Opracowanie „DNA Marki”: Jak Stworzyć Rozpoznawalny Produkt Za Pomocą Projektu

Pierwsza część walizki — badawcza — związana jest z poszukiwaniem nie-konsumentów i barier, z powodu których miłośnicy muzyki powstrzymują się od zakupów Hi-Fi i Hi-End-produkty, a producenci doświadczają trudności z wejściem na rynek. Precision Fidelity — kultowa marka Hi-Fi-składniki. Szczyt jego popularności przypadł na drugą połowę lat 70-tych ubiegłego wieku. Ale do końca lat 80-tych z powodu personalnych sporów firma popadł w ruinę i został zamknięty.

Przy tym technika Precision Fidelity nadal pozostaje szanowana w środowisku miłośników słuchanie wysokiej jakości muzyki, której rozkwit i przyszedł w latach 80-tych 20-go wieku. Wraz z pojawieniem się tanich technologii Hi-Fi i Hi-End stał się znacznie bardziej popularny, ale jakość odtwarzania początek stale spadać w pogoni za ogromny popyt. Wydawało się, że format MP3 na zawsze „zatrzasnął” miłośników żywego dźwięku w osobnym, wąski segment rynku. Ale szybki internet i wzrost dobrobytu ożywił ogromne zainteresowanie Hi-Fi i Hi-End-produkty. W 2011 roku właścicielem marki Precision Fidelity stała się polsko-szwajcarska grupa inżynierów, znanych w świecie Hi-Fi.

Postanowili wskrzesić kultowy marka dźwięku analogowego, odpowiedni „złotego standardu” dźwięku, ale z poprawką na nowoczesne technologie interakcji. Digitally driven analog — tak nazywała się koncepcja linii, która łączy w sobie czystą analogowe przetwarzanie sygnału, ale z cyfrowym procesem zarządzania. W 2013 roku firma Precision Fidelity zwróciła się w Syndicated Brands z zadaniem opracowania „DNA marki” — uniwersalnego języka design, który odzwierciedla szczególne wartości marki. Ważne było pokazanie, że produkt jest odporny na „marketingowej samochodem” modern Hi-Fi-biznesu, i odtworzyć wysokiej klasy dźwięk, charakterystyczny dla produktów z lat 80-tych.

Zaczęliśmy badać konsumentów i zrozumieli, że rynek Hi-Fi i Hi-End w najbliższym czasie będzie znacznie się różnić. Aktualne konsumenci nie zawsze mieszkają we własnych domach, gdzie do słuchania muzyki można zabrać specjalne pomieszczenie bez okien. Współczesna publiczność — to mieszkańcy miast, gotowych zapłacić za dobry dźwięk, ale muszą oszczędzać każdy metr na żywo placu pod niego. Większość nowoczesnych systemów, porównywalnych do kosztów z samochodem średniej, a nawet klasy premium, które nie spełniają potrzeb estetycznych. Takie systemy to zbieraniną czarnych skrzynek, połączonych ze sobą kablami i stojące na półkach w specjalnych szpilkach.

Instalacja takiego systemu w salonie małej wielkości wymaga ofiar dla muzyki. Jest to potężne bariery. Nie cena, a mianowicie wygląd gotowego rozwiązania często zmusza potencjalnych posiadaczy powstrzymać się od zakupu. Najpierw zbadaliśmy klientów, dzieląc je na dwie zasadnicze segmentu.

„słuchacze” i „audiofile”. Tworzymy customer journey map (mapy „podróże” użytkownika), na której wyodrębnili punkty krytyczne w podejmowaniu decyzji. Motywacji, komunikacji i pojawiających się barier. Po tym, jak zebraliśmy wszystkie właściwe dla nabywcy obawy, sformułował bariery konsumpcji i utożsamiali trzynaście odniesienia dla marek Precision Fidelity, kształtujących branżowy standard i w produkcie i w komunikacji.

Po analizie mocnych i słabych stron będziemy kształtowali pojęcie marki i jej produktów, spełniających pierwotnego żądanie to be drastycznie different („mieć drastyczne różnice”). Jednocześnie powstała celem całej grupy roboczej. Nie robić remake starego produktu w oparciu o nowe technologie, a poszerzyć i uzupełnić to, co przypadło w spadku razem z marką. Trzeba było trzymać się określonych ideologii i scenariusza rozwoju.

Koncepcja. Precision Fidelity. The ultimate performer — niepokalanej wykonawca. To i o odtwarzanie, i o produkt, o firmie.

Głośnik — znowu produktu, pod którym rozumiemy gotowe rozwiązanie na bazie komponentów Precision Fidelity. W koncepcji „acoustic first” dominującą rolę do odegrania jakości głośników, a nie składników. Ona jest bardzo ważna dla uzyskania znakomitego dźwięku podczas słuchania muzyki. Szukamy akustykę „na duszę”, a potem uzupełniamy jej komponentami Hi-End-system.

