Konkurencyjny Rynek Telemedycyny: Czy Jest Miejsce Dla Nowych Firm Rozpoczynających Działalność

Kierownik projektu „Mobilny doktor” Albert o perspektywach rozwoju usług. Latem tego roku telemedycyna otrzymała oficjalne uznanie. Od 1 stycznia 2018 r. w system prawny wprowadza się określenie „pomoc medyczna z zastosowaniem technologii”.

Zgodnie z nową ustawą, usługa musi być dostarczone medycznej klinika lub dostawcą platformy. Ustawa nie stał kompromisowe między zachowawczo nastawionych urzędnikami i przedstawicielami IT-biznesu. Pomimo gotowości działających w dziedzinie telemedycyny firm, prawo zabrania stawiać diagnozy i leczenia przy konsultacji, nawet jeśli sytuacja pacjenta nie jest trudne do diagnozowania.

Konieczność odbierać prawo wykonywania zawodu i przestrzegania prawa w tym zakresie utrudniają wejście na rynek. Jednak dzisiaj w stronę telemedycyny patrzy duża liczba startupów, w każdym miesiącu pojawiają się nowi gracze. Powodem tego jest dobre oświetlenie tematu w MEDIACH i wzrost liczby wniosków o konsultacje online. Historia wyświetleń na miesiąc w serwisie „Yandex” „Dobór słów” na życzenie „lekarz online”:

Historia wyświetleń na miesiąc na życzenie „telemedycyna”: Rozumieją czy firmach, jakiego wielkość rynku telemedycyny w Rosji na dzień dzisiejszy. Zazwyczaj do danych źródłowych biorą wielkość rynku usług medycznych, że całkiem poprawnie, i wyjaśnimy dlaczego.

W Rosji inny model opieki zdrowotnej, czyli wydatki na medycynę składają się z publicznych i prywatnych wydatków. Według szefa Wyższej szkoły organizacji i zarządzania opieką zdrowotną G. , za rok 2014 ogólne koszty w opiece zdrowotnej wyniosła 3,97 bilionów rubli.

Imponująca kwota, ale ważne jest, aby wiedzieć, co ona w sobie zawiera. 65% lub 2,57 mld zł stanowią wydatki publiczne, o których prywatnej firmie można zapomnieć. Z pozostałych kosztów należy odjąć 53% na leki, 6% na opłatę sanatoryjno-uzdrowiskowych usług. Pozostaje 130-140 mld zł rynku LCA i 470 mld zł wydatków na płatne usługi medyczne.

Według oficjalnej sprawozdawczości, opublikowanym na stronie internetowej Banku Rosji, w 2016 roku tempo wzrostu przychodów segmentu LCA wyniósł 6,8%.

Czołowi gracze na rynku telemedycyny ogłaszają się dochody w kilku milionów złotych w ciągu ostatniego roku, przy czym cały istniejący rynek jest wbudowany w produkty firm ubezpieczeniowych, w pierwszej kolejności LCA. Tak więc, dzisiaj udział telemedycyny wynosi mniej niż 0,1% wielkości rynku LCA. Przewidywany wzrost na 1-2 rzędu do 10%, oczekuje się w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Bezpośrednie wydatki ludności na płatne usługi medyczne też rosną, prognozowana suma w 2017 r. — nie mniej niż 500 mld rubli. Dziś w wyrażeniu pieniężnym koszty te przekraczają koszty LCA. Według prognoz, w ciągu najbliższych trzech lat większość ludzi będzie wolała część wniosków do kliniki kontaktu z ekspertem online. Doświadczenie w pracy z usługi „Telefon” doktor ” nie mniej niż 20% wizyt można zastąpić porady.

Większe zapotrzebowanie na zdalnych konsultacji mają klienci z regionów. Udział tych konsultacji wynosi 72,6%. Aby odpowiedzieć na pytanie, czy firmy próbować znaleźć swój rynek wśród użytkowników końcowych, można zobaczyć na przykład udanym starcie – Docdoc. Firma pomaga pacjentów i kliniki przedstawia — zapis do lekarzy.

Przy tym jednym z takich etapów rozwoju jest wejście na rynek konsultacji. Na dzień dzisiejszy powstało cztery rodzaje modeli biznesowych. Możliwe kanały sprzedaży — programy współpracy z klinikami, w których online-klinika powinna działać usługodawcą lub kontakt-centrum z lekarzami, sprzedaż rocznych prenumerat przez firmy, osadzenie produktu w uzupełniające propozycje graczy z innych rynków.

Firmy z tej grupy mogą się pozycjonować jako niezależne i nie są zainteresowane w własne kliniki. Firmy te mają stabilny model biznesowy w zakresie offline wizyt i eksperymentują z . W ten sposób starają się zwiększyć pobieranie lekarzy, przekonwertować konsultacje online w trybie offline wizyty, zwiększyć lojalność klientów i powtarzające się zakupy.

Dla tej grupy firm logiczną kontynuacją jest konsultacja online. Wiele firm już uruchomiła na swojej platformie informacyjne, konsultacje, inne planują rozpocząć świadczyć podobne usługi. Oprócz bezpośrednich dochody od konsultacji, obiecująca jest dochód z różnych programów partnerskich.

W ramach jedną stroną są medyczne firmy lub lekarze-indywidualni przedsiębiorcy, a drugą stroną pacjenci. Teraz należy spodziewać się dochodów nie od jednej z tych stron, a na programach partnerskich (, sprzedaż leków). W najbliższych latach pieniądze będą z trudem przejść z online-medycynę. Aby serwis stał się sukces, trzeba wiedzieć, jakie offline-usługi komercyjnej medycyny zdalnie będą świadczone bardziej efektywnie.

Do tego, aby wyrazić swoją unikalną ofertę, trzeba sobie wyobrazić, jak telemedycyna będzie zintegrować w system opieki zdrowotnej w najbliższych latach. Jest świeże i proste przykłady. Telemedycyna to online-bank 10 lat temu, kiedy absolutna większość ludności wymagał offline oddziału.

Dokładnie tak samo jest w internecie-teraz medycynie. Rynek znajduje się w fazie wczesnych naśladowców, i, bez względu na gwałtowny wzrost popularności tematu, jeszcze zanim stanie się masowym. Wyślij kolumny, zgodne z wymaganiami redakcji, na secret@vc.ru.

Dodaj komentarz