Trudności Tworzenia Gier Dla Telegram

Posłańcy — to nie tylko cenne futro i komunikacja, ale i aktywnie rozwijająca się platforma dla aplikacji. Jeśli skupić się i mówić tylko o Telegram, to i kanały dystrybucji informacji (więcej o nich na vc.ru już pisali), i czat-boty, od zwykłych wyszukiwarek pomocników do najlepszych kompleksów, a Bot API u platformy jedną z najbardziej rozwiniętych i zaawansowanych (w przyszłości spodziewamy się bardzo smacznych dodatków). Zobaczymy na suche dane o publiczności, Telegram.

Przemysł gier nie przechodził nowego trendu. W centrum aktywnym katalogu boty Storebot.me teraz ponad 5 tysięcy aplikacji, 10% z nich można zaliczyć do gier lub gry serwisów. Oczywiście, większość z nich — konkursy, quizy i pomocnicy z dużym stołem do gry (World of Warcraft, World of Tanks i inne).

Na początku tego roku zaczęły pojawiać się już samodzielne pełne projekty gier. Podstawowe gatunki to zarządzanie lub strategii (o pierwszej „farmie” vc.ru już pisali), RPG, „” i kilka gier z gatunku bliskich do interaktywnych zadań („Witaj Nieznajomy”, „Tank raid”). Topowe gry w katalogu Storebot.me. Jeśli uważasz, że robienie gry pod Telegram wręcz po prostu, jesteś w błędzie.

Cech i trudności tutaj wystarczy. Zresztą, oni są charakterystyczne dla wszystkich nowych platform i rynków. W ten sposób odbyły się gry społecznościowe i telefony, i, jeśli ktoś pamięta, i WAP-gry, więc doświadczenia z uprawy projektów nie będzie zbędny. Spójrzmy na główne pułapki i zdecydujemy, co z nimi zrobić.

Decydując się poznać opinię „w polach”, poszedłem i popytałem znajomych, co sądzą o grach w Telegram. Te znane w różnym stopniu zbliżone do branży gier (od aktywnych graczy w do indie deweloperów), ale odpowiedzi były w zakresie od „Używam jako zamiennik Skype a, a tam jeszcze gra?” do „co to jest, daj poczytam”. Nie ma ugruntowanych sposobów reklamy i marketingu nowych projektów — cała nadzieja na i kanały promocji na innych platformach. Dobrze, że pojawiają się pierwsze narzędzia promocyjne; zobaczymy, jak to pójdzie.

Jest pewna korzyść z katalogów boty. Największy i najbardziej rozwinięty — Storebot.me, inne opcje. Botfamily.com (tam boty raz na kilka platform), Telegrambots.info, Getbot.me. Tutaj wszystko jest jasne.

Jeść się chce, a to znaczy, że dobrze byłoby uzyskać od graczy jakieś pieniądze, jednocześnie hojnie im premie i ładności. Ale jak. Pojawienie się narzędzi do zarabiania boty stwierdzono w planach jeszcze w zeszłym roku, ale na razie żadnych postępów nie ma, będzie musiał wyjść siebie. Przedsiębiorczy już stworzyli pierwszą platformę — Botrevenue. Kilka gier wprowadziliśmy funkcjonalność sklepu, realizowana jest po prostu jak link do płatności gabinet serwisu.

Jedyna możliwość — integracja dowolnego odpowiedniego systemu płatności przez stronę na swoim miejscu, ale w tym przypadku gracz odchodzi do przeglądarki, co oznacza, że będzie mógł dokonać płatności nie zawsze. Wiele osób korzysta wielkie międzynarodowe agregatorów płatności, na przykład Xsolla, to pozwala nie martwić się o płatności na zupełnie nieznanych rynkach, gdzie popularny Telegram (Iran, Brazylia). Niektóre gry łączą metody. Premium-walutę można odbierać i za zapraszanie znajomych do gry, i wniesienia jej przez Yandex.Pieniądze” lub bezpośrednio kartą.

Nie będzie przesadą powiedzieć, że wszyscy deweloperzy oczekują kroków do zarabiania od samej platformy. To może zmienić cały krajobraz rynku aplikacji. Realizacja w grze sklepu w grze Happy Farmer. Na platformie praktycznie nie ma etatowych możliwości śledzić statystyki nowych użytkowników i ich dane, przynajmniej podstawowe — jest to bardzo ogranicza możliwości w analizie aktywności gry. Z drugiej strony, mamy bot, zachowuje pełny log wszystkich interakcji, tak jak gra działa na naszym serwerze, a każda interakcja — to zespół na serwer.

Na pomoc przychodzą i niezależne narzędzia statystyki, na przykład Botan.io. Ale w sumie sama baza technologiczna platformy. Orientacja na wieloplatformowy, bezpieczeństwo i podstawowe anonimowość — nie pozwala uzyskać tak wyraźny statystyki, jaką widzimy w grach społecznościowych. Niestety, będzie musiał polegać tylko na uogólnione wskaźniki liczbowe i własnej intuicji.

I więcej rozmawiać z publicznością. Botan.io — darmowy serwis do zbierania zaawansowanej analityki. To nie tyle problem, ile cecha, ale jeśli twój projekt jest zrozumiały tylko w języku rosyjskim użytkownikowi, zdobyć silną publiczność się nie uda, to pozostanie niszowym. Widzieliśmy wyżej wskaźniki dla publiczności.