Jest to logiczne z punktu widzenia percepcji dźwięku i projektowania. Głośnik dominuje we wnętrzu, a elementy tworzą jej „cień”. Takie podejście jest zrozumiałe i miłośników dobrego dźwięku, nie w tajniki tworzenia i oceny Hi-Fi i Hi-End systemów. Metoda różni się od popularnego na rynku, gdzie głośnikowych często nie poświęca się należytą uwagę, choć od jej prawidłowego wyboru w 75% zależy powodzenie instalacji.

Przy opracowywaniu „DNA marki” nie tyle ważne są trendy rynkowe, ile rozwiązań, które mogą być używane stale, takie jak słynne proporcje Rolls-Royce, rozpoznawalna komórka Burberry lub raz dial Rolex. W tej pracy ważne jest, aby ją przychylnie przyjęli — i konsumenci, i ich bliscy, i te, kto pomaga im kształtować opinię, czyli dziennikarze. Głośnik — wnętrze dominujący. Ona wymaga zwartości bez utraty jakości dźwięku.

Jednak postrzegamy Hi-Fi i Hi-End-rozwiązanie w większym stopniu na ekspresję zestawu komponentów (odtwarzaczy, przedwzmacniaczy, wzmacniaczy, , konwerterów cyfrowo-analogowych i korektory). Ich wygląd kształtuje poczucie od systemu i jednocześnie jest przeszkodą. Największy opór przy zakupie mają żony, którzy nie chcą zaśmiecać salonu ogromną ilością kartonów i przewodów, a nawet „za takie pieniądze”. Dlatego musieliśmy wziąć pod uwagę ogromną liczbę barier. Od wife acceptance factor, do .

Nie każdy magazyn lub strona poświęcona Hi-Fi i Hi-End chce umieszczać na swoich obrotów „jeszcze jedno pudełko”, nawet z wybitnymi cechami. Dlatego będziemy brali pod uwagę czynnik promocji. Tak narodziła się radykalna koncepcja wizualna wyglądu produktów, odpowiednia obietnicom pomysły pozycjonowania i pragnienie „to be drastycznie different”. Innym zadaniem było opracowanie systemu, nie wymagającym dodatkowych akcesoriów, które w sposób nieprzewidywalny zmieniają wygląd produktu. To specjalne półki i akustyczne kolce, na które instalowane są składniki.

Ich koszt może wynieść do 15% od ceny instalacji, a to jest znaczna kwota przy wysokiej cenie rozwiązania. W celu rozwiązania tych zadań stworzyliśmy specjalną konstrukcję składników, co pomaga ukryć kable wewnątrz gromadzonych systemu. Pojawiło się „ustrojstwo dno”, na którym leży podstawa składnika z powierzchni styku z obudową. W wyniku poszukiwań rozwiązania ukształtował się przyszły obraz systemu z kluczowym elementem — kątnym, stojących na krawędzi.

Na podstawie estetycznych, technologicznych, technicznych i komunikacyjnych czynników opracowaliśmy podejście Piece of Art — State of Art (PA–SA). W nim zebrane system nie ukrywa się na obszernych półkach, a występuje odrębny, indywidualny i holistycznego przedmiotem wnętrz, dążący do tytułu postmodernistyczne dzieła sztuki. Składniki jednocześnie nowoczesne i funkcjonalne, odpowiadające podstawowym obietnicę digitally driven analog.

Odrzucając tradycyjne podejście i koncentrując się w większym stopniu na publiczność, po raz pierwszy do świata Hi-Fi i Hi-End, zweryfikowaliśmy proces interakcji między człowiekiem a systemem. Skupiliśmy się na wygodzie użytkowania i odczucia od interakcji z produktem. W procesie projektowania-badania okazało się, że rezygnacja z tradycyjnego systemu sterowania pozwala rozwiązać wiele technicznych i estetycznych pytań. wszystkie funkcje sterujące w jednym pilocie, lub raczej, centrum zarządzania muzyką, będziemy mogli całkowicie zrezygnować z korzystania z elementów sterujących na obudowie składników.

To pozwoliło im na projekt i postmodernistyczna, i funkcjonalne, i najbardziej wyraziste. Jeden z najważniejszych elementów — odczucia dotykowego współpraca z systemem — wymagał specjalnej opieki. Przyjemność słuchania nierozerwalnie związane z dotykowych wrażeń od zarządzania. Ale inżynierii podejście, popularnym wśród producentów, nie daje możliwości zwrócić na to uwagę.

W wyniku drogie składniki zazwyczaj są pilotów sterowania, nie odpowiadających jakości wykonania i czuje się od kontaktu. Centrum sterowania, który może znajdować się obok fotela do słuchania, stał się najważniejszym elementem systemu, w którym skupiają się wszystkie uczucia, od interakcji. Sterować nim można za pomocą smartfona lub tabletu.

Jeszcze jeden ważny element projektu — naprzemiennie wysiłek podczas regulacji głośności metalowym potencjometrem. Jest to przejaw analogowej podstawy produktu, fizyczne wcielenie na tle cyfrowych elementów sterowania, podobny algorytmem pracy z BMW iDrive. Drugi element interakcji fizycznej — to „muzyczny kluczyk”.

