Walizka Na Adres E-marketingu: 200 Sprzedaży Na 3,2 Mln Zł Za Dziewięć Dni

Formuła uruchomienia produktu za pomocą e-strategii od partnera zarządzającego szkoły menedżerów „” Aleksandra Orłowa. Projekt w zakresie edukacji online daje możliwość testować i znaleźć najlepsze narzędzia marketingowe. Podzielę się z wami jednym z naszych ulubionych napojów na email-marketingu. „E-marketing, poważnie. Skrzynka zdobyta, próbując sprzedać coś, co jest mało użyteczne, za dużo pieniędzy.

Tak, tam wszystko jest jasne. Szli maile częściej, davie więcej, nagle — coś i jak to się skończy. I w ogóle, do dobrego produktu marketing nie jest potrzebny”. W tym jest jakaś prawda — produkt musi być dobry. Ale jego efekt i ilość pozyskanych klientów można znacznie zwiększyć prawidłowym funkcjonowaniem e-marketingu.

Podejście „ściśnij, aż twoje paznokcie nie kupią”, niestety (lub na szczęście), nie działa. Tutaj wymagany jest inny. W nim na każdym biegu jest przewidziana scenariusz stron na 50, w 15-20 listach, nie jest jego logika, słabo czytelna na zewnątrz. I innej człowiek nie zawsze jest w stanie powiązać losowanie ipada w jakimś „głupim” konkursie do startu produktu na zupełnie inny temat miesiąc później. Jednak logika w tym jest.

Spróbujmy ją znaleźć. Dla przykładu przyjrzyjmy się uruchomienie programu nauczania „Formuła pracy z ludźmi”. Na ten moment mamy pozostawała baza w 28 tysięcy osób (open rate około 20%), ale wydawało się, że wszyscy, którzy chcą coś u nas kupić już to zrobili. Oczekiwania dotyczące uruchomienia nowego kursu były mgliste.

I tu na pomoc nieoczekiwanie przyszedł kolega z zagranicy. Dostęp do internetu-przedsiębiorca Jeff Walker ze swoją „Formułę uruchomienia produktów”. Z jego kursu wzięliśmy podstawową logikę, wymyślili scenariusz napisali 18 e-maili, trochę potykający się nasz blog na „” i za dziewięć dni otrzymywali 200 sprzedaży na 3,2 mln zł. 75% ludzi zapłacił za siebie, 25% przysłali nasi klienci biznesowi. Najpierw, oczywiście, tylko portret klientów i to, jaka transformacja wydarzy się w ich życiu po zakupie naszego produktu.

To nie jest tak dużo pomogło w czymś konkretnym, ile dostrojonych na właściwej drodze podczas pisania e-maili-dotknięć na wszystkich etapach uruchamiania. Sam w sobie jest uruchomienie składał się z trzech części: Cele -uruchomienia: Najpierw zdecydowaliśmy się zrobić wywiad z jednym z nas — Chwałą , — dedykowana wyjścia jego „Czarnej księgi menedżera”. Ta -motywacji wydanie od momentu wyjścia stało się naszym najbardziej popularnym produktem darmowym.

Pomyśleliśmy, czemu nie. Jednocześnie opublikowaliśmy wywiad i na „”. Jestem pewien, mało kto wcześniej słyszał tam o książkę, ale wywiad udało się długim, ciekawym i miejscami kontrowersyjne. W końcu materiał zdobył oszacowanie od +20 i 35 tysięcy odsłon. Gdzieś w połowie Chwała spojrzenie wspomniał, że teraz przygotowujemy się na nowy produkt.

Jest to ważne, pisze Walker, dawać ludziom wskazówki na etapie -uruchomić. Następnie postanowiliśmy zorganizować konkurs. Takich działań nigdy wcześniej nie robiliśmy, więc niewiele myśląc, zapożyczyli pomysł z tego samego Walkera. Zrobili konkurs „Wymyśl slogan „””. Przesłanie było proste.

„Szkoła menedżerów „” istnieje już pięć lat. A motta u nas nie ma. Jak to jest niepoważne, że jesteśmy. Usiedli wymyślić motto, nic dobrego nie przyszło do głowy. Stało się jasne, że potrzebna jest pomoc sali.

I postanowiliśmy zorganizować mały konkurs..”. serce i ropuchę, nagrodą postanowili przypisać iPad Air. Udało się trzy listy: Otrzymaliśmy około 900 odpowiedzi. Para ludzi nad nami , ale reszta absolutnie szczerze starali się pomóc, przesyłając dobre, miłe słowa o naszej szkoły.