Runetu tam trochę. Wszystkie topowe projekty początkowo mają lokalizację na kilka języków (trzy-pięć podstawowych). Do podstawowego zestawu (angielski, francuski, niemiecki, hiszpański) przygotuj od razu dodać i nie standardowych opcji. Portugalski, perski i arabski.

Niestety, z góry określić, który język do użytkownika bliżej nie można, a to problemy z optymalizacją UI dla wszystkich języków będzie dużo. Wraz z problemami analitycy wielojęzyczność podstawia ci nogę na drodze zrozumienia, jak rozwijać projekt — oczywiście, jeśli twoja gra wymaga stałej aktualizacji i nie wszyscy mechanicy przemyślane wcześniej jeszcze na starcie. Jeśli nie komunikować się z graczami w osobnej grze czat — trzeba będzie trochę sposobów, aby poznać ich opinie i reakcje na innowacje.

Trzeba do gier towarzyskich, błogosławieństwo, że stworzyć czat na faktycznie czat-platforma łatwo. Ale anonimowość prowadzi do tego, że boisko do gry komunikacji szybko zamienia się w wielką taśmę niedoskonałości raz na kilka języków, wymieszane z i innych treści. Gry czat projektu „Wioska”. W nim jest tylko 242 osoby z 250-tysięcznej publiczności.

Wysokiej jakości i ciągła praca z publicznością, segmentacja jej w różnych czatów (według języków) — to długa i żmudna praca. Jednak ona przynosi owoce w postaci silnego i skupiający community, która następnie będzie ci pomagać i wspierać samoregulację. W wielu projektach, które widziałem, czatowania bardzo słabe, ich liczba uczestników wynosi dziesiętnych procent od głównej odbiorców projektu. Na przykład, w rosyjskim czacie Dragon Islands 51 uczestnik, ale od momentu powstania w maju nie było żadnej wiadomości, mimo, że ta gra ma jeden z najbardziej rozwiniętych światów, i ma dość dużo użytkowników w różnych krajach.

Być może jest to największa i niezwykła złożoność. Masz w zwyczaju robić gry na Unity, Flash lub, zaciskając zęby, na HTML5. Zapomnij wszystko, co wiesz o budowanie dowolnych UI — dla , lub mobilnych . UI w grze Happy Farmer, obrazy pól gospodarstwa dynamicznie generowane pod każdego gracza.

Możliwość komunikacji z graczem i podawania mu materiału jest bardzo ograniczona. Jeśli wiadomości o świecie gry można wysyłać tekstem lub prosty HTML oznakowania, a niektóre gry próbują generować pełne zdjęcia (warto zobaczyć, jak to jest realizowane w gry Happy Farmer i „Pirania”), to od gracza można bardzo trochę. Polecenia jako / ci nikt, oprócz zapalonych maniaków, rekrutacji nie będzie (polecenia w wiadomości są wyświetlane jako linki, tą drogą poszedł Dragon Island, ale wyglądają bardzo ładnie, biorąc pod uwagę jeszcze i ograniczenia rozmiaru ekranu). Do państwa dyspozycji pozostaje tylko klawiatura — wbudowany w wiadomości lub dodanie niestandardowych klawiszy pod polem do wpisywania tekstu.

Ostatnia opcja jest najbardziej prosty i zrozumiały dla gracza, ale do autora doda wiele bólu i trudności. Już wymienione warianty lokalizacji (plus niemożność zrozumieć, na jakim urządzeniu obecnie trwa sesja) przyniosą projektanta niezapomniane noce ze słownikiem i próbami wybrać krótkie, ale pojemne określenia wszystkich ważnych gier terminów. Ach tak, jeszcze tylko cztery rzędy klawiszy (klawiaturę można , ale daję gwarancję, że nikt się do tego-to był zły pomysł) i automatyczne skalowanie do szerokości. W Dragon Islands często wykorzystują uniwersalne przyciski na custom-klawiaturze, przenosząc podpisu w sam tekst wiadomości (unikanie lokalizacji klawiszy).

Artysty, w zasadzie, można zwolnić. Poza minimum grafiki w wiadomościach, pracy dla niego nie ma, bo na klawiaturze mogą być wyświetlane tylko standardowe symbole ikony z zestawu balon UTF-16. Niezależnie od gry nie robili, wszystkie podstawowe elementy gry trzeba się wcisnąć w ten zestaw. Dla gracza pewien plus — standaryzacja. Widząc, że diament w jednej grze — premium-waluta, będzie gotowy do tego, że w swojej nowej grze, jest to również najbardziej wartościowy zasób.

We wszystkich tych trudności jest zaletą. Tekst ukierunkowanie pozwala skupić się na grze i interakcjach, nie odrywając się na ładności i grafiki. Surowe , które zawsze chciałeś swoją grę, ale rozumieli, że rysować nie potrafią i nie chcą być w stanie, w końcu mieli okazję zrealizować swoje najśmielsze pomysły.

ProtoCore, pierwsza Sci-Fi-gra. Jestem pewien, że powstała ona surowa programistą. Wiele gatunków gier i będą całkiem dobrze się czuć w Telegram, a już gatunek zadań tekstowych i MUD (Multi User Dungeon, tekstowa gra wieloosobowa — ok. Red.) wręcz prosi się językiem ojczystym dla platformy i aktywnie rozwijać. Zawartość tekstowa o wiele łatwiej wygenerować, poszerzając świat, chociaż jednej lokalizacji nie wystarczą — przy wyjściu na różne rynki obowiązkowe adaptacja.

Czytaj Więcej: google.co.uk/clients.html

Dodaj komentarz