Grow Food

Usługa dostarczania odpowiedniej diety, przeznaczony dla osób, które uprawiają sport i wspierają zdrowy styl życia. Pomysł Grow Food jesteśmy z partnerem wymyślili latem 2015 roku, siedząc w barze przy kuflu piwa. Obaj zawodnicy — kochamy siły i dobre jedzenie. Ale gotowanie i zakup produktów na pewno nie znajduje się na liście ulubionych zajęć. Dlatego do nas przyszedł pomysł na stworzenie serwisu, który by rozwiązał problem planowania diety, liczenie , zakupu produktów i gotowania.

Przez dwa tygodnie wydaliśmy pierwsze pudełka z zasilaniem. Początkowa wersja power Grow Food w porównaniu z tym, co otrzymują nasi klienci teraz, to niebo a ziemia. Pierwsza opakowanie zostało wykonane z pianki. Natychmiast dali przetestować zasilanie znajomych, i pierwsze, co usłyszeli. „Zmiana skrzyni”.

Nie mieściły się w torby, były zbyt duże i . Na początku myśleliśmy, że wszystkie elementarne. Wystarczy wymyślić menu, a gotować w zasadzie każdy może. Jednak szybko zorientował się, że tak to nie działa. Nam się nie chciało, aby serwis wyglądał jak jakiś produkcja w warunkach domowych.

Wynajęliśmy kuchni i zatrudnił marka-szefa. Przetłumaczył wszystkie menu w , a także we współpracy ze sportowcami i doradców ds. żywienia, których przyciągnęły, opracował zasady tworzenia menu i gotowania produktów. Teraz nasza produkcja to 2000 m2 w Sankt-Petersburgu i tyle samo w Moskwie.

Poszukujemy pracowników na różne sposoby. HeadHunter, zalecenia portalu. Mamy coraz świetna, naładowany zespół. Chłopaki palą pomysłem i naprawdę chcą pracować, co jesteśmy bardzo wdzięczni.

Teraz, w stanie około 400 osób, które podzielone są na następujące działy. IT-projektowanie, produkcja, call center, logistyka, marketing, dział finansowy, HR-dział. Główną cechą jest to, że nie budujemy firmy. Jesteśmy po prostu od duszy robimy to, co nam się podoba, i razem ruszamy do wspólnych celów. Bardzo fajny, gdy drużyna patrzy w tym samym kierunku z tobą.

Budżet na starcie wyniósł około 200 tysięcy rubli, więc do maksimum wykorzystuje swoich znajomych i przyjaciół. Kiedyś nasz znajomy trener, który również pomagał w tworzeniu menu, pojechał na zawody w kulturystyce w Sankt Petersburg. Tam w przerwie wyjął pudełko Grow Food, i od razu wszyscy wokół zaczęli pytać, co to jest.

Wśród zainteresowanych został mistrzem Rosji, poprosił o „podpisać” go na dostawę w zamian za publikacje w Instagram. Już po pierwszym wpisie do nas przyszedł dziesięć nowych klientów. Zdaliśmy sobie sprawę, że to narzędzie działa, i znaleźli jeszcze 20 zawodników z popularnymi kontami, i w ten sposób stworzył swoją sieć . Również w naszym przypadku dobrze działają tematyczne, sportowe, wystawy. To, że produkt będzie popyt, stało się jasne .

Wystarczyło zdobyć pudełko Grow Food, jak wszyscy wokół zaczęli pytać, co to jest i jak to zamówić. Liczba klientów aktywnie rosło, a punkty rentowności na pierwszą rundę inwestycji od Addventure osiągnęliśmy w styczniu 2017 roku. Teraz mamy około 6 tysięcy stałych klientów i 1,5-2 tysiące tych, którzy korzystają z usługi od czasu do czasu. Jest procent ludzi, którzy składają zamówienie na dostawę bez przerw. Są i tacy, którzy bierze Grow Food w ciągu miesiąca, a następnie robi przerwę na okres jednego do dwóch tygodni.

Linia tempa już od 3300 (Daily, trzy posiłki dziennie na pięć dni) i dochodzi do 5900 zł (Power, zasilanie na tydzień). Pierwsze inwestycje zaangażowaliśmy przez pół roku po uruchomieniu, w nas Aleksander . Te pieniądze bardzo pomógł na starcie. Wynajęliśmy kuchni i zaczął podłączać marketing. Następnie przez pół roku spotkałem się z Maksimem Miedwiediewem z Addventure.

