient, proszę podejść do gablocie Estee Lauder i zamień tę kartkę na darmowy prezent”. To kolejny biznes-pomysł Lauder, której wielu kosmetyków marki cieszą się do tej pory. Podczas gdy konkurenci nie rozumieli taką marnotrawnych politykę, Lauder robiła bezpłatny makijaż klientkom i te prowadziły koleżanki. To działało lepiej dowolnej reklamy.

W ślad za swoimi , kosmetycznych linii Helena Rubinstein i Elizabeth Arden, Este Lauder przystąpiła do opracowania własnego perfum. Interesu stworzyła perfumowany olejek do kąpieli. Nowość Youth-Dew pojawiła się w sprzedaży w 1953 roku i kosztowała $8,5 za butelkę. Lauder postawił olej jak produkt, który kobieta może pozwolić sobie kupić sama, nie prosząc o męża, i cieszyć się, nie czekając na specjalną okazję.

W celu promocji produktu w MEDIACH interesu używał prowokującego obraz nagiej kobiety, co przyciągnęło jeszcze więcej uwagi do nowego produktu. W pierwszym tygodniu sprzedano pięć tysięcy butelek. Olej stała się bestsellerem. W 1980 roku przyniesie gospodyni $30 milion w rok.

Częścią strategii biznesowej firmy były nowością i ekskluzywność. W 1956 roku Este Lauder zdecydowała się na wydanie luksusowego kremu do twarzy za 115 dolarów (w przeliczeniu na dzień dzisiejszy kosztował $1000). Firma z rozwagą przystąpiła do reklamy towaru. Estee Lauder nie mogła obiecać, że pozbycie się zmarszczek i wygładzenie skóry, zdając sobie sprawę, że jeśli do tego dojdzie, mogą go pozwać niezadowolony klientki.

To ona wydała na reklamę pod tytułem „Co może krem za 115 dolarów?”. W reklamie były przelewane składniki, które po raz pierwszy zostały połączone w jednym słoiczku. Ponadto, marketingu zwracali się do reputacji Este Lauder, która wie o pięknie wszystko i złego się nie poradzi. Sama mówiła Lauder.

„Dlaczego chcesz płacić tak dużo za obraz Picassa. Bo papier kosztuje tylko $2,75, a słoik farb $1,75. Dlaczego płacisz niemałe pieniądze za mały obraz. Płacisz za pomysł..za doświadczenie..i jeszcze za coś, co ci odpowiada”. Dwa lata po prezentacji nowości rocznej sprzedaży linii kosmetycznej Estee Lauder wyniosły 1 milion dolarów.

W ciągu dziesięciu lat, co roku wzrosła o 45% i przekształcił firmę w imperium, poprzez Este Lauder najbogatszym self-made kobietą na świecie. Oto STANY zjednoczone, Lauder wyruszyła do Europy. W 1960 roku londyński Harrods stał się pierwszym domem towarowym, jej linię. Dalej był Galeries Lafayette w Paryżu, gdzie do reklamy oleju Este Lauder „przypadkowo” rozbiła butelkę na środku sklepu. Jego zapach od razu zwrócił uwagę , które w tym samym dniu dokonał zakupu.

Ponadto, kosmetyki pojawiła się w hong Kongu, Kanadzie, Australii. Sprzedaż firmy wzrosła do $14 milionów. W 1981 roku produkty Estee Lauder możliwe kupić w Moskwie. W latach 1960-tych nadszedł czas, aby wybrać osoba firmy, Este Lauder zatrzymała wybór na modelki Karen Graham. Ona reprezentowała linię kosmetyczną z 1970 roku w 1985-tym roku.

Dzięki niej miliony kobiet na całym świecie dowiedzieli się o istnieniu Estee Lauder. Później w różnych porach twarzami marki były model Paulina , aktorka Elizabeth Hurley, Gwyneth i wiele innych. Este Lauder przestrzegać następujących kryteriów. Kobiety powinny być eleganckie, silne i inteligentne.

Nie zapomniałam Este Lauder i mężczyzn. W 1964 roku w celu poszerzyć odbiorców ona uruchomiła linię dla mężczyzn Aramis, z trzech tytułów. Sprzedaży nie były imponujące, więc przez trzy lata marka został uruchomiony ponownie z rozbudowanym asortymentem. Kolejnym etapem rozwoju firmy stała się nowa linia kosmetyków Clinique, którą opracowali dermatolog Norman i redaktor magazynu Vogue Carol Phillips.

Na czele nowego kierunku w 1968 roku powstał najstarszy syn Estee Lauder — Leonard. W pierwszych siedmiu lat nowy marka stracił $3 milion, co było nie tak w zasadzie dla firmy Estee Lauder z obrotem $40 milion w rok. Wkrótce marka Clinique uruchomił godzinną konsultację klientów w zakresie doboru właściwego makijażu i wizażu. To know-how warto Este Lauder $40 milionów.

Jednak wszystkie koszty wkrótce zostały zrekompensowane. W 1978 roku, roczna sprzedaż Estee Lauder wyniosły $170 milion, $80 milionów przyniósł marki Clinique, $40 milionów – Aramis. Nie patrząc na to, co męskie kosmetyki przynosiła mniej dochodów, jej sprzedaż rosła z prędkością 18% w skali roku. W 1983 roku firma Estee Lauder zdobył swój pierwszy miliard dolarów. Este Lauder marzyła, aby pomóc kobietom być nie tylko piękne, ale i zdrowe.

