Walizka Z Rosji: Wyjście Z Aplikacji „Kalendarz Ciąży” Na Pierwsze Miejsce W Kategorii W App Store Bez Budżetu

Aplikacja „Kalendarz ciąży” już od kilku miesięcy zajmuje pierwsze miejsce w sekcji rosyjskiego segmentu App Store i jest w top 10 w Google Play w jednym z najbardziej konkurencyjnych partycji — „Medycyna”. Budżety, które farmaceutyczne, medyczne i inne firmy wydają na najwyższe pozycje w tej kategorii, można porównać z budżetem innych krajów. Jednak firma-deweloper „Kalendarz ciąży” Mobile Dimension nie zapłaciła za promocję swojej aplikacji w top ani jednego rubla. U aplikacji ponad 450 tysięcy unikalnych użytkowników, z których 160 tysięcy — aktywni internauci odwiedzający w aplikacji nie rzadziej niż raz w tygodniu.

Codziennie go pobrać ponad 2000 kobiet w ciąży. Dla osiągnięcia takich wyników, pomimo rad zatrudnienia marketingu, nie było ani jednej publikacji w „” forach i nie rozesłano ani jednej informacji prasowej w damskie MEDIÓW. Ale to nie znaczy, że aplikacja nie zajmowali.

Możemy wspomagać aplikację w top-1 jeden z najbardziej konkurencyjnych partycji, skupiając się na analizie potrzeb, analiz i współpracy z istniejącymi użytkownikami. Początkowo aplikacja została umieszczona w dziale „Zdrowie i fitness”, jednak zabudowy szli powoli. Przenoszenie aplikacji z pierwotnie wybranej kategorii „Zdrowie i fitness” w „Medycynę” pozwolił niemal natychmiast stymulować potężny napływ użytkowników. Z 300-400 pobrań dziennie do 800-900 na każdej platformie. Bardzo pomocny okazał się dobór słów kluczowych, po monitorowania konkurencji.

Oprócz tego, korzystaliśmy z usług Sensor Tower i Google Trends, aby zrozumieć, w jaki prośby nas szukają użytkownicy. Każdy mój dzień pracy zaczyna się od odpowiedzi na komentarze użytkowników w Google Play. Dalej sprawdzam komentarze w obiad i wieczorem. A różnicy między pozytywnymi lub negatywnymi komentarzami nie — odpowiedź musi być udzielona każdemu użytkownikowi. Na podstawie oceny zbieramy i analizujemy oczekiwania użytkowników.

W ramach tej aktywności około raz w tygodniu, korzystamy aktualizacji w konkurencyjnych aplikacjach, aby włączyć najbardziej zwycięskich pomysłów na kolejne premiery. Częstotliwość wydań — raz na trzy tygodnie. W sprawie każdego wydania kontaktujemy się ze wszystkimi użytkownikami, którzy zostawiali pozytywne lub negatywne wiadomości lub komentarze, dziękujemy za opinię lub komentarz i pokazujemy, jak właśnie ich sugestie zostały uwzględnione w ramach premiery. To zwiększa lojalność naszych użytkowników w czasie i stymuluje zostawiać nowe opinie w miarę wyjść wydań.

Nie chcemy oceny „na boku”. Aplikacja jest skonfigurowana w taki sposób, aby zachęcać użytkowników, recenzje, komentarze i oceny. Być może jest to najważniejszy czynnik, pozwolił nam wyjść i osiedlić się w górę. Aplikacja wysyła ofertę zostawić ocenę i komentarz na dwudziestym otwarciu. Przy tym było nam bardzo ważne jest, aby znaleźć optymalną liczbę odkryć aplikacji przez użytkownika, aby miał wrażenie od produktu.

W końcu zdecydowaliśmy się zwiększyć tę liczbę. To dało nam możliwość, po pierwsze, zmniejszyć liczbę negatywnych opinii, po drugie, zwiększyć ranking i, po trzecie, zacząć otrzymywać różne, naprawdę pomocne i konstruktywne dla nas komentarze. Proszę zostawić ocenę i komentarz rozpoczyna się od sformułowania „czy Podoba ci się nasza aplikacja?”. W przypadku odpowiedzi „Tak” prosimy zostawić ocenę i komentarz w Google Market lub App Store. W przypadku odpowiedzi „Nie” prosimy o komentarz — co, zdaniem użytkownika, należy modyfikować w aplikacji, aby stało się wygodniejsze.

