„Rosyjskiej TV Brakuje Uczucie, że Masz Kontakt Z żywym Człowiekiem”

Tradycyjna telewizja stał się swoistym reliktem przeszłości. Publiczność rosyjskich kanałów gwałtownie się starzeje, podczas gdy młode pokolenie masowo emigruje do internetu. Już dziś ogromna liczba ludzi w wieku od 20 do 40 lat czerpią znaczną część informacji z globalnej sieci i postrzegają klasyczna telewizja jako bezużyteczny atawizm. Młodemu pokoleniu nie interesują martwe twarze mówców, czytających „wyrafinowany” tekst z teleprompter.

Chcą być zaangażowani w historię, potrzebują żywe emocje na ekranie. Dlatego w ostatnich latach poważne popularność zyskały . Ich filmy, oświetlające te lub inne zdarzenia, daje widzom poczucie obcowania z żywym człowiekiem. Tym nie mniej, obiektywnie przegrywają tradycyjnej telewizji z powodu treści wątpliwej jakości i problemów z nóg.

„Life” postanowił połączyć oba te formatu, biorąc w nich wszystko, co najlepsze. Od poniedziałku, 26 września, „Life” będzie opowiadać nie wiadomości, a historii ludzkiej historii. Liczymy na młodzież, która nie ogląda tv w klasycznym jej rozumieniu.

Wiodącym dokładnie będą miały tylko jakieś ogólne porady i tezy. Czyli widać, że przed tobą żywy człowiek, a nie robot, który czyta z góry przygotowaną tekst. Czego brakuje współczesnemu telewizji, zwłaszcza rosyjskiego. Po pierwsze, emocji.

Po drugie, uczucie, że masz kontakt z żywym człowiekiem. Teraz zmieniamy format wiadomości. Zmieni się format broadcasting. Zamiast zwykłych bloków na pół godziny siatkę podzielony na kawałki przez 20 minut. Tu wejdzie informacyjny blok na dwie-trzy minuty, program w jednym z tematów, ogłoszenie strony internetowej lub w inny blok krótkich wiadomości — dosłownie w jednej linijce.

Czyli skupiamy się na historii wokół jakiejś wiadomości na jakiś temat dnia. Tych kilka dni, wszyscy je przetwarzamy i dajemy te historie. Chcemy więcej żywy zdjęcia, więcej pracy w studio. Nie trzeba stale pokrywać wiodącego zamontowanymi działek.

Przypomnijcie sobie, jak wygląda standardowy kanał informacyjny. Prowadzi głównie siedzą przy stole, a nam od czasu do czasu pokazują historie, zamontowane korespondentów. Teraz kupili wiele urządzeń, które powinno pomóc w wizualizacji zdarzenie, rozwinąć temat głębiej i bardziej klimatyczny. Do tego mamy trzy nowe osocza, z których dwa przezroczyste.

Ponadto, w studiu pojawi się dynamiczny światło. Warto zauważyć, że matryce do tych ekranów produkuje Samsung, i w związku z premierą iPhone 7 firma chwilowo nie produkuje takie akcesoria. Wszystkie ich moce produkcyjne teraz zajmują się produkcją wyświetlaczy dla nowych smartfonów Apple. W ten sposób zakupione przez nas przezroczyste ekrany będą wyjątkowe jeszcze co najmniej pół roku-rok. Jakąś ich część, oczywiście, udało się zakupić w świecie, ale w Rosji, raczej takich nie ma.

Jak to wszystko będzie działać — umieścimy wiodącego do warunków działki. Załóżmy, że doszło do ataku terrorystycznego. Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości możemy odtworzyć analogii miejsca zdarzenia i pokazać jak terrorysta przechodzi, siada, pozostawia portfolio. Odpowiednio, dynamiczne światło pomaga nam stworzyć atmosferę, aby nie odwracać uwagi widza na te dodatkowe elementy. To jak w teatrze, tylko u nas nie fikcyjne historie, a prawdziwe wydarzenia.

