Pilothub — Do Zamawiania Zdjęć I Filmów Z Dronów

W internecie codziennie pojawiają się zamówienia na różnych obiektów i imprez, ale z powodu braku jednego miejsca publikacji właścicieli dronów ciężko czas znaleźć ogłoszenie. Często z powodu taka zamawiający lub odmawia lotnicza, albo bierze niedoświadczonego pilota, który jest gotów pracować za grosze. To negatywnie odbija się na wyniku i w odniesieniu do klienta do rynku w ogóle. Gdy trzeba było zamówić , jesteśmy sami w obliczu takich trudności i postanowił naprawić całe podejście w katalogu głównym. Serwis Pilothub stworzyliśmy po to, aby rozwiązać większość problemów pilotów i klientów.

Ideą naszego projektu — zebranie w jednym miejscu wszystkich właścicieli dronów i klientów lotnicza. Dla początkujących strona będzie przydatna dla wymiany doświadczeń, nauka latania i nabycia umiejętności pilotażu. Doświadczeni piloci będą mogli zarabiać na zamówieniach, a klienci szybko znaleźć wykonawcę dla każdego „” zadania. Oprócz ubiegania się o zamówienie, piloci mogą dodawać prac w portfolio, ogłoszenia o usługach lub sprzedaży dronów, akcesoriów i części zamiennych. Dodane pracy i usługi są wyświetlane w profilu pilota i widoczne klientom.

Przy tym u wszystkich prac i usług jest ranking, który zmienia się w zależności od głosów użytkowników. Firma DJI — największy producent dronów lotnicza, która zbiera statystyki lotów każdy pilot w jego profilu. Pracujemy już nad możliwością podłączenie profil ze statystykami do profilu pilota na Pilothub. To jest potrzebne do tego, aby dokładniej określić ocenę i doświadczenia pilota, a także aby zwiększyć zaufanie ze strony klienta. Po podłączeniu profilu dane w czasie rzeczywistym są aktualizowane na stronie internetowej, i klienci widzą tylko aktualne informacje na temat statystyk lotów.

Najbardziej doświadczeni i aktywni piloci otrzymają charakterystyczne ikony za różne osiągnięcia (godziny nalotu, maksymalny zasięg, prędkość i wysokość). Opcji monetyzacji po prostu mnóstwo, a my myślimy, jakiego nam teraz nadaje się najlepiej. Za przykład można wziąć dowolny nieetatowy internetowej lub pad reklam. Wierzymy, że za rok nasza strona stanie się centralnym portalem dla wszystkich właścicieli w Rosji i na świecie (anglojęzyczna wersja serwisu już przygotowuje się do startu). Na naszej stronie internetowej piloci będą mogli nauczyć się latania i montażu, znaleźć zlecenia na fotografowanie lub zgubiony , omówienia nowości, kupić lub sprzedać części do drona.

W grupach na portalach społecznościowych każdy może zapytać o radę lub zadać pytanie dotyczące swojej sytuacji i uzyskać fachową pomoc. Główne wąskie gardło wszelkich — szybkość rozwoju biznesu zależy nie tylko od ilości klientów, ale i od liczby wykonawców. Aby zminimalizować ryzyko, należy dokładnie zastanowić się, jak kontrolować jakość wykonawców, a także przewidzieć koszty i metody rozwiązywania sporów. Rynek dron i drony w ciągu ostatnich dwóch lat rośnie frantic tempie.

W 2015 roku wartość tego rynku w Rosji wyniósł miliard rubli, przy czym dotyczy to zarówno przemysłowe, drony, jak i prywatne. Rynek prywatnych dronów wyniósł około 50% — czyli około 500 mln zł. Jeśli wziąć pod uwagę, że duża część rynku związane z produkcją i sprzedażą drony, segment usług serwisowych można oszacować na poziomie 20-30% całkowitej kwoty (150 mln zł). Najbardziej oczywisty model monetyzacji serwisu — jest to prowizja od każdego zamówienia.

Przy jej wysokości 10% otrzymamy prawdziwy wielkość krajowego rynku dla tego projektu w wysokości 15 mln zł. Ta historia może być ciekawa jak mały biznes, ale perspektyw wzrosnąć do miliarda firmy ja u projektu nie widzę. Kolejny punkt sporny — ryzyko negatywnej unit-gospodarki projektu. Średni rachunek zamówienia na standardowe zdjęcie — około 10-20 tys. zł, prowizja projektu w tym przypadku może wynieść 1-2 tysiące rubli. Przy takim średnio czeku i wydatków na pozyskiwanie wykonawców oraz klientów i zapewnienie obu stronom komfortowych warunków pracy („bezpieczna transakcja” lub jej odpowiednik) koszt jednej transakcji może zbliżać się do średniej zawleczkę, a następnie przekroczyć.

Teraz trudno ocenić atrakcyjności inwestycyjnej projektu, ale z obecnym tempie wzrostu rynku bezzałogowych statków powietrznych, a także w miarę możliwości drużyny szybko odbudować biznes pod zmieniające się warunki na rynku od projektu mogą być perspektywy na horyzoncie trzech do pięciu lat.

Dodaj komentarz