„O Nas Dowiedzieli Nawet W Japonii”: Jak Turniej Uwielbiony Ubezpieczycieli Na Całym świecie

Agencja reklamowa „Wschód” wymyśliła dla agencji ubezpieczeń „” kreatywna akcję, w trakcie której kilkanaście osób odegrały w curling samochodami. Redakcja vc.ru rozmawiała z autorami koncepcji i klientem o tym, jak na turniej zwrócili uwagę dziesiątki światowych MEDIACH — od Associated Press i BBC do indyjskiej i japońskiej prasy. „Pierwszy na świecie w curlingu odbył się w Rosji” – z takim tytułem opublikował zdjęcia niezwykłego zawody w Jekaterynburgu liczne MEDIA od Szwajcarii do Indii.

W zawodach wzięło udział kilkadziesiąt osób. Film o tym, jak rosjanie próbują powtórzyć grę w curling, stosując zamiast specjalnych kamieni samochodów używanych „Oka”, wirus rozprzestrzenił się na rosyjskich i zagranicznych MEDIÓW i . Niezwykły mistrzostwa w curlingu był kreatywnej promocji, która adware „Wschód” zrobił na zamówienie agencji ubezpieczeń „”. Według dyrektora „” Galiny , pierwotna celem było uzyskanie maksymalnego zasięgu w MEDIACH w Jekaterynburgu – agencja działa tylko w tym mieście.

Jednak nawet według wstępnych szacunków „Wschodu” zaledwie kilka dni po pojawieniu się w sieci film „auto-mistrzostw” sprawozdanie publiczności w MEDIACH już ponad 100 mln osób. „Na podwórku była zima. Na drogach gołoledź. Idealny dla ubezpieczeniowych”, wspomina, jak on wpadł na pomysł, aby spędzić , copywriter w agencji reklamowej „Wschód” Anton .

A potem przyznaje, że znalazł pomysł na własnym kości ogonowej”: wyjście z domu w zimie zawsze jest pokryta lodem, i to dwukrotnie boleśnie wylądował na niego. Tak pojawił się obraz — jak kamienie w curling – ludzi. „Ogromne pole do kreatywności – można zorganizować spontaniczny hokej wśród przechodniów, short track na chleb i tak dalej” – mówi .

Ale ludzi w curling gry było zbyt , dlatego zdecydowaliśmy się „pobawić się” maszynami. „Klasyczna wersja tej gry – dość nudne widowisko, ale jeśli dziesięć osób dorosłych facetów rozbiegają się i uruchamiają całą „Oka” jako pocisku – to już szaleństwo i zabawa” – wyjaśnia autor pomysły. „Wyobrazić sobie, że koncepcję uda się zrealizować, było trudne, ale na szczęście klient uwierzył w niego” – dodaje. Creative idealnie pod zadania agencji ubezpieczeń.

„z siebie-to, że trudno jest kontrolować na oblodzonej jezdni, nie mówiąc już o samochód na drodze” – wyjaśnia . Halina opowiada, że pomysł spodobał jej się od razu. Negocjacje z „Wschodem”, z przedstawicielami której była znana od dawna, toczyły się prawie pół roku. A w listopadzie ubiegłego roku reklamy agencji przedstawili jej pomysł z , i natychmiast rozpoczął przygotowania akcji. Wraz z dyskusją kosztorysu zajęła trzy miesiące.

Do akcji potrzebne były możliwie tanie i lekkie pojazdy, które można było efektywnie „uruchomić” na lodzie siłami dziesięciu osób. Wybór zatrzymał się na „Oke”. Do turnieju trzeba było sześć maszyn, ale ponieważ samochód jest już wycofany z produkcji, „pociski” musiałem kupować na Avito osobno, opowiada pr-dyrektor „Wschodu” Irina . W rezultacie samochody kosztuje 15-20 tys. zł każdy.

Aby złagodzić ciężar samochodów dla lepszego poślizgu z nich wyciągnął silniki, skrzynie biegów, ze względów bezpieczeństwa usunięto szkła. Waga każdego auto w końcu wyniósł 500 kg. Ale pomogło i wiosennym słońcu. „” efektywnie zsunął się do lodowiska, a przy tym doszły do finału praktycznie bez szwanku.

Ponieważ maszyny początkowo pływaliśmy do zniszczenia, ubezpieczyć ich nie stać. Natomiast w „” ubezpieczone uczestników – na 500 tysięcy rubli każdego. „Na szczęście, ani jednego zdarzenia ubezpieczeniowego nie stało, tylko 50 starannie zaplanowanych i przygotowanych WYPADKU” – śmieje przedstawiciel agencji kreatywnej. Ile kampania kosztowała dla zamawiającego, strony się nie otwierają.

