Stan, Lub „dzierżawa” Specjalistów: Porównanie Kosztów

Partner firmy KMD24 Andrzej o tym, ile kosztowało opracowanie produktu przy zatrudnianiu własnej drużyny lub poszukiwaniu specjalistów spoza projektu. W ciągu ostatnich 17 lat swojego życia pracuję w IT. Zaczynał jako samodzielny programista, potem pracował dyrektorem technicznym digital-agencji i dużym ecommerce-projektu, i, w rezultacie, prowadzę firmę KMD24, świadczącej usługi IT-programistów.

Problemów z ramkami w opracowywaniu projektów IT staje się coraz bardziej. Nawet jeśli zostawimy na boku ogromny problem zatrudniania wykwalifikowanych programistów, to pozostaną kwestie planowania ich pracy, oceny trudności i masa innych czynników, którymi trzeba się kierować na wszystkich etapach rozwoju projektu.

Oto jakie podejścia istnieją dla ich rozwiązania. Wewnętrzny rozwój — jest to najbardziej przejrzysta, ale i najtrudniejsza metodologia wytwarzania produktu. Czasami własny zespół może okazać się dość tanim sposobem realizacji, czasami — najdroższe.

Rzecz w tym, że do prawidłowego rozwoju każdego projektu zawsze jest potrzebna cały zespół ludzi — nie tylko programiści, ale i projektanci, testerzy, produkt- i produkt-menedżerowie. I nie wystarczy zebrać ich razem, ale i sprawić, by skutecznie działać. Rozwiązanie tego problemu opisywali dziesiątki razy, ale wydaje mi się, że ona wciąż pozostaje dla wielu problemem.

Jakie są niuanse: Opracowanie własne nadaje się firmom, które już mają IT-infrastruktura i już zorganizowany proces. Wszystko, co jest wymagane — skalowanie obsady. A to już zależy od obecności klatek na rynku, ciekawych zadań w projekcie i odpowiedniego budżetu na wykup deweloperów w stanie.

Tak, pracuje nad ośmioma ecommerce-projektami i CRM w Inventive Retail Group, zebrałem drużynę z 10 osób z programistami, analitykami i , aby zmniejszyć „odległość” od projektu do bardzo nierównego biznesu i zamknąć trudne pytania. Według niektórych marek wymagania za cenę promocyjną mechanikom lub funkcjonalności mogą się zmieniać kilka razy w ciągu dnia, a realizacja, miły, potrzebna była jeszcze wczoraj. I muszę powiedzieć, że mi się mocno szczęście znaleźć się wtedy na rynku bardzo dobrych chłopaków.

Część z nich cały zespół przeniósł się do nas z Euroset. Najprostszym sposobem, aby oddać w outsourcing. Jeśli masz sprawdzony wykonawca z wolnymi zasobami — jest to płatna opcja. Opowiadamy kolegom, czego chcemy, otrzymujemy od nich terminy i cena, prowadzimy kontrolę w trakcie pracy nad projektem, przyjmujemy produkt.

Pozornie, wszystko jest w porządku — istnieje możliwość wyboru wykonawcy, z optymalnym budżetem, skutecznego uzyskania wyniku i współdziałania z wykonawcą, który działa, dopóki wszystko nie będzie idealnie. Ale i tu można się pomylić:

Jeśli wewnątrz firmy-klienta nie ma żadnej wiedzy na temat produktu, a tylko własny interes, lub wewnętrzny zespół nie poradzi sobie z ilością, to jedyny rozsądny wybór — outsourcing. Za wszystkie brakujące kompetencje będzie musiał zapłacić. Jak klient mi było wygodne z punktu widzenia planowania budżetu kwartalny, półroczny lub roczny zakres opracowania, wiedząc, że nasi menedżerowie i deweloperzy nie poradzą sobie z taką ilością.

— jest to forma zarządzania personelem, podczas której specjaliści z niezbędnymi kompetencjami są w stanie innej organizacji, a klient płaci za ich pracę, czas i wykorzystuje je u siebie w projektach. Jeśli w cały projekt znajduje się na zewnątrz przedsiębiorstwa, w poza nim działa tylko personel techniczny, który z konieczności łączy się z projektu. W niektórych przypadkach możliwe jest, aby twórcy przychodzili do biura do klienta, ale ekonomicznie to nie zawsze skutecznie.

