„Jednego Tu Nie Jechać”

W ciągu kilkudziesięciu lat firma Magna International rozwiąże problemu dużych koncernów samochodowych i produkowała samochody executive dla Volkswagen AG, Aston Martin Lagonda Ltd i BMW AG. „Inżynierowie brali na siebie pełny cykl prac, począwszy od wyszukiwania dostawców podzespołów i komponentów do tworzenia projektu zautomatyzowane fabryki do zbierania gotowych modeli — pisze Bloomberg. Teraz, pewni autorzy Bloomberg, spółka zamierza zaoferować swoje usługi głównie programistom inteligentnych pojazdów z doliny Krzemowej, aby stać się „nowym Foxconn” dla nowej generacji samochodów.

Tajwańska firma Foxconn Technology Group produkuje smartfony Apple, komputery Dell, urządzenia do czytania e-książek Amazon Kindle i konsole do gier Xbox w systemie Microsoft. Ona jest największym na świecie kontrahentem producentem elektroniki. „Zawiodę tych, którzy myślą, że produkować samochody — to łatwe.

Większość chętnych w końcu wraca się po poradę do nas” — mówi szef firmy Magna Don Walker. Wygląd dostępnych serwisów do zamawiania taksówek, a także rozwoju w obszarze autonomicznych i pojazdów elektrycznych, postawili przemysłu samochodowego na ścianę zmian, pisze Bloomberg. „Bez względu na doświadczenie firm technologicznych w rozwoju oprogramowania, są one mało prawdopodobne, aby domyślić się, jak zebrać razem 30 tysięcy elementów, aby był gotowy samochód”.

Jest to proces kosztowny. Opracowanie pojazdu „od zera” zazwyczaj kosztuje kilka miliardów dolarów, więc doświadczenie Magna, jednego z najstarszych producentów, może być na rękę IT firmom. „To szybko zdałam sobie sprawę Apple — pisze Bloomberg. — Zawarła umowę z Magna, i producent samochodów wysłał kilkanaście inżynierów do siedziby firmy w mieście Sunnyvale, donosi źródło, zaznajomieni z warunkami umowy”.

Firma Tesla odmówiła współpracy z innymi producentami, w dalszym ciągu autorzy artykułu. „Przykład firmy Elona Maska stał się synonimem. Ze względu na zapotrzebowanie klientów, Tesla ciągle zrywa terminy produkcji i regularnie popełnia błędy”. We wrześniu 2016 roku Magna poinformowała o otrzymaniu zamówienia na produkcję nowego sedana BMW 5.

Według przedstawicieli firmy, do tego im trzeba zamówić części auta u 206 różnych producentów. „Wątpię, że firmy IT wiedzą, gdzie szukać takich dostawców jak zebrać pojazd, które pomyślnie przejść setki obowiązkowych testów zderzeniowych. Być może z czasem odkrywają samodzielna produkcja, ale myślę, że oni nie chcą zajmować się tym w krótkim okresie” — powiedział Walker.

W 1998 roku Magna International pozostałości austriackiego samochodowego konglomeratu Steyr-Daimler-Puch AG i stworzył oddział umowa producentów samochodów. „Jego centrum jest fabryka Magna Steyr, położona w austriackim mieście Graz. Być może w przyszłości będą tworzyć inteligentne samochody nowej generacji”, — sugerują autorzy Bloomberg. Zanim IT-firmy wykazali zainteresowanie rozwojem własnych samochodów, wielkość rynku w zakresie produkcji pojazdów na podstawie umowy spada, pisze Bloomberg.

„Firmy we Włoszech, Francji i Niemczech upadło lub zostały wchłonięte. W rezultacie jedynymi graczami w tej branży, nie licząc kanadyjska Magna, są holenderska Nedcar, fiński Valmet Oyj i chińska JAC”. W całej motoryzacji stopniowo następuje proces transmisji projektowania elementów mechanicznych w innym producentom, pewien dyrektor techniczny firmy Magna . „Niektórzy otwarcie mówią o tym, że przez pięć lat na świecie producentów samochodów samodzielnie zaprojektuje tylko oprogramowanie.

