Siemens Zmieniła Pozycjonowanie Z Powodu Niewłaściwego Postrzegania Marki

Agencja Ogilvy &Mather opracowało dla Siemens strategii z hasłem „Pomysłowość dla życia”. Motto zastąpił stary „Na drodze do przemysłu 4.0 — w maszynowni produkcji”. Jak podano na stronie internetowej firmy, jej założyciel Werne von Siemens nazwał obecną strategię pomysłowe duchem. Dyrektor ds. komunikacji Siemens Claire Jarvis mówi, że jeśli zapytać przeciętnego człowieka nazwać skojarzenia z firmą, to odpowiedź będzie mniej więcej taki. „Niemiecki, technologia, łączność, komórkowe”.

Ale Siemens nie produkuje telefony komórkowe już od 11 lat. W 2005 roku firma sprzedała biznes związany z komunikacją, tajwańskiej firmy BenQ. Jarvis powiedziała, że była bardzo zaskoczona, że wizerunek firmy jako producenta telefonów utrzymywało się przez tak długi czas. Dyrektor ds. komunikacji sugeruje, że stało się to dlatego, że telefony — towary konsumpcyjne, marka których ludziom łatwiej zapamiętać.

Teraz Siemens zajmuje się bardziej globalnymi projektami, o których zwykle prawie nie znane szerszej publiczności. W nowej kampanii reklamowej Siemens opowie więcej o technologiach, którymi się zajmuje. Firma działa w trzech głównych obszarach. Technologie dla rozwoju przemysłu, oszczędność energii i inteligentna infrastruktura.

We wszystkich z tych miejsc organizacja projektów w Rosji. Plan automatyzacji sieci wodociągowej w Sankt-Petersburgu, technologia elektroenergetycznych Smart Grid w Ufa, pociągi „Jaskółki” dla PKP. Kampania marketingowa Siemens obejmuje zakwaterowanie w prasie i internecie, PR, pracę w portalach społecznościowych. Pozycjonowanie zmieni się w taki sposób, że reklamy nie będą więcej mówić o takich jak energia wiatrowa i ekologia, a na rzeczach bardziej bliskich konsumenta. Jarvis dodała, że niewłaściwe postrzeganie marki spowalnia rozwój firmy.

Siemens udostępnił film, który opowiada o technologiach, które rozwija. Film pokazuje, że wynalazek firmy są korzystne dla życia i mają zastosowanie w przyszłości.

Dodaj komentarz