Od otrzymania zadania do tego, jak zobaczymy to wszystko przed wiodącym, odbędzie się nie więcej niż godzinę. To już za godzinę na ekranie pojawi się główny z gotowych historią i wszystkimi elementami projektu. Będzie jeszcze i grafika 3D. Z jej pomocą możemy jakieś rzeczy pokazywać w zakresie.

Z grubsza mówiąc, zamiast zwykłych kolumn i schematów umieścimy człowieka obok samochodu, który gdzieś niedawno wybuchł, albo obok Ronaldo, który trzyma się za nogę. Wszystko to realizowane za pomocą systemów Real Time Graphics. U nas stoi urządzenie, które możemy w pełni zaktualizowane, i pięć serwera HDVG 4+.

Najważniejsze, że będzie możliwość komentowania ester niemal w czasie rzeczywistym, a wszystko to będzie odtwarzany na ekranie. Widzowie będą mogli komentować eter. Naturalnie, wszystkie komentarze będą . Serwisy informacyjne i redaktorzy będą kombinował, czy odnosi się komentarz do tematu i czy jest to ważne innym widzom.

Tego nigdy nie było, żeby można było siedzieć bezpośrednio na stronie kanału, komentowania i raz zobaczyć swoją wypowiedź na ekranie. Czyli idzie na żywo, pod okienkiem z kamery można zostawić swoją opinię, która niemal natychmiast trafia w eter. Teraz liczymy na to, że ilość komentarzy wzrośnie wykładniczo.

Podstawowe znaczenie zmian taka. Staramy się zrezygnować z wszystkiego, co łączy nas z innymi dostępem do kanałów telewizji satelitarnej. Teraz ludzie w większości siedzą w globalnej sieci, dlatego u nas i układ będzie to coś wygląda na dostęp do internetu. U nas nie będzie przewijanego. Na przykład, te same komentarze wyglądają jak powiadomienia na „tożsamości”.

Są bardzo zadbane, nie przeszkadzają całej kompozycji kadru. Zapowiedzi jakichś takich wiadomości, jak widgetów, u nas wyjeżdżają z góry. I nieco później, mam nadzieję, że zrobimy to . Ale teraz to jest dopiero na etapie pomysłu.

Z technologicznego punktu widzenia mamy zmieniło się praktycznie wszystko. Wyjątkiem studyjnych kamer — ich nie zdążyli zmienić. W niektórych studiach Ostankino są kamery, które i 10 lat. Ale po prostu nie stoimy w miejscu, zawsze jesteśmy na krzywej, w tym dotyczące. Mamy teraz zadanie zbliżyć się do photoreal zdjęciu — przez analogię z tym, jak blogerzy na aparaty fotograficzne kręcą.

Zestaw telewizyjnego dziennikarza () teraz przechodzi na nowe kamery. — to część, która jest używana na ulicy. Ponadto, zmieniło się wszystko, co jest używany wewnątrz studio. Na przykład, jesteśmy w pełni zastąpiły system informacyjny składu.

Teraz korzystamy z najnowszej wersji Octopus — oprogramowania do tworzenia tej najniższej składu. To ZA dużo, gdzie jest używany, w tym w Moskwie i Rosji. Jednak pierwsze w naszym kraju, że doświadczył ósmą wersję. Jeszcze został zastąpiony przez system przechowywania multimediów-materiałów — tzw. MATEK, które dostarczyła nam firma Edit Share.

Do pracy Octopus zostały zakupione nowe serwera. Ponadto, MAMO również ma swoje specjały serwera. Ważne jest to, że zmieniliśmy integratorów. Wcześniej integratorami u nas były ” Pro” i oni stawiali swoje produkty. A tam zarządzanie znajdowało się bezpośrednio na stronie integratora.

Czyli nasze aichi specjaliści nie mogli normalnie zainstalować ten system. Zaletą i Octopus, i Edit Share w tym, że nie jesteśmy zależni od integratora i producentów. Takich zasobów nie ma u innych w Rosji. Staraliśmy się znaleźć, ale taka więzadła nigdzie indziej nie spotkałem.

