Śmierć Starcie: Jak Twórcy „inteligentnego” Pierścienie BioRing Zebrali $460 Tysięcy Na I Zniknął

„Kiedy Telly Lo zobaczyłam reklamę BioRing w kanale Facebook, wydało jej się, że to jest dokładnie to, czego potrzebuje — mały wodoodporny fitness-tracker z pulsometrem, który można nosić na palcu. Ogłoszenie również pascala był taki, że tracker jest w stanie monitorować spożycie kalorii — za pomocą technologii, która jeszcze nie do końca zbadane. I Lo mogła dostać to wszystko za jedyne 219. I nawet nie trzeba było płacić za dostawę urządzenia ze Sztokholmu” — pisze gazeta Vocativ.

„Jeśli wydaje ci się, że to brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, to już wiesz, co w końcu stało” — kontynuuje autor materiału. Lo — projektant graficzny. Kupiła pierścionek. Nieco później firma zaproponowała dziewczynie również zakupić rozszerzoną gwarancję o wartości $35, włączając pełny zwrot pieniędzy za urządzenie w ciągu 14 dni — w przypadku, gdy pierścień się jej nie spodoba.

Dziewczyna kupiła i jej. Według Lo, do tego nie brała udziału w kampaniach, i nie wiedziała, że otrzyma w listopadzie — ale myślałem, że dostanie coś. Kampania BioRing na Indiegogo rozpoczęła się w czerwcu 2016 roku.

Przed tym, jak w październiku 2016 roku zespół Indiegogo bez reklam zamknęła zbieranie funduszy, firm udało się pozyskać prawie $750 tysięcy. Do grudnia 2016 roku żaden z nie otrzymał fitness-tracker, a organizatorzy kampanii z większą częścią środków zniknęły, opowiada Vocativ. Mnie nie bardzo zdenerwował fakt, że urządzenie może niedokładnie śledzić spożycie kalorii — w najgorszym wypadku nawet pulsometr na palcu okazał się dla mnie bardzo przydatny. „Jednak okazał się najgorszym scenariuszem jest ten, w którym Lo nie otrzymała by pierścień w ogóle.

I to właśnie on stał się wydawać jej najbardziej prawdopodobne około w momencie, gdy ona przeznaczyła środki BioRing” — pisze autor notatki. Crowdfunding, zauważa redakcja Vocativ, często bywa nieprzewidywalne. Często ich wszczynają uczciwych przedsiębiorców, którzy nie mają wystarczająco dużo doświadczenia i nie ma głośnych projektów, które pozwoliły czy by pozyskać środki na nowy. Starają się stworzyć produkt, marzenia.

„I nawet tacy ludzie wchodzą. Weźmy, na przykład, The Najlepsze Cooler — przenośna lodówka, który zebrał na Kickstarter ponad $10 mln. Jego twórcy do tej pory nie udało się wysłać wszystkie zamówienia. Lub bransoletka do liczenia kalorii Healbe Gobe — wiele odbiorcy uważają, że twórcy ich oszukali”.

Ale BioRing, nadal redakcja, sprawia wrażenie doskonałego innego produktu. „A co jeśli twórcy nie spotkałem się z żadnymi problemami w procesie rozwoju i nie przecenić swoje siły, a po prostu popierające projekt, którego nigdy nie istniał?”. Prezydent marketingowej firmy Herscu & Goldsilver Odra w komentarzu do Vocativ zauważa, że na początku kampania wywarła na nim dobre wrażenie. Herscu & Goldsilver zajmuje się promocją produktów z Indiegogo, a jednym z jej klientów stały się twórcy BioRing.

„Tak, wszystko wyglądało zbyt dobrze” — mówi . Przed zawarciem umowy prezes firmy z kilkoma swoimi znajomymi i powiedzieli, że koncepcja BioRing całkiem realny. Kierownictwo firmy zdecydowało, że produkt może się spodobać użytkownikom Indiegogo, i podpisał kontrakt na niego Herscu & Goldsilver cofał się 10% od uzyskanych na zabaw przychodów.

Zespół BioRing podpisała kontrakt z inną firmą — Funded Today. Miała ona zajmować się PR-akompaniament kampanii, a po jej zakończeniu by otrzymał 25% od przychodów. „To więcej, niż prosi zwykły PR-agencja, ale zespół Funded Today płaci za umieszczenie reklam z kieszeni. Właśnie to ogłoszenie i zobaczyłam Lo. Starcie, którego na razie nie ma pieniędzy, ma możliwość za darmo reklamować swój produkt i przyciągnąć jeszcze więcej , a płacić za usługi firmy później” — pisze Vocativ.

