Podróż W „Minusinsk” I Z Powrotem

Na początku maja Katarzyna Gładkich z „Yandex” podzielił się statystykami pracy filtra „Minusinsk” za rok. Prawie za rok, który minął od premiery „”, łódź ograniczył w ocenie łącznie 7103 serwisu, którzy korzystali z SEO-linki do manipulacji wyszukiwarki. Za to czas 5705 z nich zmienił swój stosunek do takiego sposobu promocji i wyszły spod ograniczeń, a 1398 wciąż ograniczone w ocenie. Zdecydowaliśmy się napisać o swoje odczucia po roku, po dostaniu się pod ten filtr. Zakup linków rozpoczęliśmy w 2012 roku i kontynuowano do grudnia 2015 roku na najbardziej znanej giełdzie czynszu linków i rozwijającej się wtedy popularność giełdzie, która oferuje „iść wziąć linków” (dla tych, którzy w temacie).

Przez cały czas była zakupiona ponad 4000 czynszu i ponad 1500 „wiecznych” linków. To były zupełnie różne linki. Jak z komercyjnymi , jak i linki, markowe i różne kombinacje. Komercyjnych było wiele z nich w końcu i rannych.

Po zakupy linków obserwowaliśmy wzrost pozycji stron, na których zostały zakupione, i właśnie z tych haseł, które stały w linków. To dawało nam powód, aby kontynuować zakupy, ponieważ wynik był tam. Tworzyliśmy nowe strony, zamieszczano tam teksty, ale zauważalny wzrost zaczynał się dopiero po pola wyboru strefy oporu linków do zewnętrznych stron internetowych.

Dynamika ruchu z wyszukiwarek. Po ogłoszeniu „” postanowiliśmy przeprowadzić eksperyment w celu usunięcia linków z pewnych stron, ale wciągnąć do maja 2015 roku, gdy poleciały pierwsze głowy (15 maja 2015 roku zawrzeć filtr „Minusinsk”). Efekt filtra pierwszych „szczęśliwców” był katastrofalny. Wydawało nam się, że nasz udział SEO-linki — jak w znaczeniu absolutnym, jak i w odniesieniu do całego naszego referencyjnego profilu — jest zbyt mała, aby „Minusinsk” mógł nas zauważyć.

Jednak zaczęliśmy powoli zdejmować linki. Ilość domen, które odwołują się do Isolux.ru według serwisu Ahrefs.com. Na koniec czerwca 2015 roku mamy około 30% czynszu linków — i nic się nie stało. Ważne, że za 10 dni przed dostaniem się pod filtr wdrożyliśmy na stronie internetowej kilka innowacji.

Nowe menu, nowe filtry i dodatkowy blok z najbardziej popularnymi stronami. A także produkowali krytyczne pracy z znakami kartami, które mogą mieć wpływ na statystyki. 15 lipca 2015 roku strona Isolux.ru trafił pod „Minusinsk”. Spadek organicznego ruchu z „Yandex”.

Najpierw, zgodnie z obietnicą, Aleksander Sadowski (przewodniczący wyszukiwarek serwisów „Yandex” — ok. Red.), średnio na 20 pozycji absolutnie dla wszystkich zapytań, nawet z wejściem marki. Potem „Yandex” łódź i kluczy typu „żądanie plus marki” staliśmy się, jak wcześniej, rangi na pierwszych miejscach. Dla wszystkich pozostałych komercyjne potrzeb wylecieliśmy za top 20. W liczbach względnych ruch z „Yandex” spadła o 90%, a ogólny ruch na stronie — 35%.

Można sobie wyobrazić, jaka to była katastrofa dla sklepu materiałów budowlanych, który jako pierwszy w Rosji całkowicie odszedł w internecie, — stracić jedną trzecią klientów w środku sezonu. We wrześniu stronę w top wydania w kilku czołowym potrzeby, ale szybko odszedł z powrotem na 20. miejsce. Możemy to związane z aktualizacjami „” i szybkim wyjściem z filtra, ale potem został ogłoszony nowy filtr GOOGLE — dla stron internetowych, sprzedających linki. Możliwe, wahania ruchu były związane właśnie z tym.

Dziwne skoki ruchu we wrześniu. Podczas gdy nasza strona internetowa znajdowała się pod filtrem, w największych wydania „Yandex” wzięli udział pojedyncze wnioski, które nie znalazły się pod filtr. Najprawdopodobniej jest to zjawisko związane z funkcji analizowania słów wyszukiwanych algorytmem. Przykłady zapytań, dla których „” był w top pod „”.

Na końcu artykułu opowiemy o tym, co się działo z ruchem w Google. Wszystkie zakupione. Bez żartów. Jeśli będziecie się wybierać „dobre” i „złe” — wydasz zmarnowany czas i ruch, który mógłby już wrócić, gdyby zdjęli wszystkie linki na raz.

Jesteśmy żałował, że nie spędził ręczna analiza ładowania z „Yandex.Wydawcy” od razu po dostaniu się pod filtr. To znacznie przyspieszyło proces wyjścia. Zdejmij wszystkie linki, które wyglądają jak płatne z komercyjnymi (z napisem „sprzedam”, „cena”, „cena”, „zamów” i tak dalej), po prostu z („laminat”), jeśli link jest wart dla łącza, a nie ze względu na rekomendacje.

Nie warto tracić czasu na walkę z usługami, które dane na swojej stronie, niech to nawet i linki, jak w serwisie Advodka.ru. „Yandex” nie uważa ich SEO-linki — to naturalne linki. Wyliczać, jak może wyglądać SEO-link w swoim profilu, można w nieskończoność, ale po prostu dowiedzieć się, jeśli będzie bezstronny i uczciwy — w pierwszej kolejności przed sobą.