Oczywiście, były trudności przy przejściu na Octopus i Edit Share. Sam proces zmiany struktury MAMO i — jest to domyślne skomplikowana historia. Jednak wszystkie prace przeprowadziliśmy z góry. Za kilka miesięcy do instalacji systemu workflow został zmieniony pod nowe standardy. Z góry przemyślane całą technologię zbierania .

Jak to będzie wyglądać, w co wymienić itp. W ten sposób, gdy system przyjechała, u nas wszystko już było gotowe do uruchomienia. Tym samym Edit Share kongurowana w Londynie pod nasze konkretne wymagania. Oczywiście, po wprowadzeniu systemu do eksploatacji pojawiły się jakieś niuanse, ale w sumie już je modyfikowali.

Jaka jest korzyść zaktualizowanych systemów — na przetwarzanie materiału, czyli na jego gromadzenie, przetwarzanie, opis i montaż, wcześniej trwało dwie godziny. Teraz cała ta praca trwa 30 minut, nie więcej. Czyli, przygotowanie materiału cztery razy. Jest to jeden z przykładów. A ponieważ koncepcja u nas zmienił się, jest bardzo wiele materiałów, które w ogóle traktowanie praktycznie nie potrzebna.

W ten sposób możemy praktycznie natychmiast, bez obróbki, wysyłać materiał na serwer. Aby u widza poczucie obecności. Operatorzy mamy teraz wyglądają jak cyborgi. Mają i małe mini-kamery, które są potrzebne, aby przejść tam, gdzie nie można z dużą kamerą.

Na przykład, jak w Erewaniu, gdy tłum złodziejka w policję kamieniami — tam z ogromnym sprzętem nie da się iść, ponieważ go natychmiast złamie. Plus mają „x-25”, która z długim ostrością, i Mark, aby zrobić jakieś artystyczne plany. To jest bardzo dużo techniki, w rzeczywistości. Plus mamy aplikację w telefonie, z którego też można wychodzić na żywo. Ponadto, u operatorów jest .

Ich wykorzystanie w Moskwie jest ściśle regulowana przez przepisy prawa, zasady nie dotyczą o wadze do 250 gramów. Tak więc, naprawdę, jedynymi, którzy mogą na żywo dawać obraz „z helikoptera”. I to na żywo, a nie jak to robi, na przykład, „polska 24”, które pokazują obraz z dronów wyłącznie do nagrywania. Teraz mamy 40 drony.

Dane uzyskane z ich pomocą przychodzą przez sieć komórkową, a następnie w czasie rzeczywistym przekształca się specjalnym urządzeniem i za pośrednictwem aplikacji mobilnej odchodzą w eter. Załóżmy, że w centrum Moskwy pojawiły się gigantyczne bobry-mordercy. Wyślemy tam naszego operatora. Ściąga i wysyła do nas za pośrednictwem aplikacji materiał.

Za jego plecami plecak, w którym 4-5 kart SIM, dzięki czemu uzyskuje się bardzo dobry kanał komunikacji, a wszystko to szybko tu do nas przychodzi. Redaktorzy decydują, co z tym wyjazdem zrobić. Albo dawać na żywo „z kół”, albo zrobić z niego jakiś materiał. Jeśli zdarzenie jest naprawdę na to zasługuje, jeśli jest naprawdę donośny — możemy tam wysłać i trzech operatorów raz. Staramy się szybko tworzyć na żywo okna.

Czyli biorą się wszystkie trzy źródła i jednocześnie są wysyłane na żywo. Czy jest to wygodne oglądać raz za trzema ekranami. Podczas transmisji z tylko jednego źródła jest prawdopodobieństwo, że nastąpi jakieś zdarzenie, a my pomyliliśmy się z wyborem źródła i widz wszystko nie zagra.

Dodaj komentarz