Po uruchomieniu kampanii zbierania funduszy Herscu & Goldsilver i Funded Today zorganizowali dla BioRing publikacji w prasie, zaczęli promować projekt z jasnym reklamy, a także nakręcili kilka filmów na YouTube. Określoną kwotę w wysokości 50 tysięcy dolarów BioRing zebrała bardzo szybko. „Wydawało się, że wszyscy uczestnicy wyszli zwycięsko”.

Wkrótce jednak użytkownicy sieci zwrócili uwagę na obietnic BioRing. Jednym ze sceptyków stał inżynier-mechanik Guy Szczur, który, jego zdaniem, przez przypadek natknąłem się na kampanię „inteligentnego” pierścienia. „Ja stronę BioRing około pięć minut i moja głowa była gotowa wybuchnąć — mówi.

— To było po prostu niemożliwe do realizacji. A 3D- produktu, a zwłaszcza jego części wewnętrznej, wyglądały tak, jakby kto składa je człowiek kiedyś widziałem układu, i teraz próbował odzyskać ją w pamięci. Przewody kręciliśmy się tam, gdzie nie powinno ich być. Niektóre elementy zostały zgłoszone małe — o wielkości do 3 mm, ale ich po prostu nie da się zrobić tak małymi”.

Freelancer John Lewis natknąłem się na kampanię BioRing w lipcu 2016 roku. Opublikował w swoim blogu notatkę, w której zwracał uwagę na to, że mimo, że starcie i robi głośne oświadczenia, twórcy nic nie potwierdza swoje słowa. Po publikacji Szczur zaprosił Lewisa razem prowadzić grupę o oszustwach na miejscach. Razem próbowali uzyskać komentarze od BioRing, a Szczur nawet poświęcił kampanii $1, aby móc dodawać komentarze do strony.

Według mechanika, on natychmiast otrzymał $1 z powrotem. Szczur i Lewis znaleźli i inne podejrzane znaki, które świadczyły o tym, że pierścienie nie istnieje. Na przykład, twórcy projektu często publikują aktualizacje do kampanii, ale w nich są w większości opowiadali o tym, na co jeszcze można wydać pieniądze, a nie o postępie w rozwoju. Prasa nie w rzeczywistość produktu, ograniczając się do opisu, pobranych ze strony, na Indiegogo.

Artykuł w Forbes został opublikowany na blogu-platformie — to znaczy, że redaktorzy „Forbes”, nie mieli do niej stosunek. „Twórcy BioRing dawały niesamowite obietnice — pierścień rzekomo mogło śledzić ilość spożywanych kalorii, a nawet określić, które z nich dotarły do organizmu wraz z białkami, które — z tłuszczami, a jakie — z węglowodanami. Według twórców, takie dane pierścień otrzymywał, analizując ilość glukozy w komórkach właściciela” — wyjaśnia Vocativ.

Naukowcy, zajmujący się walką z cukrzycą, walki nad podobną technologią dziesiątki lat. Jak BioRing udało się znaleźć rozwiązanie szybciej. „U jednego z założycieli firmy — Michaela Johnsona — doświadczenie w pracy w dziedzinie medycyny. Według jego słów, on był jednym z twórców firmy Elekta, która zajmuje się produkcją urządzeń medycznych i do walki z rakiem.

Ale przedstawiciele Elekt twierdzą, że ta firma nigdy nie pracował” — pisze Vocativ. We wrześniu 2016 roku dziennikarze zwrócili się do Johnson z prośbą o wyjaśnienie zasady działania pierścienia. „BioRing nie mierzy poziom glukozy we krwi bezpośrednio — powiedział ten. — Pierścień jest wyposażone w czujnik, który mierzy przepływ płynów w komórkach i analizuje krzywą cukrową.

Właściwości taka krzywej wskazuje na spożycie kalorii. My nie mierzymy poziom glukozy we krwi, oceniamy dynamikę poziomu płynów w komórkach organizmu”. kampania zakończyła się w sierpniu 2016 roku. Dwa tygodnie później, środki wpłynęły na konto BioRing.

Ale firma nadal pozyskiwać dodatkowe środki z programu InDemand, który pozwala zespołom otrzymywać pieniądze od nawet po tym, jak kampania się skończyła. „Nadszedł czas, aby zapłacić firmom marketingowym dziesiątki tysięcy dolarów za ich pracę. Według przedstawicieli Herscu & Goldsilver i Funded Today, starcie cały czas odkładałem wypłatę środków. Członek zarządu i współzałożyciel Funded Today Thomas opowiada, że kiedy firma stała się bardziej agresywnie domagać się swoich środków i oskarżyła BioRing oszustwa, Johnson skontaktował się z przez Skype a i oświadczył, że Funded Today nigdy nie dostanie swoich pieniędzy, nie będzie w stanie śledzić ich losem i nie będzie w stanie nic o braniu, bo pieniądze zostaną przeprowadzone za granicą”.