Kontakty właścicieli witryn z linkami do nas. Kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że wydawcy z różnych powodów nie spieszy się usuwać linki, to podłączyć zespół, który każdego dnia pisała wszystkich znanych kontaktów komunikat z prośbą, aby usunąć linki (nie, nie boi się spadku ruchu z Google). Przykład listu z prośbą, aby usunąć linki za darmo. Efekt takiego sposobu pojawił się od razu, ale szybko spał, po czym zaczęliśmy oferować webmasterzy pieniądze — 200 zł za wypłaty linki.

Nie wszyscy oceniali swój czas na taką kwotę i najbardziej chciwy musiał zapłacić więcej. Przykład listu z prośbą, aby usunąć link za pieniądze. Jednak i to nie pomogło. Wyraźnie osadził puli około 300 stron, na których nikt się nie zgłaszał, a dla wszystkich kontaktów odpowiedzieli, że strona sprzedali kilka lat temu.

O wszystkim będziemy raz w tygodniu pisali Platona (Platon Szczukin — zbiorowy pseudonim pracowników pomocy technicznej „Yandex” — ok. Red.), raczej na laurach. Na zdejmowanie SEO-linki z giełd i umów z wydawcami, spędziliśmy ponad 100 tysięcy rubli. Większość pieniędzy poszła na wypłaty drogich „wiecznych” linków, tak jak za to trzeba było zapłacić odsetek od kosztów linki. Oto i kupuj wtedy na drogich „trustów” miejscach.

Niski ukłon w stronę wszystkich webmasterzy, którzy zrozumieli sytuację i zdjęli linki, nie zadając ani jednego pytania. Więcej ruchu, chłopaki. W wyniku wymienionych działań, straty pieniędzy i koszty setek roboczogodzin zostało zrobione około 98% SEO-linki, które zostały zakupione lub wynajęte na giełdach i pojawiały się w rozładunku „Yandex.Wydawcy”. Dla nas było oczywiste, że to powinno wystarczyć do wyświetlania strony internetowej, pod „”, ale w czasach aktualizacji ponownie i ponownie pozostawały pod filtrem. Przez dwa miesiące prób usunąć linki okazało się, że „Yandex” traktuje jako SEO-linki nie tylko kupione linki z giełd.

Po ręcznym analizy ładowania z „Yandex. Wydawcy” znaleźliśmy około 100 stron internetowych, które nasze strony wraz z wewnętrznej z komercyjnymi , która stała się zewnętrzną. Natychmiast wysłano Platona przykłady takich linków i otrzymałeś odpowiedź, że oni też się trafiają definicja SEO-linki. Gdy wydawaliśmy czas i pieniądze na usuwanie pojedynczych linków, w naszym profilu około 11 tysięcy właściwie naturalnych linków z setki zasobów, które łódź „” zdefiniował jako „złe”.

Dodaliśmy te strony w swój kontakt-arkusz i natychmiast zaczęli kontaktować się z właścicielami. Co zaskakujące, większość z nich nawet nie podejrzewali, że na ich stronach internetowych są linki zewnętrzne. Po prostu podczas analizowania freelancerów zapomnieli usunąć linki z opisów stron, a ich pracę nikt nie sprawdzałem. Drodzy koledzy i wszyscy inni, nas delikatnie. Prawie przez cztery miesiące, 7 stycznia 2015 roku, z naszej strony zdjęto filtr, i ruch zaczął powoli rosnąć.

Zwrot pozycji nastąpiła nie natychmiast, ale po kilku aktualizacji wyszukiwarki (około miesiąc) ruch wrócił na poprzedni poziom. Zwrot ruchu na stronie Isolux.ru. W top wróciły wszystkie te wnioski, które wcześniej sprawiały najwięcej ruchu, i pojawiły się nowe, ponieważ podczas przebywania pod filtrami będziemy nadal pracować nad optymalizacją serwisu i go poprawić.

Do maja 2016 roku organiczny ruch wzrósł o 31% w stosunku do maja 2015 roku, kiedy zostały wycofane wszystkie SEO-linki. Podczas pobytu strony pod filtrem zauważono niewielki ruchu z Google, które mogło być spowodowane zmianą menu, filtrów i pracy z kartami towaru. Znaczne osiadania, którego bali się wszyscy wydawcy, nie się stało, a po wyjściu z pod filtra rozpoczął się wzrost. Tutaj myśleliśmy, że pozycje w Google zależy od natężenia ruchu na stronie internetowej.

Niewielka zmiana w ruchu, które mogą być związane ze zmianami na stronie. Wiele po tak wykonanym walizki mówią, że więzy masa była żużel, więc nie ma osiadania pozycji się nie stało, jednak nikt nie może spowodować screenów, gdzie ruch z Google naprawdę poważnie zatonął po zdjęciu linków. Tymczasem pod „Minusinsk” znalazły się takie liderzy rynku, jak Mvideo.ru, Holodilnik.ru, Pleer.ru i nikt z nich nie spadła w Google. Wnioski sami, a najlepiej zdjąć linki i sprawdź na własnej skórze.

Wprowadzenie filtra „Minusinsk” algorytm „Yandex” dał do zrozumienia, jaki powinien być jedyny sposób. W następnej części artykułu pokażemy, jak teraz pozyskujemy linki i jak przyciągnąć naturalne linki na swojej stronie internetowej.

Czytaj Więcej: web developer vs software engineer

Dodaj komentarz