Podstawowe Błędy Podczas Pracy Z Kampaniami W Yandex.”

Porady specjalisty ds. reklamy kontekstowej agencji Relevant Siergieja Trietiakowskiej na przykładzie promocji inwestora. Na dniach w naszej agencji zwrócili się przedstawiciele dużych samara inwestora, które wydają ogromne budżety nie tylko reklamę w sieci, ale i na reklamę w tradycyjnych źródłach.

Ocena skuteczności tradycyjnej reklamy jest poza naszą kontrolą i osobny temat do rozmowy. A oto reklama w internecie — to, czego potrzebujesz. I przeprowadziliśmy audyt działającej kampanii reklamowej. Ale zacznijmy od historii.

Pytanie o reklamie w internecie stanął przed naszymi klientami w lipcu ubiegłego roku, kiedy miałby przyciągnąć dodatkowy strumień odbiorców na stronę kolejnego projektu. Jako główny adware kanału została wybrana reklama w Yandex.” — jednego z wiodących systemów reklamowych na terenie Rosji. Głównym platforma reklamowa stała się sieć wyszukiwania „Yandex”. Do ustawienia i prowadzenia kampanii reklamowej klient nie stał zwrócić się do agencji, a zwrócił się bezpośrednio do menedżerów „Yandex”.

Tylko w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2016 roku wydano 365 950 zł: I oto co z tego wyszło. Pierwsze, na co zwróciliśmy uwagę w kampanii, to — brak schematu „1-1” (jedno ogłoszenie na jeden kluczowy wniosek):

Niekompetentni specjaliści zaniedbane takiej reguły, a niepotrzebnie. Rzecz w tym, że taki system pomaga lepiej orientować się w statystykach. Spoiwo „jeden kluczowy wniosek na jedną grupę reklam” pomaga w odpowiednim czasie wykryć, który fraza z listy minus-zwrotów wymaga opracowania i jaki jest kluczowy wniosek jest najbardziej korzystne z punktu widzenia rentowności inwestycji marketingowych. Jeśli tej zasady zaniedbywać, to mało tego, że w samej kampanii śledzić statystyki dla każdego klucza będzie bardzo problematyczne, jeszcze bardziej trudno to będzie zrobić w systemie analitycy „Yandex.Metryki” lub Google Analytics.

Ale jeśli ci się nie interesuje analiza kampanii reklamowej i kierują panem zasadą „najważniejsze jest to, aby reklamy były wyświetlane, klient i tak nic nie rozumie”, to, oczywiście, można zostawić i tak. Mówiąc o zbieraniu informacji. UTM-znaczników, nawet najbardziej prosty, zalecanej w pomocy „Yandex.”, nie na próżno.

Ale już wiemy, że zbieranie statystyk i analiza kampanii nie były priorytetem w tym przypadku. Następne, na co zwróciliśmy uwagę — lista słów kluczowych,. Dla zrozumienia poniżej znajduje się zrzut ekranu (marki klienta ukryty).

Dlaczego. Jaki cel wykonywał pracownik „Yandex”, dodając więzadła w stylu „Marka w Samarze” i „Marka w g. Samara”.

Jak to pomoże przyciągnąć więcej kliknięć. Co więcej, zdanie nie . W pewnym momencie, że są magikami, i w drugim przypadku było aż 16 wyświetleń. Co prawda ani jednego kliknięcia. Taka sama historia z grupą „Marka 2016” i „Marka 2016 roku”.

W podobny sposób w kampanii zostały stworzone większość reklam. Maksymalna liczba fraz kluczowych w grupie reklam dochodziło do 28. Można by przypuszczać, że zbieranie niskiej częstotliwości zapytań w takie grupy był związany z nowomodny wprowadzeniem „Yandex” — „Mało wyświetleń”. Ale, powtarzam, kampania była prowadzona w okresie od lipca 2016 roku do grudnia 2016 roku.

Status pojawił się dopiero na początku 2017 roku, więc ta opcja nie ma nic wspólnego. Z kluczowymi zapytaniami wszystko jasne. Ale jak jest skonfigurowany sama kampania. Wchodzimy w ustawienia.

Na pierwszy rzut oka, wszystko jest w porządku. Jednak widzimy, że jest włączona funkcja dodatkowych zwrotów i nadlewka zwrotów. Sytuacja powoli zaczyna się ujawniać.

„Wyświetlanie dodatkowych trafne frazy” i „automatyczne nadlewanie zwrotów” — funkcji, podobne w swój cel. Jedyna różnica, jak mówią sami specjaliści „Yandex”, w tym, że pokaz w nie wpływa na ogólne statystyki kampanii i gromadzi własną, podczas gdy HARFY — wpływa. Same funkcje w istocie dodają nowe klucze automatycznie. Ale czy robot może zastąpić człowieka.

Wchodzimy w statystyki i patrzymy, co dodaje nam takie zdanie. A dodali nam, że: Między innymi, była ogromna ilość i innych zwrotów, nie mniej wątpliwej treści.

A teraz najciekawsze. Za cały okres prowadzenia kampanii reklamowej na takie oto zdanie wydano 61 176 zł. To jest około 17% całego budżetu reklamowego. Sam klient w pełni zaufał menedżerów „Yandex” i nie śledziłem kampanii.

Wyszły następujące wyniki: Czy zostały sporządzone jakościowo reklamy. Nie. Czy były stworzone wszystkie warunki dla analizy kampanii. Nie.

Czy został zażegnany cel budżet. Nie. Czy klienci z taka kampanii reklamowej. Być może, ale tego się już nigdy nie dowiemy.

Nie będę mówić za cały stan menedżerów „Yandex” — poziom profesjonalizmu u każdego specjalisty swój. Ale nie zapominajmy, że ci ludzie pracują na „Yandex”. Są one przede wszystkim wiedzą o wszystkich instrumentach swojej platformy reklamowej, które są najbardziej korzystne dla nich samych. I, oczywiście, chronią interesy swojej kampanii, a nie swojej.

Wyślij własne aktówki, w wyniku których udało się znacznie poprawić (lub wręcz pogorszyć) wskaźniki projektu, na what@growthhacks.ru. Ciekawe eksperymenty na pewno trafią na strony w kategorii Growth Hacks.

Dodaj komentarz