Walizka Z Rosji: Jak Format Canvas Od Facebook Pomógł Producentem „Agrobiznes” Ogarnąć 70 Tysięcy Użytkowników

O Canvas wiele osób wie, ale rosyjskich teczek z wykorzystaniem formatu na razie mało. My testowaliśmy go w pilotażowym projekcie, rozwiązując zadanie — w końcu mamy lojalność użytkowników, dobry zasięg, przejścia na linię stronę i dobre wskaźniki CTR. Kluczowe przesłanie w marka-platformie „Agrobiznes” — to jakość bez kompromisów. Wiele rzeczy robimy po to, aby sprostać temu.

Część naszych klientów to eksperci, którzy dobrze znają się na stekach. Kucharze, restauratorzy, smakoszy. Przy tym, „Agrobiznes” rozwiązuje zadanie zapewnić maksimum rosjan wysokiej jakości produktów mięsnych. W naszych społecznościach w ” Vkontakte i Facebook, które prowadzimy od listopada 2014 r., stosunek użytkowników to samo.

Jądro tworzą eksperci, ale większość to po prostu ludzie zainteresowani dobrej jakości produkt. Niewiele osób wie o tym, co dzieje się z stek z jego pojawieniem się na talerzu. Niewiedza rodzi mity, a oni szkodzą całej branży. W komentarzach użytkownicy często pisali, że chcieliby pojechać na produkcji.

W tym był wgląd. Z przyjemnością zapraszamy naszych partnerów do produkcji, ale nie możemy pokazać go wszystkim. Więc zdecydowaliśmy się użyć w inny sposób, w którym użytkownik nie trzeba nawet wstawać z kanapy.

Jak hoduje byki rasy Black Angus, w jakich warunkach żyją, jak odbywa się ich ubój i rozbiór — wszystko to mamy z kolegami z agencji Paper Planes postanowili opowiedzieć za pomocą Canvas. Dla tego stworzyliśmy , który wyczerpująco przekazał drogę stek od pola do lady. Do tworzenia Canvas użyliśmy wewnętrzne zdjęcia firmy i reklamy. Filmy i zdjęcia montowaliśmy pod szerokie interaktywne możliwości formatu, malowane na jasne i przejrzyste plansza przy pomocy projektanta.

W końcu Canvas umieściliśmy zestawienie produktów, powołując się, aby przejść na stronę. U nas nie było strachu urazić czyjeś uczucia, bo delikatnie podawano informacje na każdym etapie, i na początku ostrzegali użytkowników, że to będzie uczciwa opowieść o produkcji mięsa. Canvas — reklamowy w formacie, który można używać tylko w ruchomej taśmie iOS i Android.

Kiedy zaczęliśmy tworzyć interaktywną reklamowy publikacji, zrozumiał, że tak naprawdę nie wiemy, na jakie wskaźniki orientować się, ile warte jest przejścia, jaki CTR będzie uznane za optymalne. Na podstawie zadania (education choice), tworzyliśmy reklamy na wszystkich członków społeczności i odbiorców, podobną do naszych użytkowników (look-a-like). Kampania szła dwa tygodnie.

Reakcja publiczności zadowolony. W komentarzach do wpisów w formacie Canvas otrzymaliśmy wiele konstruktywnej informacji zwrotnej. Były i negatywne komentarze typu „wy dranie, zabijasz zwierzęta, jeszcze na żywo pokaż”. Ludzie przychodzą do nas w społeczność, jest to normalna reakcja, tylko takich komentarzy było dwa-trzy sztuki.

Oto, co udało nam się za dwa tygodnie publikacji. Najważniejsze tutaj — wskaźniki przejść na stronę. 66% użytkowników, widzieli Canvas, przeszli na linki, aby zapoznać się z produktami.

Materiały objętościowe, tak jeszcze na produkcyjną tematykę rzadko wywołują szeroki odzew publiczności. Ale Canvas, zorientowane na percepcję wzrokową, pozwolił nam przekazać informacje na proste i jasne. Początkowo myśleliśmy, że format zadziała raczej na wizerunek firmy i wzrost lojalności odbiorców, niż na przejścia do witryny.

Jednak udało nam się nie tylko opowiedzieć o produkcie, ale i zainteresować się nim 2/3 użytkowników, którzy przeszli na Płótnie. W ten sposób nasz z agencją pomysł jest bardziej niż uzasadnione. Zalecamy, aby nie bać się korzystać z możliwości Canvas w przypadku, jeśli produkt wymaga szkolenia użytkowników. Planujemy powtórzyć sukces, uruchamiając nowy w październiku — motyw na razie trzymamy w tajemnicy.

Aby zobaczyć, jak wygląda Canvas „na żywo”, trzeba dołączyć do społeczności „Agrobiznes” w Facebook, ponieważ w połowie września rozpoczęliśmy kampanię na członków społeczności.

Dodaj komentarz