Od freelancing sam ) potwierdzonymi kompetencjami i gwarancje dyscypliny pracy. poszczególnych specjalistów będzie w pełni skuteczny w magazynie w firmie kompetencji zarządzania projektami. Niuanse:

Aby zobrazować różne modele wykorzystania zasobów, przygotowałem małą tabelę z ich skuteczności: udanego uruchomienia potrzebna była drużyna Python-programistów do tworzenia ekosystemu niestandardowych aplikacji do przeglądania treści na popularnych platformach (Smart TV, iOS, Android, Mobile, STB) z dowolnego miejsca na świecie. „Podnosić” swoją drużynę było trudne i długie sprawą, i dlatego Start.ru zwrócili się w KMD24, gdzie tworzyli 70% drużyny.

Projekt jest rozwijany już cztery miesiące, wkrótce ukaże się pierwsza wersja produktu. Inne firmy potrzebne byłyNET-specjaliści z dużym doświadczeniem (poziom Senior) do długoterminowej współpracy (ponad 12 miesięcy) i rozwój technicznie skomplikowanego systemu. Nasza firma zaproponowała ośmiu kandydatów, na podstawie wyników rozmów z każdym z nich wybrano dwa, swoją drużynę, i przystąpili do następnej rundy wykonania umowy.

U Euro.Market zbliżał się termin oddania produktu i firmy potrzebna praca trzech specjalistów. Mówiąc umownie, zwrócili się oni do nas w środę, a deadline w poniedziałek, czyli produkt trzeba było pilnie ratować. Udało nam się szybko zebrać zespół, motywować ją na sukces i zrealizować niezbędne funkcje w terminie. stał się dla nich po prostu zbawieniem — wyobraź sobie, gdyby trzeba było zbierać inhouse-polecenie lub szukać zleceniodawcy.

Spójrzmy na przykłady wykonywania typowych projektów trwające sześć miesięcy według różnych modeli. Zakładamy, że do projektu potrzebny jest jeden kierownik, trzy dewelopera i . Przy tym wewnętrzne zarządzanie, procesy biznesowe i komunikacja w formacie inhouse lub organizowane są bardziej efektywne — w tych przypadkach czas trwania projektu wynosi pięć miesięcy, i już w tym będzie oszczędność.

okazuje się nie tylko ekonomicznie najbardziej skutecznym sposobem, aby stworzyć produkt. Jeszcze jest zbliżony do inhouse-opracowanie prędkości. Przy tym bardziej kontrolowane niż — produkt manager znajduje się na stronie zamawiającego i może „online” do monitorowania pracy. Warto dodać, że w trybie obniżone koszty podłączenia i odłączenia zasobów, w wielu przypadkach, dla firm jest to ważne.

Oprócz organizacyjnych warunków nie można nie wziąć pod uwagę cele strategiczne firmy i akcjonariuszy — i mogą one mieć kluczowe znaczenie. Rozszerzenie stanu i inhouse-rozwój — to inwestycje w infrastrukturę i wzrost kosztów operacyjnych, ale wzrost wartości firmy w ogóle. Z drugiej strony, daje wzrost szybkości rozwoju firmy, co często zwiększa zysk netto, który można szybko rozdzielać między akcjonariuszy. Dlatego często widząc rozwiązania kombinowane.

„Pożyczanie” — kadr już od dawna znane i odbudowany proces w handlu i usługach. Coraz więcej i w zakresie IT-opracowanie. To intuicyjny i przejrzysty model biznesowy i model tworzenia produktów. Ma swoje własne cechy, które należy wziąć pod uwagę, ale ona pozwala rozwiązać wiele istniejące problemy, a nawet zaoszczędzić.

Świat przechodzi do nowego modelu Sharing Economy. Teraz jest ważne oprócz kosztów utrzymania zasobów jeszcze wziąć pod uwagę koszt podłączenia i odłączenia.

Model pozwala elastycznie i efektywnie zarządzać zasobami w swoich projektach. Przecież rynek i usługi wynajmu burzliwie rozwijają się i teraz nie trzeba wydawać dużo zasobów, aby posiadać — można po prostu wynająć. Od nieruchomości do premii auto, od sprzętu do pracowników. Wyślij kolumny, zgodne z wymaganiami redakcji, na secret@vc.ru.

Dodaj komentarz