Ale, według przedstawiciela „Wschodu”, wyszła taniej niż zestaw profesjonalnych kamieni do curlingu. Ceny na hotel sportowy zaczynają się od 10 tysięcy euro, zauważa . Celem akcji polegała na tym, aby uzyskać maksymalne pokrycie w MEDIACH w Jekaterynburgu, opowiada . „Z tego punktu możemy zadania” – uśmiecha się klient kreatywnego walizki.

Aby przyciągnąć do imprezy uwagę „właściwej” publiczności, zostały utworzone cztery drużyny po dziesięć osób „o różnym profilu”. Lokalni dziennikarze, biznesmeni, profesjonalne i klienci „”. Dla zgodności z turnieju” zasad niniejszej curlingu konsultantem został zaproszony obecny trener paraolimpijskich reprezentacji Rosji Siergiej .

„Lokalne MEDIA z zachwytem przyjęli akcję, wszyscy chętnie opowiadali o niej, opublikowali wideo, publikacji wyszli we wszystkich publikacjach, w których planowaliśmy” – mówi pr-dyrektor „Wschodu” . A następnie „coś poszło nie tak”. Ujęcia szalonego rosjan stały się powielać topowe międzynarodowe MEDIA. Filmy i publikacje ukazały się w Associated Press, USA Today, BBC, Euronews, Daily Mail, Telegraph, CBS, wymienia ona.

„Zagraniczni komentatorzy szczerze , że ten sport jest mało prawdopodobne, aby mógł pojawić się w ich kraju. Bo to zbyt niebezpieczne i szalenie, chociaż nasza praktyka pokazuje, że jest to po prostu świetna zabawa!” – śmieje się przedstawiciel „Wschodu”. „Chcieliśmy, aby o nas dowiedzieli się w Jekaterynburgu, a dowiedzieli się nawet w Japonii” –dodaje . Teraz, jej zdaniem, ważne jest, aby przekonwertować te wyniki w pieniądze – nowe ubezpieczeniowych klientów, więc w najbliższym czasie będzie musiał pracować dwa razy więcej, zauważa, że.

Po wirusowego sukcesu do niej przyszedł duże firmy, które wcześniej nie zauważył agencja i zignorowali kilka listów od niej. „A teraz są gotowi do współpracy, już omawiamy kilka projektów” – mówi. Sama zajmuje się ubezpieczeniem od 2003 roku, własna agencja otworzyła w 2010 roku, a wiosną ubiegłego roku przeprowadziła go rebranding – tak pojawił się „”. Na razie działa tylko w Jekaterynburgu i pomimo nagłej międzynarodową sławę, ekspansję na razie nie planuje.

Ocenić, a tym bardziej przewidzieć dokładną liczbę klientów, którzy przyjdą w „” dzięki , teraz nie – ponieważ klient kupuje polisę tylko raz w roku, uważa . Jeśli on już zaliczył zdrowotne w styczniu 2017 roku, to nie pójdzie kupować drugi teraz pomimo akcję, wyjaśnia. „Żaden, nawet najbardziej udany firma, nie gwarantuje zysk, tym bardziej w tak krótkim okresie czasu, – zauważa dyrektor „”. €? Teraz musimy pracować, aby do stycznia 2018 roku o nas nie zapomnieli”. Zresztą, do niej już zwrócili się inwestorzy, którzy są gotowi inwestować w tworzenie nowej firmy ubezpieczeniowej, – powiedziała ona.

W agencji „Wschód”, do którego stał się pierwszym kreatywności, która otrzyma taki międzynarodowy oddźwięk w prasie, teraz „poważnie myślą o kontynuacji turniejów. Może już na krajowego poziomie, tym bardziej, że samochody pozostały praktycznie nienaruszone, mówi . „Szukaliśmy przykłady z , ale udało się znaleźć tylko podobny telewizyjny fabuła skandynawskiego kanału” – mówi przedstawiciel „Wschodu”.

Podobny eksperyment został w brytyjskim programie Top Gear. Reklamy, w której samochód był jakiegoś destrukcyjne działanie, reprezentowała agencję ubezpieczeniową INTOUCH. Film „Maszyna przeciwko fortepianu” otrzymał brązowy medal na festiwalu reklamy „cannes Lions”.

„Dokładnej kopii nie znaleźliśmy, więc z banera byliśmy pierwsi” – podsumowuje przedstawiciel „Wschodu”. Wyślij nam swoje kolumny i aktówki o reklamie i marketingu na marketing@vc.ru.

Dodaj komentarz