Mapa Aktywności Na Rynku On-demand W Firmach Od 2013 Do 2016 Roku — Badanie CB Insights

Analitycy CB Insights zidentyfikowano główne branże, w których pracują w firmach z modelem on-demand. Dostawa jedzenia i produktów, zamówienie podróży, logistyka, wynajem samochodów i miejsc parkingowych, podróże, zdrowie, nieruchomości, HR, i tak dalej. Po eksperci analizowali łączna liczba transakcji w każdym z przedstawionych segmentów. W badaniu nie weszły obszary, w których w 2013 roku została zawarta przynajmniej pięciu transakcji.

Zainteresowanie inwestorów z 2013 roku utrzymują on-demand w firmach w zakresie dostawy jedzenia i produktów. Szczyt aktywności w tej dziedzinie przypada na drugi kwartał 2015 roku, a do pierwszego kwartału 2016 roku liczba transakcji na nią spadło o 60%. Wśród projektów, największy zakres finansowania w tej branży w pierwszym kwartale 2016 roku, — DoorDash, Swiggy i inne. Na pierwszy kwartał 2015 roku przypadał szczyt aktywności na rynku on-demand w ogóle — w zaledwie trzy miesiące fundusze i prywatni inwestorzy zainwestowali w usługi mobilne, działające w tym modelu, ponad $780 mln (nie licząc finansowania, który otrzymał usługę na zlecenie podróży Uber): W czwartym kwartale 2015 roku, kilka spadło zainteresowanie usług na zlecenie podróży (w tym kwartale w segmencie zawarto pięć transakcji, a kwartał wcześniej — 10), ale w pierwszym kwartale 2016 roku liczba transakcji w tej branży znowu wzrosła.

Trzecim co do liczby transakcji w ciągu ostatnich trzech lat okazał się segment logistyki i wysyłki. W trzecim kwartale 2015 roku na ten obszar miał 30% wszystkich transakcji, więźniów pracujących w modelu on-demand startupami. Jednak w ciągu ostatnich dwóch kwartałów, pisze CB Insights, aktywność inwestycyjna w tej dziedzinie również spadła.

Czytaj Więcej: software development in india

Dodaj komentarz