„Głównym Zadaniem Kierownika Projektów W Google — Optymalizacja, A Nie Innowacje”

„To bardzo zabawne. Gdy dopiero zaczynasz pracować w Google, to czujesz się jak Neo, którego pokazywali Matrycę. Teraz wiesz, jak najlepsze z najlepszych piszą kod. Jak oni projektują interfejsy. Jak sprzedają.

Jak komunikują się z mediami, z rządem, jak zatrudniają ludzi, jak idą na służbie — mówi . — Google — firma światowej klasy, i jako kierownik projektów, można uzyskać dostęp do wszystkich obszarów działania organizacji”. Autor uważa, że doświadczenie w pracy w Google nie da się porównać z niczym innym. „Tu pracują błyszczące specjaliści” — mówi.

także podkreśla darmowe obiady, wszystkie słodycze, kawy i podróży w inne biura firmy. Ponadto, jak mówi, w kampusie firmy w Mountain View naprawdę jest droga, żółtą cegłą. „Jednak w końcu trzeba po prostu zakasać rękawy i pracować. Magiczna atmosfera Google nigdzie nie znika, ale chwilowo odchodzi na drugi plan” — pisze autor notatki. Zazwyczaj, kierownik projektów w firmie działa w ramach jednego kierunku — na przykład, YouTube, google Chrome, sieć reklamowa, i tak dalej.

Kierownikowi będzie musiał spotkać się z całą strukturą jednostki — z innymi kierownikami projektów, programistów, , prawnikami i tak dalej. „Staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie, a tym, co dzieje się w innych działach, można rozpoznać po licznych znajomych”. W Google jest najbardziej korzystne uważają data podejście do rozwoju. „Kierownik projektów — raczej naukowiec, a nie projektant. Twoim zadaniem jest nie w tym, aby generować świetne pomysły, a w tym, aby ustawić odpowiednie warunki dla eksperymentu.

Ty i twój zespół będziecie zajmować się opracowywaniem kilka rozwiązań i szuka najlepszego. Pomysł jest następujący. Testujesz każdą hipotezę o 1% użytkowników, a następnie wybrać ten, który pokazała najlepsze wyniki, i uruchomić na 100% użytkowników. Bardzo rozsądne i spójne podejście do innowacji”. nazywa kulturę zarządzania w Google „matrycy zarządzania”.

U każdego dewelopera jest jeden bezpośredni przełożony, ale w tym samym czasie każdy projekt wstępnie dostaje zatwierdzenia od kilkudziesięciu przywódców w całej firmie. „Dzieje się tak dlatego, że każda zmiana w produkcie mogą bezpośrednio lub pośrednio wpływać na inne rozwój firmy, i trzeba uzyskać zgodę od wszystkich zainteresowanych stron”. Według autora notatki, to tylko wzmacnia politykę data zorientowanego podejścia. Samemu byłemu kierownikowi wydaje się, że w życiu menedżera w Google nie brakuje kreatywności.

„Jakoś wpłynąć na ogólną strategię firmy lub kierunki można tylko na dużych kwartalnych spotkaniach i waga głosu pracownika przy tym spełnia jego rangi w hierarchii. Większość produktów Google rodzą się „na górze” — to ulepszone stare projekty lub zakupu firmy. Praca kierownika projektu w zasadzie sprowadza się do tego, aby zoptymalizować, a nie wymyślać coś nowego”. Główne umiejętności dobrego kierownika projektów w Google — zdolność do komunikacji, pisze . Firma stara się zatrudniać specjalistów ze środowisk technicznych, tak, że menedżer okazuje się być w stanie komunikować się i z programistami i projektantami, i z PR-działem, i z prawnikami, i ze specjalistami pomocy technicznej.

„Budowanie relacji z kimś, kto może pomóc państwa projektu — to jest twoja praca” — mówi autor notatki. Jeden z kierowników projektów w firmie tak mówił. Menedżer — to znany adres e-router. Nasza praca polega na tym, aby uzyskać jakąś informacje i wysłać go do odpowiedniego specjalisty. Za każdym razem, gdy pojawi się pytanie, albo natychmiast na niego odpowiedzieć, albo znaleźć osobę, która będzie w stanie to zrobić.

„Większość swego czasu kierownik projektu spędza na spotkaniach lub poprzez e-mail. Przy tym na spotkaniach on zwykle też sprawdzić pocztę e-mail. A po spotkaniu wysyła wszystkim zainteresowanym stronom raport o tym, jak odbyło się spotkanie”.

Czytaj Więcej: google.co.uk/software-engineering.html

Dodaj komentarz