Podobno poprzednie pięć lat spędziliśmy nie potrzebnie. Walker cynicznie zauważył, że kiedy ludzie starają się myśleć o tobie coś dobrego, to psychicznie są to i przekonać się w tym, co naprawdę są. Jako ostatniego etapu -uruchomić przeprowadziliśmy ankietę publiczności metodą „Dwa pytania”. Użytkownicy przechodzili na stronę z ankietami, gdzie czekały trzy akapity o nowy produkt i tylko jedno pytanie. „Powiedz mi, proszę, w odpowiedzi na dwa pytania dokładnie powinny być w naszym kursie?”.

Po wypełnieniu i kliknięciu na przycisk „Wyślij” użytkownicy trafiali na następną stronę, gdzie było napisane. „Dziękuję, już nam bardzo pomogły. Jeśli chcesz pierwszy wiedzieć o wycofaniu produktu, wpisz swój e-mail”. Po zebraniu wczesnego listy klientów (w nim znalazło się około 120 osób), użytkownicy przechodzili na ostatnią stronę — „Zbieracz opinie”. Był tam około następujący tekst.

„Dziękuję, poinformujemy cię o pierwszym wyjściu nowego produktu. Ale ponieważ jest on nowy, nie ma jeszcze recenzji. Jednak już dawno na nas podpisane i mógłby ocenić nasze materiały. Jeśli to nie problem, możesz napisać o nich parę dobrych słów. Oto kilka przykładów, jak można to zrobić.

W ten sposób zebraliśmy pozytywne opinie o naszej przeszłości i materiały, które później wykorzystali w ogłoszeniu. Reakcja na sondaż był bardzo żywy. Otrzymaliśmy około 700 odpowiedzi, które musiałem zdemontować osobiście.

To pozwoliło: Zazwyczaj produkt rozwiązuje pewną kompleksową problem, który składa się z masy prywatnych problemów. W naszym przypadku kurs powinien nauczyć menedżerów pracować z ludźmi. To kompleksowe umiejętności, które składa się z. Umiejętności prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, umiejętności układać stan ludzi, umiejętności określenia psycho człowieka, umiejętności rozwiązywania konfliktów i tak dalej.

Każdy dotyk buduje się w następujący sposób. „Dzisiaj chciałbym porozmawiać o problemie X. Oto, jak można go rozwiązać. <szybkie, intuicyjne i użyteczne rozwiązanie problemu>. Jednak X — nie jedyny problem w <konkretny obszar>.

Więc następnym razem porozmawiamy o tym, jak rozwiązać problem Y”. Problem → Decyzja → Intryga. W końcu trzeciego dotyk zamiast intrygi uruchomienie produktu „w przyszłym tygodniu”. Okno sprzedaży Walker polecam otwierać tylko w dni powszednie w przedziale między poniedziałkiem i piątkiem. Ustaliliśmy dla siebie cztery dni, od wtorku do piątku.

Plan był taki: Poniedziałek, 8:00 — ogłoszenie na początku listy. Wtorek, 6:00 — instrukcja całej abonament bazie danych. „Przez dwie godziny otworzy się rejestracja w <..>. Oto co musisz zrobić.

<..>”. Miesiąc spędziliśmy w przygotowaniu (hype, konkurs, wywiady, wideo przydatne dla etapu ). I oto on wtorek — dzień premiery. Kiedy koniec pierwszego dnia (z czterech) u nas było tylko dwóch klientów, omal nie oszalał. Niszczyłem na sobie resztki włosów i przeklinałem Walkera.

Do cholery, jest to dość irytujące — pracować miesiąc i dostać dwie sprzedaż. Na drugi dzień stało się dziewięć sprzedaży. Trzeci dzień przyniósł 41 sprzedaż. Czwarty — 83. Klienci korporacyjni też idziemy z drugiego dnia.

Próbowaliśmy łańcuchy takie uruchomienia ponad 20 razy. Zawsze ponad 50% sprzedaży zdarza się w ostatni dzień. Ot, taka cecha. Najważniejsze — nie w pierwszych dniach. Algorytm ten zawsze spełnia dobrze, jeśli robisz odpowiedni produkt i do wszystkiego podchodzić z rozsądkiem:

Pobierz teksty listów uruchamiania ze wszystkimi linkami do strony tutaj. Wyślij własne aktówki, w wyniku których udało się znacznie poprawić (lub wręcz pogorszyć) wskaźniki projektu, na cases@vc.ru. Ciekawe eksperymenty na pewno trafią na strony w kategorii „Aktówki”.

Dodaj komentarz