Spodobało mu się to, co robimy, jest w nas uwierzył, a jego fundusz zainwestował w Grow Food 30 mln rubli. Latem 2017 roku podnieśliśmy jeszcze jedna runda inwestycji od Addventure — tym razem $5 mln. Zamierzamy rozszerzać zestaw linijek, zacząć obejmować nie tylko sportowe. Na przykład, wśród klientów dobrze „idzie” linia zrównoważonego codziennego zasilania Daily. Dodatkowo uruchomiliśmy nowy serwis ekonomiczny Unifood.

Również w planach uruchomienie Grow Food w Krasnodarze, Kazaniu, Jekaterynburgu i konfiguracja logistyki w inne miasta przez Moskwę. -rynek w Rosji uważa się „na gorąco”. Z jednej strony, zasilanie — podstawowa i niezmienna potrzeba człowieka, w ciągu minionej stulecia format jej zaspokojenia zmieniał gdzie wolniej, niż u wielu innych potrzeb, na przykład, komunikowania się i komunikacji. Z drugiej strony, pojawienie się na konserwatywnym rynku zasilania nowych technologii otwiera wiele wolnych nisz, — i to przyciąga do rynku uwagę inwestorów typu venture.

Ale nie wszystko jest tak gładko. Dla serwisów podobnych do GrowFood, łatwo przewidzieć podobne problemy wzrostu. Po pierwsze, jest to problem ze skalowaniem. Produkcja zwykle sprowadza się do własnej kuchni lub infrastruktury partnera, który również jest ograniczona (ponadto, podczas pracy z partnerami może cierpieć jakość produktów).

I jeśli serwis zdecyduje się otworzyć sprzedaży w nowym mieście, na przykład, w Jekaterynburgu, to będzie musiał szukać lokalnego partnera z odpowiednim poziomem jakości, albo otworzyć własną produkcję. Pewnie, firma już testuje lub rozważa model franczyzy dla geograficznego skalowania. Po drugie, taka usługa w miarę wzrostu może mieć trudności z odpływu użytkowników. Dobrze, jeśli gospodarka pozwala płacić za nowego klienta już od pierwszych tygodni korzystania z serwisu. Ale często firmy przy aktywnym skalowania zmuszeni poświęcić na zaangażowanie użytkownika znaczne pieniądze, które tylko później przez długi czas.

A z czasem procent publiczności, która gotowa jest zasilany za pomocą Grow Food kilka miesięcy, najprawdopodobniej, będzie spadać. Bo firma zaczyna działać nie tylko z zawodnikami, ale i z masowym rynkiem. Masowego samego klienta wyżywienie zgodnie z planem będzie szybko nudzić (jak i masa pudełek ze sobą), czy będzie to szybko dotrzeć do swoich krótkich celów (np. zrzucić kilka kilogramów do wakacji) i wypisać od serwisu.

Z drugiej strony, założyciele i inwestorzy Grow Food na pewno liczą nie tylko na wzrost rynku przy wyjściu do masowego klienta, ale i na zwiększenie siły zakupowej firmy i inne efekty od skali, co powinno pomóc udanego uruchomienia do osiągnięcia najlepszej efektywności operacyjnej. W równaniu tym ważne jest, aby nie przegapić unit-gospodarki z naciskiem, inaczej skalowanie biznesu szybko będzie powiększania strat i wysokim burn rate.I trzeci problem, który widzę, to przyszła sprzedaż takiej firmy, bo nie każdy inwestor, szczególnie w , koncentruje się na stopę dywidendy na model. Dziś wyraźnej strategii dla -starcie tego rodzaju na rynku trudno znaleźć.

Tak, firma z pewnością będzie mniej interesująca Mail.Ru Group (głównego strategów na rynku jedzenia na dziś), ponieważ wiąże się z ograniczeniami w produkcji. Detaliści i producenci produktów, według moich informacji, podczas gdy również nie wykazują zainteresowania do takich modeli, choć, być może, i pomóc im zwiększyć sprzedaż własnych produktów. Rzecz w tym, że w porównaniu z ich aktualnymi sprzedaży zysk byłby znikomy. W każdym razie, będę zadowolony, aby usłyszeć o jeszcze jednej dużej firmy na rynku żywności. To dobry znak, że rozwija się cały rynek.

Dlatego z całego serca życzę drużynie Grow Food powodzenia. Chcesz opowiedzieć o historii swojego starcie. Witamy na mównicę.

Dodaj komentarz