Tłumaczymy wszystkie negatywne komentarze na wewnętrznej budowy, aby zmniejszyć negatywne w sklepach app store i domagać się dalszego rozwoju aplikacji w rankingach. Działania te pozwoliły nam w ciągu pierwszego miesiąca uruchomieniu funkcji znacznie zwiększyć ilość organicznych opinie i oceny. Na Androida liczba komentarzy w ciągu miesiąca wzrosła z 99 do 176, ilość ocen z 794 do 1381, wzrost w rankingu wzrosła z 4,406 do 4,563. Na iPhone liczba komentarzy w ciągu miesiąca wzrosła z 11 do 88. W chwili obecnej liczba ocen w Google Play — 3 789, a w App Store — 723.

Stale prowadzimy analizę zachowań użytkowników i analiza lejka. Zadaniem przy tym jest jasna. Zidentyfikować najbardziej zażądanej funkcjonalność z późniejszym wprowadzeniem zmian, aby utrzymać użytkowników w aplikacji. Najpierw w celu uzyskania danych analitycznych użyliśmy narzędzia Flurry Analitics, ale wkrótce zorientował się, że jeden analitycy nam nie wystarczy. Dla określenia średniej statystyk wdrożyliśmy AppMetri.

W ostatniej, oprócz danych, i tak przedstawionych w Flurry, u nas były dane na lokalizację użytkowników i ilości do najnowszej wersji użytkowników. Głównymi wyznacznikami metryki dla nas, oczywiście, są Retention Rate (przytrzymanie użytkowników), DAU (codzienne aktywni użytkownicy), WAU (tygodniowe aktywni użytkownicy), MAU (miesięczne aktywni użytkownicy), ilość i czas trwania sesji. Tak więc, na przykład, po opracowaniu nowego informacyjnego w sekcji „czy To bezpieczne?” (artykuł o tym, co jest bezpieczne, a co nie podczas ciąży), zwiększyliśmy liczbę użytkowników, którzy spędzają w załączniku do 10 minut, na 27%, a liczba użytkowników, którzy spędzają w aplikacji od 10 do 30 minut, aż na 50%, lub z 25,9 tys. do wydania do 39,1 tys po premierze. Dla informacji, a nie aplikacji, gry, Retention Rate — jest to ból. Po co wracać do aplikacji, jeśli można przeczytać wszystko na raz.

Możemy długo myśleli nad tym, co możemy zrobić, aby zwiększyć wskaźnik zwrotu. W końcu zapadła dwa kluczowe rozwiązania. Po pierwsze, wszystkie artykuły aplikacje napisane przez profesjonalnych lekarzy i przez lekarzy położników, rozbiliśmy tygodnia ciąży. mogą obejrzeć materiały, przeznaczone na ten tydzień ciąży, w którym się znajdują. To stymuluje ich otwierania aplikacji w każdym tygodniu, aby uzyskać dostęp do nowych materiałów.

Po drugie, wprowadziliśmy funkcjonalność śledzenia parametrów fizycznych (waga, średnica brzucha i tak dalej), które również można co tydzień porównać z normami w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości w rozwoju płodu i terminowego leczenia do lekarza. W ten sposób praca z inteligentnymi narzędziami pozwoliła nam zwiększyć Retantion Rate. Teraz musimy zwiększyć ten wskaźnik do 25% w okresie 28 dni. Czyli jeśli wcześniej tylko co dziesiąty użytkownik pozostawał aktywny w ciągu 28 dni po instalacji, to po zmianach aktywny pozostaje co czwarty użytkownik. Chyba, że w pracy nad projektem działaliśmy najbardziej tradycyjnym i sprawdzonym sposobem.

Tutaj niewiele nowego, ale i ignorować te zasady nie można. Po pierwsze, możemy wszelkie zmiany w projekcie z Apple i Google. Po drugie, wszelkie pomysły projektantów i programistów prowadzimy przez naszą grupę testową (w których co najmniej trzy dziewczyny w ciąży, których szukamy przez znajomych). Po trzecie, każde projektowe nowość przechodzi przez A/B, testy. Główny czynnik sukcesu w promowaniu aplikacji „Kalendarz ciąży” jest bardzo blisko, praktycznie indywidualnym współpracy z naszymi użytkownikami.

Znamienne jest, że kanałem takiego współdziałania jest sama aplikacja i sklepy z aplikacjami, a nie media społecznościowe, media i fora. Tak skrupulatne uwaga do użytkowników pozwala nam zaoszczędzić znaczne finansowe i zasoby siły roboczej, aby usłyszeć i zrozumieć oczekiwania naszych odbiorców i pozostać na pierwszych miejscach w wynikach. Historia naszego projektu wyraźnie pokazuje, jak ważna jest aktywna komunikacja z użytkownikami — oprócz rozwoju i promocji marketingowej.

Dodaj komentarz