Johnson teraz nagabywał się Wielki Mike. On także groził krzywdę. „Spędziliśmy bardzo miło kampanię — na swój koszt, ty sukinsynu” — zakończył.

„Oczywiście, miał poważne problemy” — zauważa w komentarzu do Vocativ. Wkrótce firma złożyła na BioRing do sądu. Johnson opuścił ogólną rozmowę na Skype, i więcej od niego nie słyszał. Funded Today planuje pozwać swoje środki w sądzie, jeśli deweloper oczekuje, a zaleca, aby poinformować o projekcie w Federalnej komisji handlu USA. Im więcej osób to zrobi, tym większe prawdopodobieństwo, że Komisja rozpocznie śledztwo, pisze Vocativ.

Podręcznik Herscu & Goldsilver mówi, że zna beznadziejność sytuacji, jak tylko dowiedział się o konflikcie między Funded Today i BioRing. Firma zwróciła się do Indiegogo z prośbą o pomoc lub przynajmniej zawiesić zbieranie funduszy. Pracownicy Indiegogo oświadczyli, że nie mogą nic zrobić.

Kampania otwarte. Zespół Herscu & Goldsilver zwróciła się do pozostałej pracowników aktywa — profili firmy w mediach społecznościowych. Podczas kampanii John Lewis i Guy Szczur stale próbowali przekonać agencja w tym, że BioRing — fałszywa projekt. Teraz mechanik i edytor kontrola nad profilami BioRing w .

Na stronach zaczęły pojawiać się ostrzeżenia o tym, że użytkownicy nie otrzymają pierścień, i instrukcje o tym, jak odzyskać swoje pieniądze. Lewis i Szczur stworzył jeszcze jedną kampanię na Indiegego pod nazwą „BioRing Scam — Get A Refund NOW!”. Kampania nie była obliczona na pozyskanie środków, stała się dodatkowym źródłem informacji dla . W końcu października Indiegogo zamknęła kampanię BioRing za naruszenie warunków umowy z serwisem.

cene $200 tysięcy — środki, które BioRing nie dostałam. Przedstawiciele zabaw nie ujawniają szczegółów tego, jakie warunki naruszył starcie, ale podkreślają, że to nie ma nic do samego produktu. Według zespołu Indiegogo, BioRing jest prototyp, który twórcy wykazali się do ciebie, ale pracownicy nie mogą dawać obietnice o tym, zobaczy czy projekt światło. Starcie zacząć dostarczać gotowe pierścienie w listopadzie, ale na razie żaden z nie otrzymał swoje urządzenie.

Pracownicy Indiegogo twierdzą również, że nadal są w kontakcie z BioRing, pisze Vocativ. ” skarżą się, że na ich e-maile od wielu tygodni nie odpowiadają. Herscu & Goldsilver i Funded Today nic nie słyszał od założycieli ponad miesiąc. BioRing nie odpowiada na zapytania o komentarzach”.

„Kiedy Lo zobaczyłam na stronie BioRing wiadomości o tym, że projekt jest fałszywa, to pomyślałam, że profil hacked. Ale kilka dni później wiadomości i nadal pojawiają się, i dziewczyna podejrzewa podejrzeń” — kontynuuje autor materiału. Młoda firma siedzi z założonymi rękami, gdy jej produkt wylewa się błotem w mediach społecznościowych.

To znaczy tylko jedno polecenie nie obchodzi produkt. A to znaczy, że produkt może w ogóle nie istnieć. Ale do tego czasu, jak Lo postanowiła odzyskać swoje pieniądze, czas, który zapewnia Indiegogo, minął. Teraz dziewczyna omawia możliwość anulowania transakcji z bankiem.

„Jeśli to się uda, będzie super. Jeśli nie, to będzie mi lekcji. Nigdy więcej nie kupować rzeczy, których jeszcze nie ma — mówi. — To była moja pierwsza kampania, i podobała mi się myśl o tym, że mogę pomóc młodym przedsiębiorcom. Teraz chcę dać im w twarz”.

„Marketingowe firmy otrzymały znacznie bardziej kosztowna lekcja. Funded Today — duża firma, a ona będzie w stanie się rozstać z długami. Ale przedstawiciele Herscu & Goldsilver mówią, że kampania omal nie pozbawiła ich działalności. Założyciel agencji mówi, że nie ma ochoty kiedykolwiek ponownie kontaktować się z ” — pisze Vocativ.

Dodaj komentarz