„Patrz Na życie”: Jak Lizaki Chupa Chups Zdobył światową Popularność Dzięki Swojej Formie

Hiszpański biznesmen Enrique rozpoczął produkcję cukierków w 1954 roku w firmie Granja Asturias. Głównym produktem firmy był wtedy jabłkowy dżem. W 1958 roku firma przeszła w posiadanie , i przemianował ją w Chups. Głównym produktem firmy był lizak na patyku.

W opowiadaniu o historii Chupa Chups, przedstawiciele firmy tłumaczą, że w 1950 lizaki były kolorowe i w różnych kształtach. Dzieci często wyprowadzając ich z jamy ustnej, aby spojrzeć na słodycz lub porozmawiać z przyjaciółmi. dodał różdżkę do normalnego cukierek, aby dzieci nie ręce. Najpierw chciał nazwać nowy produkt Gol, bo lizak był wycieczka na piłkę, a usta — na bramie.

Ale w firmie zdecydowaliśmy, że taka nazwa nie wystarczy do zapamiętania, dlatego przyciąga agencja reklamowa dla rozwoju nowej nazwy. Tam zaproponowano nazwać lizak Chups — w harmonii / współbrzmieniu z hiszpańskiego słowa „ssać” (chupar). W 1961 roku firma uzyskała pełna nazwa — Chupa Chups. Do 1970 roku tylko 10% lizaki Chupa Chups sprzedawane poza granicami Hiszpanii.

Wtedy firma zwiększyła import i do 1980 roku 90% słodyczy firma poza granice kraju. Od 1970 roku rozpoczyna się historia globalnego marketingu Chupa Chups. Przed wyjściem na rynek międzynarodowy firma przyjęła logo — kształt kwiatu, wewnątrz której jest napisane, że nazwa lizaka. Marka obraz dla Chupa Chups zaprojektował artysta-surrealistyczna Salvador Dali.

To był podstawą nowoczesnego logo produktu, który nie zmieniał się od 1988 roku. Według przedstawicieli firmy, innowacje w opakowaniu i sposobie dystrybucji lizaki były skierowane wyłącznie do dzieci. Na przykład, w sklepach produkty Chupa Chups umieszczone za ladą, a przed nim. Z jednej strony przyczyniły się do spontanicznych zakupów, a z drugiej — towar stał się bliżej dzieci.

Marketer William Praid w książce „Marketing. Strategii i koncepcji” wyróżnia się dwie przyczyny światowej popularności Chupa Chups. Po pierwsze, uważa się, że produkt zdobył sławę dzięki różnorodności smaków i kolorów, że spełnia żądanie prawie każdego. A po drugie, firma z szacunkiem i uwagą odnosił się do kulturowych cech krajów, w których rozdawał lizaki.

Na przykład, w krajach muzułmańskich uważa się, że jeśli dziewczyna lub kobieta ssie coś w miejscu publicznym, chce uwieść mężczyznę. Dlatego Chupa Chups były problemy z promocją w niektórych krajach regionu azjatyckiego. Firma rozdawał lizaki w bardziej intymnych miejscach — kin, kawiarni i zaproponował, by wypróbować produkt w domu.

W 1980 roku firma otworzyła zakład w stanach ZJEDNOCZONYCH i rozpocząć tam swoją produkcję. W tym samym czasie Chupa Chups początku kampanię przeznaczoną dla dorosłych. Producent wypuścił reklamę, plakaty z reklamą papierosów 1950. Na plakatach Chupa Chups była fotografia kowboja, z ust którego tkwiła nie papieros, a różdżka lizaka.

Zmniejszona wersja lizaki — Chupa Chups mini — rozprzestrzeniała się w opakowaniach, podobnych do paczki papierosów. Na nich były napisy, stylizowane wiadomości na temat szkodliwości palenia. Ale zamiast przerażających zwrotów kupujący widział doping zdanie. W 1990 roku pojawiła się moda na ssanie Chupa Chups — często światowych gwiazd zaczęli zauważać z cukierek na patyku.

Byli wśród nich Madonna, Uma Thurman, George Clooney, Michael Jackson i niektóre supermodelki. W ten sposób Chupa Chups przestał być wyłącznie dzieci produktem. W 1989 roku firma weszła na rynek rosyjski, a w 1991 otworzyła własną produkcję w Sankt-Petersburgu. Najpierw dla rosyjskiej publiczności adaptacji globalnej reklamy.

Po Chupa Chups uruchomiła z kosmonautami. W filmie było pokazane, że są do dupy lizaki w kosmosie. Ich zdaniem, Chupa Chups zastępuje im papierosy, które są zabronione w czasie lotów kosmicznych. Również do promowania w Rosji Chupa Chups używał gwiazd.

W jednym z popularnych rolek 1990 łyżwiarz figurowy Jewgienij Pluszczenko śpiewa piosenkę o tym, że słodycze pomagają mu skoncentrować się przed występem. Lektor głos mówi w reklamach, że w Chupa Chups zawiera składniki odżywcze, poprawiające pracę mózgu i przydatne dla dzieci. To jeden ze stereotypów w reklamie dziecięcych, gdy w komunikacie jeśli informacje, które oceniają rodzice — prawdziwe nabywcy towaru.

W 2006 roku firmy lizaki na patyku pożarła granicy-holenderska firma Perfetti van Melle. Jej przedstawiciele kupił Chupa Chups u prywatnych właścicieli za $512 milionów. Według przedstawicieli Chupa Chups, w wyniku transakcji spółka otrzymała nowe rynki zbytu na całym świecie. W 2008 roku Chupa Chups uruchomił pierwszą kampanię z maskotką marki.

Stał chłopak o imieniu Chuck, który mieszkał na zasadzie, w nowym zdania — Life Less Serious („Patrz na życie”). Pierwszy motto firmy. „On okrągły i długi ról” („I rodó i dura molt, Chupa Chups”) wskazywał tylko na jakości lizaka. W reklamach z Chuckiem znajomi próbują porozmawiać z nim na poważne tematy, ale on nie robi reaguje na negatywne emocje i ssie Chupa Chups.

Podstawą nowej kampanii reklamowej położył się wgląd, zgodnie z którym ludzie zbyt często doświadczają stresu. Chupa Chups zaproponował przestać się denerwować i po prostu cieszyć się smakiem cukierków. W 2015 roku, z okazji 25-lecia w Rosji Chupa Chups uruchomił stronę z konkursami i grami, urządzony w stylu web design lat dziewięćdziesiątych.

Został on wykonany w formie „online party”, czyli użytkownicy strony mogli oglądać muzyczny film i dyskutować na czacie. Według twórców projektu, taka format powinien przypomnieć fanom marki „MTV i powszechnej fascynacji rozmów”. Teraz Chupa Chups wykorzystuje dzieci YouTube-blogerów do promocji w internecie. Na przykład, w Rosji jest wiodącym kanału Miss Ketty dziewczynka Kasia prowadzi rozpakowywanie produktów i pokazuje nowe rodzaje gum do żucia.

Rolki z Chupa Chups jak rosyjskich, jak i zagranicznych dziecięcych blogerów zbierają miliony odsłon.

Dodaj komentarz