„Po Wystąpieniu Sytuacji Kryzysowej Biznes Nie Kończy”

„Czasami w organizacji widać. Sprawy idą źle. W takich czasach szczególnie trudno jest współpracować i prowadzić. Nie ma znaczenia, czy przyjdzie firmy końca bez pomocy hojnego inwestora, lub po prostu rozumie po swojemu stanu finansowego, co jest na granicy, to bardzo ważny moment dla każdego, kto nią kieruje. Co ważniejsze — to jest trudny czas dla kształtowania strategii.

Na przykład, w podobnej sytuacji, teraz przebywa Yahoo. Internetowy gigant zwolni tłumy ludzi, wypełnia swoją cenę i w tym samym czasie cierpi z powodu skandali” — pisze autor. „Dla wielu najtrudniejsze do zrozumienia, kiedy nadszedł czas na zmiany. Dla byłego szefa muzycznego serwisu Rdio Anthony Bay, który w końcu sprzedał firmę za $75 mln Pandora, ono nastąpiło, gdy firma zdała sobie sprawę, że trzeba zmienić model biznesowy. Jego obsługa, chociaż był niszowym, wysoko cenione w branży.

Ale on nie zarabiał pieniędzy. Bay objął go w 2013 roku w ramach restrukturyzacji. Jego głównym zadaniem było wypracowanie długoterminowej strategii — „w zrozumieniu, jak pozostać niezależnymi”, jak wyjaśnia. Konkurencja była ostra i na arenie pojawiły się wszyscy nowi gracze” — pisze Fast Company. trzeba było podnieść morale zespołu, który opuściła jedna trzecia pracowników, i zrozumieć, co trzeba zrobić, aby aplikacja muzyka przynosił zyski.

Rok po przydzieleniu mu pomogło „instynkt”, jak sam to wyjaśnia. „Strumieniowe odtwarzanie muzyki — trudny biznes, i żadna firma tak naprawdę nie wiem, jak w równym stopniu zadowolić słuchaczy i artystów, zdobywając przy tym pieniądze. Bay szukał sposobów, aby to zrobić, ale w tym samym czasie jego drużyna zwracała się do potencjalnych inwestorów” — pisze autor. W celu naprawienia sytuacji, pisze Fast Company, miał wiele do komunikowania się z ludźmi. Prowadził rozmowy z wieloma potencjalnymi inwestorami i klientami.

Przy tym był on musi utrzymać morale zespołu. Jego zdaniem, ważne jest, aby zachować równowagę — nie da się stale zajmować się rozmowami. „Problem przygotowania transakcji z Pandora polegał na tym, że jest to spółka akcyjna, a wszelkie wycieki informacji można skomplikować sytuację”. Menedżer podkreśla, że zamykać firmę — bardzo skomplikowane, niż uruchamiać. Gazeta podaje przykład historię Matta , utworzył teraz nie działające aplikacja wiadomość Circa.

„Spędził dwa lata na tworzenie i doskonalenie aplikacji, ale firmy były potrzebne pieniądze, aby kontynuować pracę. Nie udało się pozyskać niezbędne finansowanie i był zmuszony sprzedać firmę”. Aplikacja byli oddani fani, ale całkowita liczba użytkowników było wystarczająco duże, pisze gazeta. Inwestorzy chcieli zobaczyć efekt wirusowy, a patrzył na rozwój inaczej. On spotkał się z inwestorami i doradcami, próbował ich zainteresować, a następnie wracał do kierownictwa firmy.

Przyznaje, że nie całkiem rozumiał, co im mówić. „Byliśmy nie są tak otwarte, jak mogli. O tym przykro mi”. „W trudnych czasach trudno myśleć strategicznie i zajmować się teorią. Ale były dyrektor finansowy belgijskiego oddziału Procter & Gamble Lars pewien, że właśnie to trzeba robić.

Pierwsza myśl w sytuacji kryzysowej — pozostać liderem i nadal przewodzić, mówi. Pozwala to uniknąć syndromu kurczaka, któremu ścięto głowę — kiedy wszyscy w organizacji pędzą tam i z powrotem i pytają, co robić” — pisze autor. W takich sytuacjach, pisze gazeta, szczególnie ważna jest komunikacja. Lepiej nie ukrywać informacje, jak doprowadzić ją do wiadomości wszystkich zainteresowanych stron. uważa, że firmy powinny z góry przedstawiaj możliwe warianty rozwoju wydarzeń, że drużyna była gotowa do kryzysowej sytuacji jeszcze przed tym, jak ona przychodzi.

Zaleca się wynosić drzewo decyzji, która pozwoli firmie reagować na każde możliwe zdarzenie. „Prawdopodobnie najbardziej niesamowity fakt jest taki, że po wystąpieniu sytuacji kryzysowej biznes nie kończy się. W rzeczywistości. Jeśli szef rozpoczyna procedurę upadłości lub likwidacji, praca trwa jeszcze kilka miesięcy.

Kwotę korekty spraw zajmuje czas, a wszystko to dzieje się już po szoku od zamknięcia firmy. otrzymał jeden z najważniejszych w życiu lekcji, przeżywając to, co dzieje się po zakończeniu”. Doświadczenie, które zdobył Anthony Bay, obserwując zamknięciem swojego serwisu, też był pourazowym. „Załóżmy, że masz dom. Spędzasz dużo czasu na jego zagospodarowanie.

A potem go znoszą” — wspomina kierownik. „Oczywiście, w biznesie to się zdarza. Jedne firmy są określone i rozwijają się, a inne nie. Dla wielu jest to nie przeszkoda, ale sposób rosnąć.

W dolinie Krzemowej dawne porażki są uważane za obowiązkowym atrybutem przedsiębiorcy, ale wielu przywódców nie są gotowi do wywołanej nimi panice. Nie istnieje instrukcje o tym, jak zachowywać się w trakcie olbrzymich zmian, ale są narzędzia i strategie, które pomagają kierownikowi wszystko zrozumieć i przejść dalej. Rany mogą boleć, ale pomagają trzymać się kursu i przygotowują się do przyszłych wyzwań” — pisze Fast Company.

Czytaj Więcej: google.co.uk/clients.html

Dodaj komentarz