A przecież zaledwie pięć lat temu każdy z nich uważał, że tworzenie własnego silnika i skrzyni biegów — to główne zadanie firmy”. Według konsultanta firm z listy Fortune 500 Kumara, główne ryzyko dla firmy Magna i jego konkurentów są preferencje konsumentów. „Jeśli w ciągu najbliższych pięciu-dziesięciu lat nie powstanie masowy popyt na samorządne i samochody elektryczne, firmy IT będą zmuszeni zrezygnować z ich produkcji”. W październiku 2015 roku Don Walker zaprosił top menedżerów firmy Magna na zamknięte spotkanie. Zaproponował im określić, jaki będzie miejsce firmy w przyszłości, kiedy pojawią się na autonomiczne pojazdy i niezawodne silniki elektryczne, a także stanie się popularny współwłasność samochodu.

„W końcu Walker zaproponował, aby utworzyć własny „inteligentny” samochodu do demonstracji możliwości produkcyjnych firmy. odebrał 25 ekspertów z wszystkich jednostek Magna. Będą odpowiadać za podwozie, układ napędowy, układ miejsc, i wizji nowego samochodu” — pisze Bloomberg. Według kierownictwa firmy, pięcioosobowy samochód elektryczny z funkcją samorządu będzie wprowadzony na rynek w 2018 roku.

Postanowiliśmy nie czekać, aż nam przyniesie gotowe rysunki i poproszą zbudować taki pojazd. To jak mówimy. „Patrzcie, wydaje nam się, że rynek samochodów będzie poruszać się w tym kierunku. Firma Magna ma takie możliwości”.

Stopniowo wartość samochodu zostanie ustalona danymi, które będzie on w stanie zebrać, pewni autorzy Bloomberg. „Znając gusta i lokalizacja kierowcy, firma jak Google będzie w stanie zaoferować mu ciekawą muzykę lub polecić sklep z kawą „. Ponadto, pozwoli to dowiedzieć się, jak często kierowcy wykorzystują pewne opcje wnętrza. Dzięki takim danym, producenci będą mogli tworzyć bardziej wygodne samochody i zmniejszyć koszty produkcji w przyszłości.

„Powiedzmy, że inżynierowie zobaczą, że kierowcy praktycznie nie korzystają z ogrzewaniem siedzeń. Wtedy w takich modelach opcja ta przestanie się włączać w standardzie”. Według szacunków firmy IHS Global, w 2016 roku na świecie sprzedanych zostanie 90 milionów pojazdów. „Jednak w najbliższym dziesięcioleciu liczba ta może się zmniejszyć, zwłaszcza jeśli ludzie zrezygnują z zakupu samochodu i wolą wspólne posiadanie lub usługi, takie jak Uber czy Lyft” — pisze Bloomberg.

To znaczy, że przebieg każdego samochodu wzrośnie, i producentom będzie trzeba przygotować produkcję dodatkowych części zamiennych, jestem pewien . „Kiedyś w roku przejeżdżał 15 tysięcy kilometrów. Ale jeżeli samochód będzie kilku właścicieli, przebieg może wzrosnąć czterokrotnie, dlatego musimy zwiększyć zapas wytrzymałości elementów i podzespołów, aby utrzymać dotychczasowy okres życia pojazdu”. W tej chwili Google, Uber i Apple nadal projektowania samochodów nowej generacji, pisze Bloomberg. „Mimo, że Apple do tej pory nie potwierdziła, do MEDIÓW przedostaje się plotki o projekcie „Tytan” — tak nazywa się jej prototyp samochodu.

Niedawno okazało się, że firma zwolniła większość deweloperów i zmieniła koncepcję projektu”. Uber pracuje nad projektem autonomicznego pojazdu wraz z firmą Volvo, a Fiat Chrysler Automobiles NV musi produkować 100 prototypów minivana Chrysler Pacifica dla Google. Don Walker chciał komentować cudze opracowania, pisze Bloomberg, ale zaznaczył, że produkowane będą najprawdopodobniej w zakładach produkcyjnych Magna.

Jeśli porównać liczbę tych, którzy próbowali stworzyć swój samochód i tych, u których to się udało, to zobaczysz, że pracujemy w trudnej dziedzinie. Jest tam wielu dobrych ludzi, ale jednego tu nie wyjechać.

Dodaj komentarz