Potrzeba produkować przyjemną pracę dla przyjemności podkreślali wszyscy użytkownicy Hi-Fi i Hi-End sprzętu. To jest to, co oddziela ich od świata „tanie muzyki”. Podejść do systemu, włączyć ją, zainstalować dysk, zainstalować ładunek — to ważny rytuał, którego nie można ignorować. Znacznie zmniejszając go, nie jesteśmy zrezygnować z niego w pełni. Właściciel systemu mógł być kluczem, wkładając go w dowolny element i „ożywia” produkt jędrne kliknięciem.

W tym działaniu nie ma żadnej racjonalnej potrzeby — to jest po prostu przyjemny proces. Tym bardziej, różnorodność kluczy pozwala tworzyć z nich całe kolekcje. Ważnym momentem był projekt elementów systemu. Po prostu je instalować na siebie i tworzyć praktycznie architektoniczną kompozycję.

To rozwiązanie jest także funkcjonalny — pozwala pozbyć się potrzeby zakupu dodatkowych akcesoriów. Jednolita frontowa część tworzy poczucie integralności, a konstrukcja tylnej części składników jest zaprojektowany w taki sposób, aby ukryć w swoim wnętrzu wszystkie kable łączące części systemu. To poprawia estetyczne cechy produktu.

Różnorodność (technik wykończenia zewnętrznych paneli) pozwala zrobić projekt-rozwiązanie uniwersalne. Spożywcze linijki z tej samej obudowie wyglądają inaczej z powodu różnych sposobów obróbki powierzchni. To daje elastyczność niezbędną w rozwoju asortymentu przy zachowaniu tożsamości i rozpoznawalne wizualnego. Na podstawie prostopadłościanu (podstawy „DNA marki”) dostosowaliśmy tożsamość, opracowując nowy styl.

Tworzenie „DNA marki” mocno różni się od marki, pod którą najczęściej jest rozumiane tworzenie identyfikacji wizualnej lub opakowania. Różnica polega na tym, że takie rozwiązania nie są poddawane dalszej wersji lub . Zmieniać się mogą logo i znaki, ale rozpoznawalny styl, istota pozostaje z produktem i marką na zawsze.

Chociaż w tym projekcie elementy identyfikacji opracowane na nowo. Tworząc natychmiast rozpoznawany wizualne decyzję na podstawie zakrzywionego prostopadłościanu, ścigamy jeszcze jedno zadanie — dać możliwość swobodnie pracować z drugoplanowymi struktur i wzorów, kierując się już nie stylistycznymi, a estetycznymi motywami.

Potężny DNA eliminuje konieczność stale przestrzegać tych samych zasad. Gdy jeden lub kilka elementów identyfikacji wizualnej powtarzają się stale, to ogranicza projektantów w twórczych możliwości. W tym przypadku to ograniczenie błędnych decyzji, ponieważ mówimy o kompleksowym i zindywidualizowanym segmencie. W jego skład wchodzą produkty z okresem posiadania, która jest mierzona przez dziesięciolecia.

Pierwsze rozwiązanie — odłączyć wtórne elementy od dominującej obudowie. Muzyczne kluczyki w swojej różnorodności, mogą nie tylko charakteryzować się różnymi formami. Można je zrobić z różnych materiałów — od porcelany do kryształu. Kształt pilota powtarza form factor najważniejszych elementów systemu, ale jego wykończenie i wycięcia w podkładce zarządzania wyjątkowe.

Tak samo jest wyjątkowa i kratka wzmacniaczy mocy. W wariancie podstawowym jej ozdoba — to cytaty z logo. Taka elastyczność pozwala znacznie poszerzyć asortyment i jednocześnie stworzyć niepowtarzalny i szybko rozpoznawalny wygląd limitowanych serii i wykonanych na zamówienie produktów firmy.

. Zajęcie pierwszego miejsca projektu — połączyć techniczne i rozwiązania projektowe z doświadczeniem konsumpcji i interakcji. Czyli trzeba było stworzyć rozpoznawalny styl, odpowiadający koncepcji pozycjonowania (Ultimate performer), głównego postu marki (Drastycznie different) i koncepcji projektu (Piece of art).

. Celowo nie chcemy na elementach identyfikacji wizualnej. Znaku, logo, nośnikach drukowanych, wnętrz chaux-roomów. Do „DNA marki” nie mają znaczenia. To pochodne od tworzenia podstawowych rozwiązań wizualnych.

Opracowanie podstawowych czynników formularzy pozwala łatwo powielać rozpoznawalny styl na wszelkie nośniki — od aplikacji mobilnej do materiałów drukowanych. Nie będzie trudności z i architektonicznych zadaniami. Założony postmodernistyczny styl z silnym wpływem stylu Misa” (Van der Róż), uniwersalnym podejściem i czystymi formami geometrycznymi zrozumiałe dla dokładnego odtwarzania.

. Zadanie „DNA marki” — zrobić natychmiast rozpoznawalny styl, który można łatwo „odszyfrować”, w jakim kontekście on nie był. Aby rozwiązać ten problem, można tylko syntezą rozwiązań technologicznych i konsumentów percepcji. Przy czym z jednej strony trzeba ich używać jako czynniki ograniczające, a z drugiej — jak kreatywna podstawę.

Dodaj komentarz