Miłość zawsze zajmowała jedno z priorytetowych kierunków w firmie. W 1992 roku synowa Estee Lauder — Evelyn założyła fundacja na wczesne wykrycie raka piersi (BCA). Po raz pierwszy miliony kobiet zaczęto mówić o tym, że wczesna diagnoza może uratować życie. Symbolem walki z rakiem piersi fundacja zrobił różową wstążkę, która rozbrzmiewała we wszystkich sklepach Estee Lauder. Do 2003 roku kwota dotacji wyniosła 10 milionów dolarów.

Kolejny milion dolarów został dodany partnerami detalicznymi Estee Lauder. W tej chwili fundusz zarobił około $65 milionów. Ambasadorami fundacji są wnuk Estee Lauder – William, prezes firmy Estee Lauder Fabrizio Freda i aktorka Elizabeth Hurley. Nawet po prawie pięćdziesiąt lat po założeniu firmy Estee Lauder i nie spodziewałam się zatrzymywać — biznesu wymagało nowy kierunek. Kolejny pomysł polegał na wydaniu kosmetyki pod już się markami.

W 1993 roku firma podpisała umowę z Tommy Hilfiger, a jeszcze przez kilka lat Este Lauder podpisała umowę z Donna Karen na używanie znaku towarowego DKNY. Ale to nie było jedynym wiązką rozwoju Estee Lauder w 1990. Profesjonalny makijaż stał się kolejnym obszarem zainteresowania interesu. W 1995 roku Este Lauder nabyła kontrolny pakiet akcji jednego z głównych marek wizażu — Make-up Art Cosmetics (MAC), przez trzy lata po otrzymaniu pełną kontrolę nad firmą.

Kolejnym nabytkiem stała się linia profesjonalnych kosmetyków Bobbi Brown. Wtedy też odbyła się prezentacja markowego zapachu Estee Lauder — Pleasures, który Elizabeth Hurley jako twarz marki pomogła zrobić hitem sprzedaży. Este Lauder było już 87 lat, kiedy to w końcu zdecydowała się odejść od spraw.

Do tego momentu była uznana za najbardziej wpływową interesu USA, stowarzyszenie perfum nazwała ją jednym z najlepszych i najbardziej udanych perfum wieku, pierwszy w historii tytuł żywej legendy. Miała wiele nagród, w tym order legii Honorowej, stan Lauder oceniano w $5 miliardów. Ostatnie, co zrobiła Este Lauder w swojej karierze — wprowadziła firmę na GIEŁDĘ i przyciągnął jeszcze 450 milionów dolarów inwestycji pieniędzy. W 1996 roku wolumen sprzedaży, który rósł co roku, od momentu powstania, osiągnął $3 miliard 300 milionów dolarów, które zostały przeznaczone na zakup kolejnej marki Aveda.

Sprzedaż zbliżał się do $3,5 miliard, gdy firma zainwestowała w reklamę i promocję swoich marek ponad 1 mld usd, co stanowiło około 28% dochodu. To pomogło firmy zająć pierwsze miejsce w branży kosmetycznej USA z przynajmniej 50% udziałem w rynku prestiżowych kosmetyków, 55% udziałem w rynku makijażu i pielęgnacji skóry i 30% — perfumy. W 2001 roku wartość sprzedaży wyniosła $4,6 mld. W 2004 roku Este Lauder umarła.

Zbudowany przez nią imperium urody 58-gi rok z rzędu pokazała wzrost sprzedaży i osiągnęła $5,8 mld. Marki Estee Lauder, Clinique, Aramis, zapachy Donna Karan i Tommy Hilfiger sprzedawane w ponad 120 krajach. Na dzień dzisiejszy do firmy Estee Lauder wchodzi 29 marek, które są sprzedawane w ponad 150 krajach. Sprzedaży w 2016 roku wyniosły $11,26 mld.

To nadal firma rodzinna — u steru stoją synowie i wnuki Este Lauder. W Rosji, jak i na całym świecie, kobiety cenią produkty marki Estée Lauder za niezrównaną jakość i wydajność. Przy tym w naszych sklepach widzimy i bardzo młodych klientów, jak i dorosłych. Nasz główny konsument — wykształcona i spełnioną kobietą od 25 do 44 lat, urodą, modą, sztuką.

Wysoki dochód pozwala jej dokonywać zakupów co miesiąc, ona ceni sobie indywidualne podejście i wysoka jakość usług zarówno w punktach sprzedaży, jak i online. Zaintrygowany jakimś nowym produktem, ona jest gotowa zrewidować swój budżet na rzecz zakupu właśnie tego narzędzia. W ogóle publiczność marki w Rosji , a wraz z rozwojem własnych digital platform obserwujemy znaczny napływ młodych odbiorców — . Interesują przede wszystkim makijaż, nietypowe formaty w środkach do pielęgnacji, w tym koreański trendy. Koncentrują się one na liderów opinii w mediach społecznościowych, a praca z tymi liderami opinii dla nas w tej chwili jeden z podstawowych trików w komunikacji.

Angażujemy do współpracy zarówno na poziomie globalnym — Victorię Beckham i Kendall Jenner, jak i lokalnym. Na przykład, nasza praca z niezależnymi rosyjskimi zapewniła wzrost popytu na linię tonalnych środków Double Wear.

Dodaj komentarz