Wybór Czcionek, Odstępy I Kolorów Dla Aplikacji Mobilnych

Rekomendacje od projektantów rozrywkowym portalu „”. Uważa się, że w komunikacji główną rolę odgrywa tekst, bo to on informuje użytkownika i zapewnia mu odpowiednią treść. Jednak nie należy lekceważyć znaczenie typografii. Dobry czcionka ułatwia czytanie, a zły, wręcz przeciwnie, utrudnia odbiór tekstu. Nie ma jednego zestawu reguł, które byłyby skuteczne w przypadku wybrania czcionki.

Istnieje jednak kilka reguł, które pomogą zwiększyć wygodę czytania na urządzeniach mobilnych. Do uruchomienia iOS 9 czcionką systemową iOS był Helvetica Neue, jednak po wyjściu nowej wersji został zastąpiony w San Francisco. Czcionka jest dostępny w dwóch . Display (do wykorzystania w UI-elementy interfejsu i tekstów z dużą kręgle) i Text (dla objętości tekstu mniejszego rozmiaru). W Text odległość między literami więcej, niż w Display.

Przysłony tych czcionek też szerzej, aby mały rozmiar był bardziej czytelny. Jedną z cech San Francisco polega na tym, że jest to dynamiczny czcionki. Zmienia kształt w zależności od rozmiaru. System automatycznie przełącza czcionki na Display po tym, jak jego rozmiar przekracza 20pt. Android wykorzystuje jako systemowej czcionki Roboto lub, jeśli język nie obsługuje, Noto.

Każdy z nich jest przedstawiony w cyrylicy. Material Design, który jest stosowany na urządzeniach z systemem Android, przewiduje duże odstępy między elementami, a także szeroką odmianę kręgli do tworzenia hierarchii. W iOS w tym celu, z reguły nie używają rozmiar czcionki, a jego nasycenie. Jeśli Roboto tylko sześć jej odmian, San Francisco ich 15.

Sześć do podrodziny Text i dziewięć — Display. W aplikacji można użyć dowolnego formatu czcionki True Type (.TTF), przy czym szczególną uwagę należy zwrócić na zakup licencji. Nawet jeśli czcionka jest bezpłatny, należy określić, czy potrzebna jest opłata za jego komercyjne wykorzystanie. Licencja musi również pasować do pierwotnego życzenie. Krój, który został kupiony do interfejsu www, nie można używać w aplikacji mobilnej lub w logo.

W aplikacji należy traktować jedną lub dwoma zestawami słuchawkowymi. Jedna — dla tekstu głównego, druga — dla nagłówków. Jednak lepiej ustawić w aplikacji jednolitą czcionkę. Przy użyciu czcionki, dobrego od systemu, należy wziąć pod uwagę jego czystość, rozmiar, długość wiersza, i odstępy list odległość. Krój liter muszą być czytelne i rozpoznawalne — tylko w tym przypadku będą one działać lepiej jako elementu interfejsu.

Wiele czcionki sans-serif, w tym Helvetica, zawierają nawet wielką literę i i małą l, więc nie warto wybierać dla urządzeń mobilnych. W Helvetica prawie nie można rozebrać na części pierwsze trzy litery, natomiast Source Sans Pro czytać łatwo. Helvetica nie nadaje się do pracy z interfejsami. Czcionki został utworzony w 1957 roku i początkowo nie był przewidziany do stosowania na małych ekranach. Dlatego Apple opracował San Francisco.

Rozmiar czcionki wpływa na czytelność elementów, szczególnie w dużych blokach tekstu. Czytanie tekstów z małym kręgle zajmie użytkownika więcej czasu, ponieważ w tym przypadku trudno będzie znaleźć początek i koniec wiersza. W rezultacie czytelnik będzie celowo pomija wiele informacji. Jednak zbyt duża czcionka również niewygodny. Z powodu zbyt krótkiego wiersza możemy zmusza czytelnika biegać oczami, a tym samym obniżyć jego rytm czytania.

W takich warunkach informacje dostrzec trudniejsze. Lepiej wykorzystać podstawowe parametry urządzenia, dla którego jest tworzony projekt. Dla iOS to 17pt, dla Android — 13sp. Przy wyborze podstawowego rozmiaru czcionki trzeba wziąć pod uwagę ilość treści i krąg jego odbiorców. Jeśli podstawowe publiczność aplikacji — osoby w wieku powyżej 50 lat, należy zastosować większy rozmiar jak 21px, bo z wiekiem wzrok się pogarsza.

Wielkość nagłówków i podtytułów pomoże określić skala. Klasyczna skala według terminologii Roberta postępuje w następujący sposób. 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24 i tak dalej. Można jednak użyć innego gradację (złoty podział lub interwały harmoniczne). Obliczenia wygodnie prowadzić za pomocą specjalnego kalkulatora na stronie modularscale.com.

Należy z góry określić hierarchię treści, aby odpowiednio wybrać rozmiar czcionki. Jeśli podstawowa — to 1em, nagłówek H1 — 3em. Napisy i mały tekst będzie na rozmiar mniejszy podstawowego rozmiaru. Optymalna dla komfortowego czytania długość paska — 50-60 znaków ze spacjami. Taki rozmiar pasuje do desktopowych aplikacji, jednak ekrany urządzeń mobilnych mniej, więc dla nich lepiej jest użyć polecenia długości 30-40 znaków.

Rozmiar czcionki jest ważniejsza niż długość ciągu, dlatego w pierwszej kolejności należy wybrać odpowiedni rozmiar. Kontrast jest szczególnie ważne w projektowaniu aplikacji mobilnych, ponieważ podczas korzystania na ulicy ekran mocno . Wśród projektantów powszechne dwie błędne wyobrażenia o kolorystyce kontrascie: Wybrać żądany kontrast nie jest łatwe.

Tym, co wydaje się udany na monitorze autora, może być słabo widoczny na ekranie użytkownika. Uniknąć błędów pomoże podręcznik od W3. Minimalny współczynnik kontrastu dla bloków — 4,5:1, zalecany — 7:1. Ale od tej zasady są wyjątki: Zapewnić odpowiednią kontrast tekstu pomoże usługę Color Contrast Checker.

Wybrana czcionka trzeba sprawdzić wśród użytkowników na urządzeniach z ekranami o różnej szerokości. Im więcej urządzeń jest włączone do badania, tym lepiej. Jeśli używane są dwie czcionki, lepiej udać się do serwisu discover.typography.com. Pomoże on dobrać parę czcionek, które będą się dobrze komponować ze sobą.

Można również utworzyć macierz, która pokaże, jak wyglądają różne kombinacje. Aby dowiedzieć się, jak czcionki wpływa na konwersję, należy stosować: A/W testów. Wyślij nam swoje kolumny i front-end woreczki na interface@vc.ru.

Dodaj komentarz